Gå til innhold

til waco


Yatzy

Anbefalte innlegg

Ivanka.... jeg vet jeg ikke har skrevet det, for jeg mener ikke at det ikke finnes voldekt...

jeg er faktisk meget bevisst på voldektsproblematikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det gjaldt hvor 'vi' henter våre argumenter fra, waco.

gi meg et argument VÆR SÅ SNILL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke hvor dere får argumentene deres fra... dere nekter jo komplett å diskutere...

Vel, du kan lese tråden amanda skrev om meg... der skriver jeg akkurat hva jeg mener om voldekt...(de siste innlegg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"jeg synes vi burde gå den andre veien, ikke legge alt ansvaret på mannen... la oss ikke spørre hva som skjedde minuttene forut voldekten... men heller spørre, hvordan har du vært mot han i seks måneder....?"

Så har jeg misforstått, at du ikke har skrevet at voldtekt ikke fins.

Men mener du at vold er greit bare offeret har noe som voldspersonen blir fristet av? Er det greit mad veskenapperi hvis man har en lekker nok veske? I mitt verdenssyn er vi ikke dyr,og det går an å spørre om man eventuellt kan låne vesken. Litt søkt eksempel. Men en konsekvens av ditt argument blir i så fall at alle damer bør gå i burka. Mener du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leia, slik jeg har skrevet til anonym og amanda....

Det er to ting som er galt.

1. Å voldta damer.

2. Å hisse opp karer...

Fordi DESVERRE så finnes det noen få idiotkarer som voldtar der ute. Det handler om å ta forhåndsregler...

Slettet pga rasistisk undertone. Væren - moderator

Men i Oslo, idag på grønland, etter skoletid så blir man RANA mobilen! Det er FACTS!!!! Jeg skulle ønske det ikke var slik, men sånn er virkeligheten....

Ok. Når du har forstått såpass så kan vi diskutere videre....

DESSVERRE så finnes det menn som voldtar og menn som raner... dette VET jeg...

Slettet, samme grunn som ovenfor. Væren - moderator http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq-norwe...gian.php#regler

Det handler om å ta ansvar for eget liv....

1212[ Dette Innlegg er endret av: Væren den 2002-05-15 23:13 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. For det første er jeg uenig i at det å "friste karer" kan sidestilles med "å voldta".

Mange liker å bli fristet litt, det kalles flørt, og man går da ikke berserk og blir voldelig av den grunn. (om man er normal)

Men sett at fristing bør unngås. Hvor går da grensa mellom burkaen og den "illeale fristingen"? Dersom "man"(, og da også domstoler,) skulle ta dette i betraktning mer enn de gjør; hva burde retningslinjene være for å avgjøre hvorvidt det var "hennes feil"? Hvor pent mener du at ei norsk jente bør få lov å gå kledd uten å "regne med" voldtekt i så fall?

I utgangspunktet blir dette argumentet helt feil for meg. Hva skal man si om pedofili? Har du sett Lolita og mener at barn også må stå til ansvar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet, Waco, at grunnen til at mange av oss er misfornøyde og ikke har det så bra med oss selv er pga kvinneidealet som er blitt skapt av media og menn? Dette må dere ta en del av skylden formener jeg. Ikke du som person, men menn generelt. Det er jo pga uttalelser som dine som gjør at mange blir usikre og får dårlig selvbilde. vel er vi følsomme, men vi ble nå engang skapt sånn.

Er du gammel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille....det der synes jeg var teit sagt...

Ingen er så flink med å dømme jenters utseende og oppførsel som andre jenter....

Og det er ANSVARSFRASKRIVELSE å skylde på gutter...

Dersom en jente sier til meg, jeg liker bolekarer jeg... så blir ikke jeg lei meg...får dårlig selvtillit, eller anorexia... jeg sier bare...

- fint for deg...

Ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Gemini

Der er jeg enig med deg Waco.

Man må få bestemme selv hva man liker, og man kan ikke ta på seg ansvaret for alle de som ikke passer inn i de "standarene" man setter seg. Jeg er også enig med Lille_ at kvinneidealet er skapt av media og menn.(Hovedsaklig homofile menn som vil at damene skal se ut som unge gutter med smale ung-guttekropper?) Det er jo opp til oss selv om vi vil leve opp til de idealene da. Personlig synes jeg at det ser ut til at kvinneidealet begynner å bli mer feminint? ...Og ja-damer ER fæle til å dømme hverandres utseende. Nå har jeg nok vandret langt ut fra det opprinnelige temaet her,men...

