Gå til innhold

Harrytur til Sverige..

majan

Anbefalte innlegg

Ja til uka skal jeg på "harrytur" til Sverige. Noen som har vært der i det siste??

Må få kjøpt litt kjøtt etc. Er jo så billig der iforhold til her i NOrge :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker sånne turer jeg :D Koselige.

Har ikke gjort det på lenge.. :-? Har liksom ikke blitt noe av. Men blir nok en gang før jul ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også en tur før jul.

Planen er å kjøpe med noen brett med brus, slik at vi har hele jula. Og noen skinkesteker, kalkunbryst, kjøttdeig, kjøttboller, kyllingfileter, biff m.m.

Og julegodis selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis og kaffe - vaskepulver og skyllemiddel er billig. Brus og "vann" er rimelig også. I tillegg til kylling, kjøttdeig, koteletter, bacon etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er der en gang i måneden, faktisk.

6kg-pakke med Omo koster nå 99 svenske kr :o :o :o

Ellers er kjøttdeig (kjøp karbonadedeig, kjøttdeigen der er fryktelig fet) billig, indre-/ytrefilet av okse, svinefilet, kyllingfilet (råbillig!), brus, glutenfritt mel, pasta og kjeks, godteri, barberblader, tortillas, kokt skinke, roastbeef.....det blir en god del, ja 8)

Vindusspylervæske er forøvrig billigere på Rema hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er der en gang i måneden, faktisk.

6kg-pakke med Omo koster nå 99 svenske kr  :o  :o  :o  

Ellers er kjøttdeig (kjøp karbonadedeig, kjøttdeigen der er fryktelig fet) billig, indre-/ytrefilet av okse, svinefilet, kyllingfilet (råbillig!), brus, glutenfritt mel, pasta og kjeks, godteri, barberblader, tortillas, kokt skinke, roastbeef.....det blir en god del, ja  8)  

Vindusspylervæske er forøvrig billigere på Rema hjemme.

Er det på svinesund du handler, ihvertfall hvem butikk handler du i? Må bare si at jeg ikke har vært der så mange gangene skjønner du, og det er sikkert litt priskrig der borte også. Hvilken butikk er billigst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes kyllingfiletene kjøpt fra Sverige er skikkelig ekle. De har nesten "lutefisk-konsistens". Jeg har kjøpt flere forskjellige merker og blir like skuffet hver gang!

Er det bare meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å kjøpe "kronfågel" (?) kyllingfileter. Har kjøpt den billigste varianten en gang og den hadde lutefiskkonsistens.

Mye vann med andre ord.

Forresten hndler vi som regel på Nordby, litt lenger enn til Svinsund (10 minutter med bil eller noe). Der er det rent og pent, litt flere butikker og god utvalg. Aner ikke om det er billigere andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kyllingfiletene kjøpt fra Sverige er skikkelig ekle. De har nesten "lutefisk-konsistens". Jeg har kjøpt flere forskjellige merker og blir like skuffet hver gang!

Er det bare meg?

Er det de frosne du snakker om ?

Isåfall,- vi har kjøpt slike tre ganger.

Første gangen var de greie, men de to siste så var det så mye rart vi måtte rense vekk,- blodårer etc. og vi fikk ikke akkurat god matlyst...

Har også merket at de virker "slafsete".

Ellers er det veldig kjekt med en harrytur i ny og ne :D

Tar forhåpentlig en liten handletur før jul. Skal ha espresso og brus og kanskje litt digg + noe kjøtt.... :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det på svinesund du handler' date=' ihvertfall hvem butikk handler du i? Må bare si at jeg ikke har vært der så mange gangene skjønner du, og det er sikkert litt priskrig der borte også. Hvilken butikk er billigst?[/quote']

Vi handler brus på Brusshopen (samt litt godis til barna), og maten handler vi på EuroCash.

Av kyllingfilet handler vi de frosne kartongene med to kg i - har bare positive ting å si om de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ELSKER svenskeshopping! :D

Har ikke vært så mange ganger, men vi har i grunn bare reist rett over grensa til Svinesund. Men savner egentlig en butikk med litt større utvalg enn bare det helt vanlige. Litt mer gourmet, har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi handler i Charlottenberg, vi. Der slipper vi de derre diiiiigre grenseshoppingsentrene - men vanlige butikker som Konsum og Ica. Passer oss utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper Kronfågel kylling hver gang og har bare positivt å si om den. Syns den er mye bedre enn den tørre norske Prior....

Er helt enig, bare hold dere unna den som best i test . er faktisk den verste :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Skrållan - ikke innlogget

Jeg synes faktisk 'slafse-kyllingen' er den absolutt beste jeg da! Store fine fileter, og ikke minst kjempesaftig kjøtt. Nå bruker jeg mest kylling i div gryter, til fajitas, wok osv osv jeg da - veldig sjelden jeg steker hele fileter. Kjøper 2 kg poser i Sverige til 98 kr - helt supert!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier også å reise til Nordby. Sist vi var der kjøpte vi en vanvittig god ytrefilet !! *nam*nam*

Ellers holder jeg meg også unna kyllingen jeg finner der..... Synes den er for ekkel, så da koster jeg heller på meg norsk kylling....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...