Gå til innhold

Å skulle kjøpe langrennski


SkalNED

Anbefalte innlegg

Som dere ser av tickeren nederst så veier jeg jo sjukt mye. Men jeg må få trening i løpet av en lang,lang vinter, og har tenkt å kjøpe ski, langrennski, fordi jeg liker ikke å kjøre fort. :P

Men har vekt noe å si?

Kommer så klart til å spørre i butikker også, men vil forberede meg litt der. Er forresten ca 165cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, vekt har noe å si! Jeg er ikke den med mest peiling her altså, men vet ihvertfall at når man står på skiene, så skal det være et tynt lag med luft under der hvor føttene er, nok til å skyve f.eks. ett ark innunder uten at det sitter fast. Så jo mer vekt, jo stivere ski trenger du. Finn en sportsbutikk i nærheten av deg hvor de har litt peiling, slik at du er sikker på at du får de rette skiene for deg. Lykke til med skikjøp og skigåing, det er en veldig fin treningsform! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) Er bare veldig veldig nervøs for å skulle måtte si vekta mi høyt til noen i en butikk :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) Er bare veldig veldig nervøs for å skulle måtte si vekta mi høyt til noen i en butikk :/

Husk på at det sikkert er minst like ubehagelig for den ansatte å måtte stå der og gjette, og da blir det gjerne enda flauere for deg igjen hvis vedkommende først tar feil og så videre. Så bare hopp i det;) Du er nok helt sikkert ikke den første heller!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man bør få skiene/spennet tilpasset kroppsvekt. Men jeg tror ikke de trenger å vite den konkrete vekta - jeg tror de bare tester ut hvilke ski som tillater en viss mengde luft under når du står på skiene, hvis jeg husker riktig.

Endret av Vera Vinge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg ikke du skal være nervøs for. :) Sportsbutikker har mye folk innom, ikke bare folk som renner ned treningsentrene to ganger om dagen! Vektspørsmålet blir bare ett av mange spørsmål, og du er nok ikke den første overvektige som kommer og skal ha treningsutstyr. Vær heller stolt av at du gjør en god jobb og en god innsats! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...