Gjest Syffe Skrevet 21. august 2011 #1 Skrevet 21. august 2011 Jaaa, det har seg da slik at vi har invitert to stykker på middag. Som de trøtte og kjedelige studentene vi her så skal vi lage Bali kyllinggryte, med ris til. Det jeg trenger hjelp til er hvordan jeg kan lage mest mulig mat ut av dette? Vi er fire stykk osm skal spise, tre gutter, ei jente, og gryta er i følge pakken beregna på tre. Det bør ikke bli skikkelig spicy greier, men jeg tenkte kanskje litt mer enn 400 g kylling, tilsette litt ananas og tynne den litt ut sammen med krydder kanskje...? Jeg har ikke så veldig mye ståendes... Jeg har: Bali kyllinggryte (åpenlyst) Ris Kyllingfilet (1,1 kg faktisk, i følge pakken) Litt krydder (type karri, basilikun, muskatnøtt, gurkemeje, persille) Pasta Pittelitt mer enn 3 dl fløte Lettmelk Ananas Pesto Mel Eh... Kommer ikke på mer som kunne vært relevant. Hjelp! Jeg er grønn...
Evitas Skrevet 21. august 2011 #2 Skrevet 21. august 2011 Hei! Jeg ville valgt å bruke fløten, det er det en del fett i og det metter Da vil gryten kreve at du krydrer den litt opp! Annanas er også supert å tilsette og masse kyllingfilet http://eva-wwwamakikino.blogspot.com/ 1
Gjest Spinell Skrevet 21. august 2011 #3 Skrevet 21. august 2011 Du kan i alle fall doble mengden kyllingfilet sammenliknet med hva som står på pakken. Kok i tillegg litt ekstra mye ris, så har du mat nok. Jeg ville ikke "tynnet ut" selve gryteretten noe særlig, men bruk all fløten du kan. Så vidt jeg husker står det vann + fløte, eller vann + fløte/melkblanding på pakken. I så tilfelle bruker du vann + fløte. Det metter mest. Annanas er godt i gryta. Det samme med litt ekstra raspet ingefær hvis du har.
Tjuagutten Skrevet 21. august 2011 #5 Skrevet 21. august 2011 Kanskje servere brød vedsiden av, det pleier jeg å ha iallfall
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #6 Skrevet 21. august 2011 Du burde absolutt brukt to pakker til så mange personer. 1
SmallTalk Skrevet 21. august 2011 #7 Skrevet 21. august 2011 Du burde absolutt brukt to pakker til så mange personer. Det tror jeg de fleste skjønner, men nå har det seg sånn at ikke alle middager er planlagte, og da må man bruke det man har. 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #8 Skrevet 21. august 2011 Jeg bruker kylligkjøttdeig,synes det blir bedre,og en ts ingefær .beste gryteretten jeg vet (av pose)
Gjest Syffe Skrevet 21. august 2011 #9 Skrevet 21. august 2011 Du burde absolutt brukt to pakker til så mange personer. Eh, litt åpenbart at jeg forstår det, men at jeg ikke hadde tilgang til to pakker og måtte derfor spørre? Det ble forresten meget bra. Alle ble mette og det ble til og med to porsjoner til overs
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå