Gå til innhold

Belysning i trapp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi trenger lys i trappa vår. Nyinnflyttet med null "trappeerfaring"! Hva slags belysning gjør seg i trappegang? Vegglamper, spoter?

Noen som kan hjelpe meg med inspirasjon?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er en sånn trappegang som går over 2 etasjer så har du mye luft som kan utnyttes: Lysekrone eller annen type hengende lampe? Gjerne med rausere størrelse enn hva du ville hatt over f.eks. et spisebord. Google "stair chandelair" så får du endel bilder ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Kommer jo helt an på hva slags trapp du har.

Kanskje du kan ta et bilde, eller finne bilde av en lignende trapp på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en stor trappeoppgang gjør lysekroner eller pendellamper seg veldig godt. Er trappeoppgangen smalere kunne vegglamper eller spotter, kanskje en kombinasjon av de to vært en god ide.

Min lenke

Slike lamper er smarte i trappen. De kan heises opp og ned slik at det er lettere å skifte pærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg tror det må bli noe som henger på veggen. Trappa går over to etasjer, dvs at i trapperommet fra første til andre etasje, har man trappa til tredje etasje "over" seg. Men mulig at vi kunne hatt noe hengende fra taket i tredje etasje, for der er det veldig høyt under taket. Ellers liker jeg stilen på den lenken som var lagt inn, vi har kjøpt noen spotskinner som ligner litt på disse, men de skal være på noen andre rom da.

TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...