Gå til innhold

Soving i barnehagen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bare av ren nysgjerrighet: Begynte deres barn å sove lengre på dagtid etter barnehageoppstart? Dattera vår har alltid bare hatt korte dupper (ca 40 min9 på dagtid. Nesten samme dag som hun begynte i barnehagen, begynte hun å sove lenger og i dag sov hun i 2 timer!!

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Til nå så har han ikke det, men jeg håper det kommer etterhvert når han blir vant til lydene :)

Skrevet

Minsten min (snart 2) hadde eigentleg slutta å sova på dagtid, men no som han har byrja i barnehage treng han ein liten lur ;)

Skrevet

Nei! Mitt barn på 15 mnd, sov vanligvis 2 timer på dagen, Men samme dag som hun begynte i barnehagen gikk det ned til 20 min, noe som er ALT for lite for henne...

Skrevet

Når barna er trygge og godt i gang med barnehagehverdagen er det veldig vanlig at de sover mer enn de gjorde før, mest sannsynlig fordi de er i mer aktivitet og blir mer slitne i barnehagen=)

Hilsen en ped. leder :)

Skrevet

Vår gikk fra i underkant av en time til nærmere tre... :) Ikke veldig rart at de blir mer slitne i barnehagen enn hjemme da... :)

Skrevet

Både og. Jenta vår på 16 måneder sov 2-2,5 timer hjemme før (en lang lur, 12.30-15), men i barnehagen har hun hatt litt problemer med å sove så lenge, sannsynligvis fordi hun ikke er vant til lydene. Men etter at de ansatte begynte å legge henne i 15-30 min i 09.30-tiden i tillegg, så fikk hun til å sove litt mer på ettermiddagen igjen. Hun har ikke sovet på tidligformiddagen siden hun var ni måneder, da kuttet hun den luren av seg selv. :ler:

Hun står imidlertid opp litt tidligere enn før for at vi skal rekke barnehagen, så det kan også være grunnen til at hun må ha en ekstralur. I helgene sover likevel hun ikke denne luren, selv om hun skulle våkne veldig tidlig. Jeg tipper hun blir sliten av barnehagen, rett og slett.

Skrevet

Vår har alltid sovet mindre i barnehagen enn hjemme. Tror det har noe med alle lydene. Hører de eldre barna løpe rundt, og det bygges rundt barnehagen så det sprenges og gravemaskiner jobber hele dagen. Sover som før når han er hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...