Gjest imli Skrevet 18. august 2011 #1 Skrevet 18. august 2011 Guten min på 3 år er ikkje så glad i å sitje på do, så me brukar mest potte. Lurer i grunnen på korleis andre "pottebrukarar" gjer det... Når han har tissa, brukar eg berre å helle tisset i do og skylle potta i dusjen. Ved bæsjing er det ein litt større prossess Tømmer innhaldet i do, heller litt vatn oppi og brukar dobørsten. Heller vatnet i do. Brukar litt såpe som eg har til reingjering av toalett, vatn oppi og heller det i do. Så skyllar eg potta i dusjen. Me har fleire potter ståande i huset for å forhindre uhell, så pottene er lett tilgjengelege for andre ting også... Hender jo at ungane, i alle fall minsten, er borti dei, og då blir eg jo litt og lurer på om pottene er tilstrekkeleg reingjort.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #2 Skrevet 18. august 2011 Tjaa, jeg vil mene at måten du gjør det på holder, og så kan man heller ta en litt ekstra grundig rengjøring med jevne mellomrom (ukentlig feks). Og det å bruke skikkelig varmt vann er selvsagt vesentlig (det dreper bakteriene hvis såpa ikke er desinfiserende). Men noen hysterisk rengjøring er nok bare tull. Små barn får i seg bakterier fra over alt uansett, og sandkassa er det ingen som snakker om å desinfisere (den er gjerne mye verre pga katteavføring, for å nevne noe). Immunforsvaret har godt av at ikke alt er sterilt. Og alle som har fått flere barn med to års mellomrom eller mindre vet at ungene like gjerne kan finne på å gå på trynet i potta før den i det hele tatt er tømt, eller de kan åpne bleiene til hverandre før man får sukk for seg. Har aldri opplevd at noen av mine søsken har blitt syke av den grunn.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #3 Skrevet 18. august 2011 Men man kan jo selvsagt lære ungene at man ikke slikker på hva som helst, da. Så godt det lar seg gjøre.
Gjest imli Skrevet 18. august 2011 #4 Skrevet 18. august 2011 Takk for svar. Trur ikkje minsten akkurat driv og sleikar på pottene, men han er jo bortpå med hendane, og hendane går jo stadig inn i munnen Har høyrt andre føreslå å bruke dopapir i potta før ungen set seg på for å bæsje, men stort sett styrar han det sjølv, berre finn seg ei potte og gjer det han skal...
Gjest Trude Skrevet 18. august 2011 #5 Skrevet 18. august 2011 Jeg gjør det nesten som deg, bare at jeg har en egen oppvaskbørste som jeg bruker oppi der. Har ikke tenkt på dobørsten en gang, men tenker at den blir stor og klumpete?? Heller tilslutt oppi noen dråper anti-bac, som jeg smører utover med litt dopapir.
Leanne Skrevet 18. august 2011 #6 Skrevet 18. august 2011 For meg høres det helt greit ut.. Kan jo hive i litt antibac og la det stå i noen minutter før du tømmer ut igjen en gang i blant.
FangeLiv Skrevet 18. august 2011 #7 Skrevet 18. august 2011 Høres veldig bra ut det du gjør. Mer nøye enn meg hvertfall. Jeg skyller godt, etter hvert bruk, og jifer den en gang om dagen (noen dager glemmer jeg det). Men jeg har satt støtet inn og lært bort at potta IKKE er til å leke med og klatte på, bare sitte og bæsje eller tisse. Skjønner at du ikke bør gjøre det, kan jo ikke risikere at minsten skal bli "redd" potta heller, siden han sikkert skal til pers han også etterhvert. Det med dopapir i bånn er bra hvis de bare bæsjer, men jeg har dålig erfaring med det. Ofte når de bæsjer kommer det litt tiss også, og tisset gjør at papiret limer seg til bunnen i potta, og er kjempeklønete å få ut. 1
litle_my Skrevet 19. august 2011 #8 Skrevet 19. august 2011 For meg høres det helt greit ut.. Kan jo hive i litt antibac og la det stå i noen minutter før du tømmer ut igjen en gang i blant. Klorin er både billigere og bedre. 3
Gjest imli Skrevet 19. august 2011 #9 Skrevet 19. august 2011 Ja, klorin er lurt, det brukar eg ofte på badet
solsolsol Skrevet 20. august 2011 #10 Skrevet 20. august 2011 (endret) @@ Endret 30. august 2011 av solsolsol
AnonymBruker Skrevet 20. august 2011 #11 Skrevet 20. august 2011 Jeg ville ikke likt tanken på å dusje der potter var blitt skylt. Men så var jeg også en av de som holdt meg for øynene og sang lalalala da jeg så tråden om tissing i dusjen. :gjeiper:
Leanne Skrevet 20. august 2011 #12 Skrevet 20. august 2011 Jeg ville ikke likt tanken på å dusje der potter var blitt skylt. Men så var jeg også en av de som holdt meg for øynene og sang lalalala da jeg så tråden om tissing i dusjen. :gjeiper: Jeg brukte å spyle potta med dusjhodet, men over doen.. Dusjen var lang nok at den rakk over doen hvis du skjønner Ville ikke spylt bæsjen i dusjkabinettet for å si det sånn...
Gjest imli Skrevet 20. august 2011 #13 Skrevet 20. august 2011 Hehe, eg spyler ikkje bæsjen ned i dusjen altså :gjeiper: Tømmer ikkje tisset der heller, i do fyrst, og vaskar potta i dusjen etterpå. Ser ikkje kva som er uhygienisk med det... At det kjem nokre tissedråpar i dusjen... Ungane tissar sikkert kvar gong dei dusjar eller badar 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå