Gå til innhold

Tips til Champange!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min kjære kommer hjem i helgen, etter å ha vært borte en aaltfor lang tid

Tenkte å hamstre inn Champis, men jeg har null peil på smak av forskjellige merker.

Noen som kan anbefale en god "søt" og ikke sur/bitter? Prisen må heller ikke være for drøy.

Eller om en god "søt" musserende hvit vin?? Håper på gode tips her ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min favoritt er Tarlant La Vigne d'Antan. Det står litt om den her. Ikke for dyr, rundt 380 kroner. Men det er vanskelig å anbefale noe, ettersom det blir en smakssak.

Generelt tips hvis du vil ha en søt champagne er å se etter de som heter "brut", og for all del ikke "brut zero". :)

Skrevet

Skal du ha ordentlig Champagne, eller bare en musserende vin? Det gjør en del forskjell for prisen og hva man kan anbefale.

Gjest Blondie65
Skrevet

Ekte champagne er vel ikke søt? Hvis du liker "klissesøt" bør du kanskje gå for Henkeltrocken eller Martini Asti musserende viner fremfor ekte champagne. Det er også flere 100 kroner i prisforskjell.

Selv liker jeg ikke champagne spesielt godt, så jeg ville valgt en musserende når som helst.

Min favoritt er Lambrusco - italiensk søtlig rosé.

Skrevet

Ja kanskje bedre med musserende..bare det bobbler litt;) hehe og har en lett/søk smak IKKE sur..takk for tips folkens.

TS

Skrevet

Kanskje Prosecco hadde vært noe? Forholdsivs rimelig og enkel musserende..

Tips her og http://www.aperitif.no/index.db2?id=134356.

Skal det være Champagne kan jeg anbefale Pommery. Den er forresten et veldig bra kjøp på Gardermoen når man har vært utenlands ;) (220kr mot 360kr på Polet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...