Gå til innhold

Villandas dagbok


Gjest Villanda

Anbefalte innlegg

Gjest Villanda

Hei!

Jeg har tenkt lenge på å starte en "dagbok" her inn, og i dag har jeg motet meg opp. Det er ofte mye "rot" i hodet mitt, og av og til må det bare ut. Derfor tenkte jeg det kunne vært gøy med en dagbok. Kanskje får man noen gode råd og ideer?

Egentlig synes jeg selv at jeg er en utrolig kjedelig person :gjeiper:

Jeg er 24 år gammel, nordlening som flyttet til bartebyen fordi jeg tapte hjertet mitt til en dramenser i løpet av fire dageer på en sommerleir for over tre år siden. Han er ferdiutdannet i sommer og leter etter jobb, mens jeg aldri klarer å bestemme meg for hva jeg skal bli, og jobber med småbarn i barnehage mens jeg blir eldre og mer "fornuftig".

Sammen har vi en katt, som er utrolig bortskjemt, kresen og herlig. Vi er glad i skog og mark, bøker, luft og kjærlighet :yvonne:

Ellers er jeg glad i organissasjonsarbeid, politikk og paganisme.

Kan ikke love at dette blir spesielt spennende dagbok, men plutselig skjer det noe :overrasket:

-Villanda

:dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Villanda

Hårde bud!

Ble en hekttisk uke, men interessant! Jobb var krevende, og var preget av mye hly og skriking. innkjøringstiden i barnehagen er ikke den roligste tiden på året!

torsdag dro vi sørover for en langhelg hos svigermor, og familietreff. Pusen vår var sendt på kattehotel for anledningen.

Det var kjedelig å dra fra det flotte været i trøndelag, og til lyn, torden og høljeregn. Lynet fant det sågar for godt å slå ned i ruteren i naborommet, så hele huset gnistret! også jeg som er så pysete for den slags vær.

Sambo fikk i allefall vist fram besyktterinnstinktene sine, noe jeg alltid liker;)

Familietreffet kan ikke beskrives som noe annet enn overveldende, 200 mennesker ble litt for mye for meg. men vi kom oss nå gjennom det.

Litt utpå kvelden stod vi ute, da en man kommer bort og begynner å snakke med meg på engelsk. Jeg trodde ganske lenge at det måtte være noen av de amerikanske slektningegne, helt til han begynte å snakke om "peace and love", og ville jeg skulle komme å besøke han i Uralfjellene.

Viste seg å være en russisk turist, som var i Norge for første gang, og var ensom og snakkesalig. Han var veldig opptatt av 22. juli og hvor grusomt hele landsbyen hans syntes det var, og hvor sjokkert de hadde blitt når nyheten nådde dem.

ut på natten vente vi nesen tilbake til svigermor, og fikk noen timers søvn før vi skulle reise nordover igjen. Landet til enda mer høljeregn og godt med vind, surt og trasig. :catmilk::tristbla:

Var godt å komme hjem, og lage lasagne. Utpå kvelden ble pusen levert, til stor glede for matmor. Hun gikk bare rundt og byttet på å male og mjaue overalt.

det var tungt å stå opp klokken fem til tidlligvakt i dag, var i koma til det første barnet kom. Dagen gikk heldigvis fort, og når jeg kom hjem fikk jeg hjemmelaget gryte og kos. :klemmer:

så spennende har altså uken vært :sjenert:

Get mest spennende foresten var å klippe seg! hele 15cm forsvant, men jeg har fremdeles hår til midt på ryggen, så det var ikke så skummelt likevell :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villanda

øyekatar er ekkelt... bare må ha det ut... Og det er så fælt for barna som har det! Mye skrik og tårer, ikke noe koselig for hverken store eller små.

Høljregnet når jeg gikk til jobb i dag, skikkelig herlig... Men fikk endelig sett Fossekallen som bor i elva på tur til jobb! det er nesten komisk så lykkelig jeg ble for det, men jeg har vist om at det bodde en der i flere måneder, men det har ikke lyktes meg å få sett den før.

