Gå til innhold

Nettopp begynt med Efexor

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp begynt på antidep. pillene Efexor, det vil si jeg er på 3. dagen, og føler meg dårlig rett og slett. Er det noen der ute som har erfaring med disse? Sånn bortsett fra insomnia, prikking og verking i kroppen og litt diverse, så sliter jeg med maten. Føler meg kvalm mesteparten av dagen og selv om jeg kjenner sult så er det vanskelig å spise. Kjennes ut som om maten hele tiden ligger i halsen på meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De to første ukene hadde jeg ingen appetit. Følte meg også litt sånn rar i kroppen i begynnelsen. Og veldig trøtt i begynnelsen.

Skrevet

Trøtt er jeg dessverre ikke, men håper det kommer seg etterhvert. Men da satser jeg på at denna kvalmen går over om en liten stund også. Har ikke noe ønske om å legge på meg av dissa pillene, men det hadde vært fint å ikke være så kvalm hele tiden. Får vel være tålmodig

Skrevet

Det er veldig vanlig å føle seg helt elendig første uken på antidepressiva, alt blir rett og slett verre. Men holder du ut en uke eller to, så kjenner du effekten. Håper det går bra!

Skrevet

Efexor er noe av det verste jeg har vært borti...

(men vet at den har hjulpet for mange, så dette er ikke noe rop om at du skal slutte)

For meg har bivirkninger gitt seg i løpet av de første par ukene - svimmelhet, kvalme og generell urolighet har vært det jeg har slitt med da.

Utenom efexor... der hadde jeg 'lyn' i hodet, insomnia, angst og nærmest fraværende apetitt hele tiden. Etter to mnd ga jeg opp, og da tok det fortsatt et par mnd før jeg var tilbake til normalen.

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger. Hører det er mange som syns efexor er no' skikkelig dritt, mens andre sier de aldri har vært bedre. Det er vel individuelt hvordan det virker på hver enkelt (har gått på zoloft en gang før og de funket absolutt ikke for meg), så jeg får holde ut en stund og se om bivirkningene gir seg etter noen uker. Det er bare så helvete den første tiden a'gitt :(

Skrevet

Jeg kjenner flere som har god effekt av Efexor, det er bare så dumt at man alltid hører om dem med dårlige erfaringer!

Jeg svettet MASSE da jeg gikk på den, ellers hadde jeg ingen virkning eller bivirkninger.

Bruker en annen antidep som funker bra nå.

Masse lykke til, jeg håper du holder ut! :)

Skrevet

Tusen takk, jeg skal holde ut så godt jeg kan :) Mine bicirkninger er som sagt insomnia, verking og skjelvninger i kroppen og problemer med å få i meg mat/ikke lyst på noe selv om jeg kjenner sult og kvalm. Men en dag av gangen, så håper jeg det kommer gode virkninger snart

• 2 måneder senere...
Gjest Annelise
Skrevet

Jeg har nettopp begynt på antidep. pillene Efexor, det vil si jeg er på 3. dagen, og føler meg dårlig rett og slett. Er det noen der ute som har erfaring med disse? Sånn bortsett fra insomnia, prikking og verking i kroppen og litt diverse, så sliter jeg med maten. Føler meg kvalm mesteparten av dagen og selv om jeg kjenner sult så er det vanskelig å spise. Kjennes ut som om maten hele tiden ligger i halsen på meg.

Skrevet

Pass deg for dem.. Jeg ble veldig syk m,ed en måned på sykehus og masse undersøkelser som f.eks leverbiopsi osv...

Skrevet

Hadde null appetitt de første to ukene på effexor, men det gikk over.

Jeg har gått på de i 7 uker nå, og jeg føler meg roligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...