Gå til innhold

Bursdagsfeiring

Fremhevede innlegg

Skrevet

HEII! håper alle har hatt en fin dag så langt :-)

Datteren min på 14 år, skal feire bursdagen sin snart, og jeg

lurer på hva vi skal servere. Noen som har noen gode tips?

Tenkte på noe annet enn å bestille pizza, for å si det sånn..

Lurer også på om dere vet hva man kan gjøre i bursdagen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Taco, lasagne, minipizza hvor gjestene kan velge fyllet selv fra skåler, wok, bakt potet, pasta bolognese/carbonara med salat og brød til f.eks.

Gjest Survival
Skrevet

Det er alltid en slager med pizza hvor man kan velge topping selv. Det trenger ikke være vanskelig heller. For eks pitapizza kan være et alternativ. Hver gjest får hvert sitt/sine pitabrød og kan velge ingredienser og råvarer etter eget valg. Da kan du sette fram en stor kjele med pizzasaus som du har laget på forhånd, ost som er raspet og råvarer, f.eks: Stekt kjøttdeig, stekt og marinert kyllingfilèt, skinke, paprika, ruccola, sopp, mais, tomat, gulrot, reddik osv. Og krydder selvfølgelig. Enten et utvalg av krydderurter eller bare kjøpe ferdig blandet pizzakrydder på nærbutikken. :)

Gjest otrivin
Skrevet

Taco tenkte jeg også. De fleste liker det jo og man kan velge av og på selv og det er ganske enkelt å lage.

Hvis det er fint vær kan man jo grille evt.?

Vet du om noe hun syns er kjekt? Det finnes jo veldig forskjellige 14-åringer. Noen går på fest og blir dritings, mens andre vil helst ta ansiktsmaske, drikke vin og spise sushi, mens andre igjen vil være ute og hoppe på trampoline eller sove i telt, mens andre igjen vil se jentefilm?

Hvilken "type" er din datter og hva liker hun å gjøre da?

Gjest Survival
Skrevet

Otrivin har et poeng her. Maten bør jo matche aktivitetene sånn sett. :)

Skrevet

Takk for flotte svar alle sammen :-)

Hehe, vin-drikking og festing er nok uaktuelt, for moren hennes er nokså streng på

sånt... Hun liker å danse! Hun danser 5 dager i uka, og hun liker også og se film og sånt..

Men jeg tror vi går for taco. Noen som har ideer på hva man kan gjøre i en bursdag?

Skrevet

hm...14 årsdag,

-jentefilm! :popcorn:

-Fantasi spillet (med vri/ uten spillebrett,lage egne kort og dele i 2 grupper)

- En liten "photoshoot" fjortiser elsker å dolle seg å så er de jo allerede pyntet. Kansje bildene kan sendes på mail til de som var i bursdagen etterpå?

ja det var det jeg kom på nå.. håper det var til hjelp, Lykke til!

Skrevet

Spise og se film? Eller spise, spille spill (brettspill) og se film?

Gjest NozMonster
Skrevet

hvis hun bare har invitert jenter- hvorfor ikke en pysjamas-fest?

masse popcorn og diverse, og filmer også kan de sladre og fnise til sent på kveld og lakke hverandre negler og snakke om hvem de er forelsket i?

spill-ideen kan jo også komme inn her :)

Skrevet

Emm.. er det ikke naturlig at datteren din og vennene hennes bestemmer litt selv av hva som skal foregå i bursdagen hennes? Nå feiret jeg ikke bursdag selv da jeg ble 14 da, men verken søsteren eller stedatteren min hadde noe behov for foreldrehjelp når det gjaldt mat og aktiviteter. De valgte selv, og så ble det hjulpet til med tilrettelegging (innenfor visse rammer selvsagt).

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk alle sammen :-)

Jo, selfølgelig skal hun bestemme selv. Men jeg vil bare vite hva jeg skal svare henne, hvis

hun spør meg om hjelp.

Skrevet

Taco tenkte jeg også. De fleste liker det jo og man kan velge av og på selv og det er ganske enkelt å lage.

Hvis det er fint vær kan man jo grille evt.?

Vet du om noe hun syns er kjekt? Det finnes jo veldig forskjellige 14-åringer. Noen går på fest og blir dritings, mens andre vil helst ta ansiktsmaske, drikke vin og spise sushi, mens andre igjen vil være ute og hoppe på trampoline eller sove i telt, mens andre igjen vil se jentefilm?

Hvilken "type" er din datter og hva liker hun å gjøre da?

Nå er jeg, og blir sett på som, sjokkerende liberal, men jeg ville aldri - jeg gjentar: aldri - forventet at en 14-åring skulle feire dagen hjemme hos meg med å bli dritings, ei heller med å drikke vin!

Til ts: Har du spurt bursdagsbarnet hvordan hun selv ønsker å feire dagen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...