am07 Skrevet 20. august 2011 #1 Skrevet 20. august 2011 Tror jeg er allergisk mot sjokolade. Hver gang jeg har spist litt, så går det max en halvtime så må jeg på do, og da har jeg diare, sorry detaljer. Og får helt sykt vondt i magen, samt blir veldig kvalm. Noen andre som er sånn? Og er det allergi?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2011 #2 Skrevet 20. august 2011 Jeg har ikke det slik selv, men jeg vet at det er et problem. Noen reagerer på kakaoen mens andre reagerer på andre ting i sjokoladen.
am07 Skrevet 20. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2011 Er nå i det siste jeg har lagt merke til at hver gang jeg spiser freia sjokolade får jeg vondt i magen.
Gjest Survival Skrevet 20. august 2011 #4 Skrevet 20. august 2011 Jeg har ei venninne som er allergisk mot sjokolade. Det er vel nærmere bestemt kakobønnene hun reagerer på. Det utarter seg dog ikke med kvalme og diarè, hun får heller hodepine. Men det er klart at kvalme og diarè også er klare tegn på noe slags allergi. Du kan enten slutte å spise det, eller dra til legen å sjekke om du virkelig er allergisk.
melly666 Skrevet 20. august 2011 #5 Skrevet 20. august 2011 Reagerer du på andre melkeprodukter? Personlig reagerer jeg på melk, ost, krem ect. men ikke sjokolade siden den er varmebehandlet. Hva med kakao?
Gjest BettyBoop28 Skrevet 20. august 2011 #6 Skrevet 20. august 2011 Jeg har ei venninne som er allergisk mot sjokolade. Det er vel nærmere bestemt kakobønnene hun reagerer på. Det utarter seg dog ikke med kvalme og diarè, hun får heller hodepine. Men det er klart at kvalme og diarè også er klare tegn på noe slags allergi. Du kan enten slutte å spise det, eller dra til legen å sjekke om du virkelig er allergisk. Om folk som er allergisk mot kakaobønner også er allergisk mot hvit sjokolade?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2011 #7 Skrevet 20. august 2011 Om folk som er allergisk mot kakaobønner også er allergisk mot hvit sjokolade? Ja, kakaofettet er laget av kakaobønnene. Og det er basisen i all sjokolade.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 20. august 2011 #8 Skrevet 20. august 2011 Ja, kakaofettet er laget av kakaobønnene. Og det er basisen i all sjokolade. Men jeg trodde ikke det var kakaobønner i den hvite. Jeg trodde det var noe sånn kakaoekstraktopplegg. men det er vel og laget av kakaobønnene..
Gjest Survival Skrevet 20. august 2011 #9 Skrevet 20. august 2011 Om folk som er allergisk mot kakaobønner også er allergisk mot hvit sjokolade? Hun reagerer på hvit sjokolade også ja.
Gjest Regza Skrevet 20. august 2011 #10 Skrevet 20. august 2011 Men jeg trodde ikke det var kakaobønner i den hvite. Jeg trodde det var noe sånn kakaoekstraktopplegg. men det er vel og laget av kakaobønnene.. Kakaoekstrakt er jo fra kakao, sier jo seg selv =)
Gjest mai Skrevet 22. august 2011 #11 Skrevet 22. august 2011 Tror jeg er allergisk mot sjokolade. Hver gang jeg har spist litt, så går det max en halvtime så må jeg på do, og da har jeg diare, sorry detaljer. Og får helt sykt vondt i magen, samt blir veldig kvalm. Noen andre som er sånn? Og er det allergi? Du burde da allergi test hos legen, kipt hvis du har allergi mot sjokolade. Det er jo s¨å godt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå