Gå til innhold

Hvordan fikse soverommet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Soverommet vårt er i dag en salig blanding av skap, bokhylle, og kommode. Vi er nødt til å utnytte plassen til oppbevaring, for det finnes ikke bod i leiligheta. Men nå er jeg lei av det rotete inntrykket og vil prøve å få en slags helhet i dette.

- Veggene er eggeskallhvite, og det kan vi ikke endre på. (Vi leier)

- Et digert garderobeskap i hvitt hører også med.

- Bokhylla er også hvit. Her har jeg lyst til å henge en gardin eller noe i front for å roe inntrykket. Tenkte at samme tekstil kunne gå igjen i gardin foran vinduet osv.

- En stor kommode i eik (med en stor tv oppå), pluss et lavt skap i eik med glassdører. Tenkte å bruke samme tekstil som i førnevnte gardin til å dekke glassdørene på innsiden, for å skjule ting som ligger i skapet.

- Et smalt skap i bøkfarget folie.

- Ei hylle på veggen over senga i eiketterligning.

Hva tenker dere om dette kaoset? Jeg kunne også tenkt meg å ha en sengegavl i tekstil, blir det for mye å la den gå i samme tekstil som de andre nevnte tekstiler?

Sengeteppe og pynteputer bruker vi ikke. Jeg er mer opptatt av at soverommet skal gi et helhetlig og noenlunde greit inntrykk når jeg er der selv. Leiligheta er lita, så vi bruker soverommet som ekstra oppholdsrom for å få luft og pause rundt oss. Da kan mannen sitte i stua og se fotball mens jeg krøller meg sammen på senga og ser Greys. ;)

Vi har for øvrig ikke råd til å handle inn dyre møbler/skap som kan stå i stil til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes ut som ganske masse oppbevaringsmøbler på ett rom ja :P Hvis det er mulig å ha alle oppbevaringsmøblene på en vegg, hadde du kunnet henge en gardin på wire fra taket som skjulte alt og gav et ryddigere uttrykk. Ellers så er ideen din om gardin foran bokhyllen en god ide.

Å ha samme tekstil på gardin i vindu og foran bokhylle som du skriver, er en god ide for å skape helhet. Jeg tror derimot at det hadde blitt for mye å ha sengegavl i samme tekstil. Kanskje sengegavlen kunne hatt mer mønster mens gardinene og forhenget kunne vært litt mer ensfarget eller omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har et poeng der Pippi, angående det å ha en blanding av ensfarget og mønstret stoff. Men at det går i samme farger.

Det er dessverre umulig å samle all oppbevaringen på en vegg. Pga vindu og dør er møblene plassert på alle tre sidene av senga, så vi er rimelig pakka inn av store møbler. Ikke noe fint i det hele tatt. Men det som går an er å lage et forheng foran deler av møblene. F.eks. er bokhylla og det smale skapet i bøkefarge omtrent like høye og står ved siden av hverandre. Det kan gå an å utvide gardinen foran bokhyllen til å også dekke skapet. Det KAN hjelpe på. Må nesten prøve det først og se det an.

EN ting har jeg i hvertfall lært: Når vi en gang skal kjøpe et eget sted å bo så skal vi ha en diger bod! Vi har ikke allverdens av ting, men julepynt og turutstyr er jeg ikke villig til å kvitte meg med, og et sted må de oppbevares.

TS

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leier dere møblert? Hvis ikke kan dere kanskje se på finn.no på gies bort, er ofte mye fine møbler der.

-Kan dere sette bokhylle på stua eller kontor e.l?

Selv aldri hatt bokhylle på soverommet, men heller hatt en bok eller to jeg leser i nattbordskuffen.

-Dersom noen av møblene er deres kan dere male dem hvite/samme farge slik at alt ser litt ryddigere ut, dette hjelper masse på den eike/bøkefargen.

-Dersom du ikke vil dekke til med gardiner hjelper det mye om det ser ryddig ut, jeg liker å ha ting i slike mønstrede pappesker fra ikea som står side om side der hvor jeg ikke har dører forann hyllene mine.

-Plass oppå skapene? finnes flotte store kasser i papp/tøy der også hvor du kan oppbevare MYE, samme under senga om dere har noe plass der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...