Dere får ha en fortreffelig pinsehelg allesammen.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss Gemini....

Solkongen, nærmere kjent som Ludvig XIIII, fjernet adelsdamene de nederste ribbena for at korsettet skulle passe.... I Burma har man sjiraffkvinner... kvinner som smykker seg med halsmykker, som dem legger over og over hverandre...slik at dem tilslutt ville brukket nakken dersom disse ble fjernet... Ennå idag lever firehundretuser kvinner i Kina med sammenkrøplende føtter......

TROR DU DET ER PGA MTV??????????????

Nei.

Damer har en tendens til å ødelegge seg til døde pga skjønnhet... og jeg er MØKKALEI av at allesammen kun skylder på press, moter, idealbilde....

Det handler om å ta ansvar for sitt eget liv.....

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, sjiraffkvinner og snøreføtter handler ikke om forfengelighet eller unnfallenhet i forhold til individets ansvar for sitt eget liv. ta deg sammen, gutt.

sjiraffkvinnen har fått strukket halsen slik at mannen hennes, om han skulle være misfornøyd med henne, kan fjerne dem. hvilket medfører at hun dør.

snøreføtter handler om et grovt fysisk overgrep i forsøk på å gjøre kvinnen til et unyttig og hjelpeløst trofè uten noen makt over sin skjebne, en funksjonshemmet slave totalt avhengig av sin manns velvilje.

det handler ikke om å gjøre seg deilig for menn. dette er eksempler på å maltraktere kvinner og tvinge dem til et liv som sine fedres og ektemenns underdanige slaver/leketøy/statussymbol.

ansvarsfraskrivelse my ass.

ps. til tross for at jeg selvfølgelig respekterer at du tar ansvaret for ditt eget liv: er det lurt å røyke så mye midt oppi eksamen?

1212[ Dette Innlegg er endret av: ivanka den 2002-05-17 02:18 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leia, jeg heter ikke andreas...forresten så svarte jeg på meldingen din....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Herregud, jenter! Slutt nå å hisse dere opp over denne fysaken!! Dere gir ham jo akkurat det han ønsker, samt at dere gir ham bekreftelse på hans teorier om "det svake kjønn". Hvorfor gir dere ham så mye oppmerksomhet??

Han driver et spill med dere, og dere surrer rundt ham som bier rundt en honningkrukke!

Skjerp dere!

Miss Blaise

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Det er en ting jeg har lyst til å kommentere, og det er hvorfor disse innleggene er så generaliserende? Det finnes faktisk gutter/menn der ute som har spiseforstyrrelser og dårlig selvtillit og som blir påvirket av moter... Jenter er ikke så ille som du tror Waco! (i allefall ikke de jeg kjenner. Men så er jeg jo en "utenlandsk dame med varme i øynene og hete i hjertet....")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym...

Du må forstå det at jenter veldig ofte er nærtagende, når jeg generaliser så tror kvinner at jeg mener dem personlig.

Hva kan det komme av?

Det aner jeg ikke, men det er vel det jeg har lyst til å finne ut.

Det stemmer at mange gutter har fått anorexia, men dersom noen sier at gutter er voldelige, manipulerende eller drittsekker, - smiler jeg vel vitende om at dem ikke mener meg personlig....

Dette er vel den største klare kjønnsforskjellen mellom kjønnene her på nettet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Waco.

Jeg er ingen stor fan av å generalisere. For å kunne gjøre det synes jeg at en skal mene at så å si alle innenfor betegnelsen er like. Det er få ting som er så vanlig at en kan si "Jenter gjør..." Jeg kunne aldri ha sagt at " gutter slåss og voldtar" for det er det faktisk ikke alle som gjør.

Selvfølgelig skjønner jeg at innleggene blir satt på spissen ved en slik formulering, og det er kanskje derfor mange velger å diskutere slik for å fyre opp under debatten, men jeg personlig synes at det gir et feilaktig bilde av synspunktene...

Dessuten tror jeg ikke at reaksjonene kommer fordi leserne absolutt føler seg truffet, men de reagerer nok mest på at det finnes slike holdninger! Det tror jeg da!

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...