Sambo søker fremdeles jobb, og er rimelig drittlei av å være husfar. Har skikkelig vondt av han.

Etter pannekaker til middag, er det nydelig å få sitte under en god og varm dyne i stuen, med pusen i fanget og bare kose seg. Har mye planlegging å gjøre foran neste helt.

Jeg blir nemlig et kvart århundre neste lørdag, og føler at vi må feire litt. Skal tromme sammen familien på søndagen, men lørdagen er bare vår. Men hva i all verden skal jeg bake til søndagen? og fredag må jeg ha med kake på jobb, for hos oss er det tradisjon at den som har bursdag må ha med godt til alle de ansatte.

Mye å lure på, heldigvis mye koselig å lure på(:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villanda

Egentlig regnet jeg med at dette ville bli et innlegg om hvor drittlei sambo er av å være arbeidsledig, og at han er så utålmodig at han gjør meg gal med alt tullet han finner på.

Men det endret seg i går kveld, plutselig har han fått jobb! Kjempeskummelt... Det er tåpelig, men jeg gråt faktisk. Dette betyr nemlig at vi må flytte sørover. Det er et stykke fra sør-trøndelag til buskerud, og tanken på å starte helt på nytt, uten venner og familie skremmer meg.

Men alternativet er jo å gjøre det slutt, og det vil jeg ikke tenke på en gang.

Har du opplevd å rive røttene dine opp, og flytte til fremmed sted med fremmed folk? hvordan gikk det?

Nå er det true blood, house og special victims unit på programmet, torsdag er den beste tvkvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villanda

Glede kan fort bli snudd til frustrasjon!

På morgenen i dag satt vi og koste oss sammen, så på leiligheter å leie, hus vi kunne tenkt oss å kjøpe ved jobben.

Jeg gikk på jobb, været var vakkert og ungene snille, alt gikk som en drøm! Også kom tlf, som ble virkelig toppen på kremkaken! sambo ringte og fortalte at sensuren på masteren var kommet og at han hadde fått A!

Handlet god middag på tur hjem og gledet meg til vi skulle feire jobb og master! Men da jeg kom hjem var ikke sambo like fornøyd lengre. Da han ringte jobben og gav beskjed om resuktatet på masteren var han plutselig overkvalifisert og for dyr til å ansettes.

sånn var det, godt det er helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villanda

Hvorfor må helgen være så kort?

har egentlig fri til torsdag, siden jeg bare jobber 50%, men har sagt ja til å være på basebarnehage på fridagene mine. Trives kjempegodt der, både med de voksne og barna! Egentlig bedre enn der jeg er til vanlig, men det er fordi jeg har bedre kjemi med de voksne på basen enn på avdelingen min.

Har gjort unna en del husarbeid, og sløver nå velfortjent etter deilig kyllingmiddag. Sambo søker jobb, og jeg ser på at hellstrøm rydder opp hjemme. Fantastisk at det enda finnes med den holdningen!

Ellers har jeg slitt mye med angsten i dag, og det er så utrolig irriterende! Men er glad at jeg er kommet så langt at den er irriterende, og ikke lammende. Men det krever fremdeles mye energi å ikke knekke sammen når det kommer. Får prøve å sove tidlig i kveld og se om det hjelper. :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Villanda

Bursdagsforberedelser er mye stress! Et kvart århundre blir jeg til helgen, og det føles rart. Må jeg begynne å oppføre meg mer voksent nå? vil det vises på meg?

Føler at jeg sitter med de samme spørsmålene som jeg hadde da jeg fikk mens for første gang, hadde sex for første gang, ble 18 år og når jeg ble 20år.

Eldre føler jeg meg i alle fall, kjenner en annen type ansvarsfølelse enn jeg har gjort før. Nå må vi vell begynne å tenke på å få barn, kjøpe hus, spare til pensjon.. bla bla bla..

VIL IKKE!

Sukk, nå må jeg hive meg i bakingen... Siden jeg jobber på to plasser, må jeg bake dobbelt av alt. Kake til 40 pers blir gøy.

Sånn er livet! Det bare går og går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...