AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #1 Skrevet 19. august 2011 Hei Jeg lurer på en ting.. har nemlig funnet 3 pakker Lyrica i en skuff hjemme hos kjæresten min. Etter å ha søkt på internett, har jeg funnet ut at det brukes mot kroniske smerter, angst og epilepsi (?). Han har ikke fortalt meg om at han plages med noe av dette... og jeg lurer på en ting. Er det noe man må ha resept for å få? Det pleier vel å stå sånn lapp utenpå pakken, med navn osv på ... men det gjør det ikke på noen av disse eskene. Så jeg lurer på om han da evt har kjøpt i utlandet.. Sverige f.eks. Hvis det selges over disk der. Og en ting... han hadde litt vinterdepresjon i fjor. Kan det være derfor? Og etter hva jeg leste på nettet, så gir ikke dette noen slags rus, så jeg ser ikke het hvorfor han skulle ta dem, hvis han ikke er plaget med noe som skulle tilsi at han får det på resept. Skulle selvfølgelig snakket med han om det, men det er jo ikke lett. Vi pleier å ha litt "dype" samtaler iblandt, og spør jo da hverandre om det er noe som plager oss... håper jo virkelig at han vil fortelle det selv hvis det er noe. Jeg vil jo ikke være den som snoker rundt for å få vite ting... Vet ikke helt hva jeg skal frem til her... men. Den som vil får svare på det dere føler det er noe å svare på. MEN, jeg trenger ikke svar som "snakk med han" og lignende...
Giacomo_P Skrevet 19. august 2011 #2 Skrevet 19. august 2011 Jeg forstår ikke helt hva du vil vite, men skriver litt allikevel. Dette er et reseptbelagt medikament. Hvis det er skrevet ut til ham, skal det være festet en lapp fra apoteket på pakken, med hans navn, dosering og forskrivende leges navn. Hvis det ikke er en sånn lapp, har han fått tak i det på anden måde. Det er i udgangspunktet ikke noe "farlig" medikament, men det er en del forhold som fraråder bruken. Det har ingen ruseffekt i seg selv, men kan forsterke effekten av en del andre ting (da jeg ikke kjenner deg eller eventuelle bakenforliggende motivasjoner, vil jeg ikke si hvilke substanser. Ikke ta det personlig). Man skal aldri ta legemidler som ikke er forskrevet av lege. Det kan være mange grunder til at et slikt preparat ligger i en skuff, og det kan godt være aktverdige grunder også. Vet du om han faktisk tar dem? Eller ligger de bare der? Jeg ville rett og slett ha spurt ham.
elwira Skrevet 19. august 2011 #3 Skrevet 19. august 2011 Jeg har gått på lyrica mot angst og man må ha resept for å få dette. De er veldig dyre og man må søke til helfo for å få de på blå resept hvis man bruker de mot angst. Var sånn da jeg gikk på de tror jeg. hvis jeg husker riktig da. Har blitt så mange tabletter etter hvert så kan hende jeg surrer fælt fordi jeg pleier å gjøre det jeg.
Lurifaksen Skrevet 22. august 2011 #4 Skrevet 22. august 2011 En bekjent av meg får mye lyrica utskrevet av legen sin. Jeg har angst og søvnproblemer, og plages ofte med å sove. Jeg har fått lyrica hos han/hun jeg kjenner xx antall ganger jeg har vært.fri for sovemedisin.... og de som mener man ikke får en rus av lyrica kan gå å ta seg en bolle. 2 kapsler til kvelds - og 2t senere føles det ut som jeg er godt beruset, nesten som jeg er halv-full. Noen timer senere kjenner man tydelig balansesystemet er påvirket. Neste morgen til og med, er jeg svimmel og føler meg beruset. Samboeren min har akkirat samme effekt av samme dosering, han er 26 år, 183 høy og slank. Selv er jeg 170, 54kg og slank... Lyrica er skumle greier. Hun/han jeg har fått piller hos, får influensasymptomer og blir så dårlig at hun/han ikke kan gå ut av senga når han er fri for piller. Og han får alt han vil ha hos legen, sykt nok...
Sugerøret Skrevet 22. august 2011 #5 Skrevet 22. august 2011 hmmm boller gidder jeg ikke å ta. Men lyrica virka faktisk ikke på meg. Skal du ha igjen den bolla da eller? Ikke alle har slik virkning av samme medisin ,ikke glem det. Lyrica er på resept ja og om man har en diagnose som er kronisk altså lengre enn 3mnd (tror jeg) så kan du få resepten på blå.Eller får legen til å søke for deg
Alatariel83 Skrevet 10. april 2017 #6 Skrevet 10. april 2017 Det kan godt hende han ønsket å ta av lappen selv om han har hentet de ut på resept på apoteket. Kanskje han ikke ønsket å ha navnet sitt på de og hva de brukes for, nettopp fordi han ikke ønsket de skulle bli oppdaget, er ikke nødvendigvis noe galt i det. Isteden bør du heller spørre han fordi du lurer 😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå