Gå til innhold

Hvordan gjør dere med middagen?


Nikki

Anbefalte innlegg

Kan hende temaet har vært oppe før, men da får dere tilgi meg... Vi har ikke tenkt til å ha koldtbord. Vi skal heller ikke bestille mat fra catering. Da vi tenkte vi skulle leie en kokk (eller to) som lager all maten. Kokken er en bekjent av meg. Dvs at alt av råvarer blir bestilt. Lurer på om noen av dere har tenkt denne løsningen og i såfall vet dere om hva det kan komme på av utgifter? Vi blir ca 60 til middag. Tenkte vi skal ha reinsdyrstek med viltblanding etc til hovedrett. Håper på tilbakemeldinger... 1212[ Dette Innlegg er endret av: Nikki den 2002-05-15 00:29 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det. icon_smile.gif Tror det gikk litt fort i svingene... Ikke lett å konsentrere seg om flere ting på en gang alltid. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forhørte oss med en kokk vi også, men har bestemt oss for å ordne maten selv. Vi får kjøpt inn råvarer billig, så vi sparer nok en del på å gjøre det sånn.

Det jeg kan si om kokken vi snakket med er at han lå på akkurat samme pris som på catering, så akkurat det var litt skuffende.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Augustbrud02.

Siden den kokken vi skal bruke er en bekjent av oss. Så har han tilbydd seg og lage maten gratis. Dvs. Vi betaler reisen og kost og losji for han. Så da sparer vi en del der. Men det jeg lurer på er hvor mye kan man regne med det kommer til å koste av råvarer. For det betaler selvsagt vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det er utrolig vanskelig å si. Det spørs vel helt hva dere skal ha og eventuelt om dere har mulighet til å benytte dere av eventuelle rabattordninger som finnes for storforbrukere. Kanskje kokken har kjennskap til dette.

Selv vet jeg ikke hva vi kommer til å betale heller, men vi har rehnet 8000 kroner på mat fra catering og satser på å komme en hel del bedre ut enn dette.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har leid inn et cateringfirma som ordner alt for oss. Menyen blir lakserullade m. rekerose, hjortestek og hjortekarbonader m. mase godt tilbehør, og kanelis med friske frukter.

Kuvertprisen er 395,- inkl. kokk, dekking, kaffe/te.

I tillegg kommer hovmesteren (fra Slottet!) til 250,- pr. time, og kaffegjester kr. 65,- p.p. Servitører har vi ordnet selv, da vi syntes at 200,- p.p. pr. time var i meste laget...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha akkurat samme opplegg som deree, med kokk som lage all maten. Jeg tror vi har grovt regnet at maten vil komme på en ca 8000 + at vi betaler kokken 1500. Da er ikke drikke til maten regnet inn, og heller ikke kaffemat (ordner med kaker selv, utenom bryllupskake). Men dette er bare et overslag vi har gjort, så jeg vet ikke helt hva sluttsummen kommer på da... (skal ha reinsdyr vi også...)

Lykke til videre med planlegginga icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...