lulle Skrevet 21. august 2011 #21 Skrevet 21. august 2011 Ett hus eller en eiedom er verd det markedet vil gi, uavhengig av prisantydning.
nettslaven Skrevet 21. august 2011 #22 Skrevet 21. august 2011 Det gjør den ikke. Sammenlignet med tilsvarende i samme område etc så gjør den ikke det. Det kan være flere grunner til at de priset boligen høyere enn lignende boliger i samme området. Er det forskjell i takstbeløp og prisantydning? Ofte så kan det være såpass mye gjeld på huset at de vil prøve å få mest mulig for å begrense "tapet". Jeg ville nok lagt inn et bud på det dere syns er passende for denne boligen og gitt det en frist på rundt 2 uker eller noe deromkring. Du kan da oppleve 3 situasjoner: 1. De avviser budet med en gang 2. De kommer med et motbud. 3. Dere får tilslaget og har fått dere en ny bolig La selv inn et mye lavere bud enn prisantydningen på min nåværende bolig, fikk da et motbud som tilsvarte det banken til selger hadde satt som minimum. Jeg aksepterte, og fikk da boligen til ca 300.000 lavere ennn prisantydning. Lykke til.
kontorstol Skrevet 21. august 2011 #23 Skrevet 21. august 2011 Budfrist på 2 uker??? Vi la inn et skambud med frist på 1 time, fikk huset langt billigere enn forventet.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #24 Skrevet 21. august 2011 Hvis du legger inn et skambud kan selger gi deg en pris han mener han vil godta. Prat med megler om det hvis budet ditt ikke blir akseptert.
nettslaven Skrevet 21. august 2011 #25 Skrevet 21. august 2011 Budfrist på 2 uker??? Vi la inn et skambud med frist på 1 time, fikk huset langt billigere enn forventet. Jada, kan være heldig med såpass kort frist også. Men en så kort frist vil sjelden være nok tid hvis det er andre enn huseier som også skal ha et ord med i saken. Og jeg ville aldri ha akseptert et bud med denne fristen...uansett hvor desperat jeg hadde vært etter å selge. Ved nærmere ettertanke ville jeg nok muligens brukt en noe kortere frist enn 2 uker jeg også. Mener jeg la inn mitt bud med en frist på 1 uke, men det var litt for jeg visste at det var flere som måtte gi sitt samtykke til å selge. Men det er selvfølgelig ikke noe å tape på å prøve seg med en frist på 1 time, får man nei på dette så legger man jo bare inn et nytt bud med litt lenger frist og håper det beste.
Cashpink Skrevet 21. august 2011 Forfatter #26 Skrevet 21. august 2011 Ser det har kommet inn mange gode svar/meninger. Tusen takk. Dere lærer meg mye Har lagt skambudet litt på is. Har kommet over noe vi ser på som litt mer interessant, så prøver det først. MEN om det ikke fungerer, så kommer vi nok til å prøve likevel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå