Gå til innhold

Er jeg unormal?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest *Emilie*

Jeg er en dame i slutten av 30-årene, alene og barnløs.

Hva tenker dere om meg da?

Hva er det første dere tenker på når dere hører min sivile status?

Jeg er så lei av å bli "oversett". Ikke skal jeg få lov å ha meninger om barn - og barneoppdragelse, kjærester har jeg hvertfall ikke peiling på, ekteskap - det vet jeg ikke hva er osv. osv. ...............

Hvorfor skal ikkje eg få lov å ha meiningar om dette - selv om eg ikkje er i den situasjonen sjøll?

Hvorfor kommer du stadig med spørsmål som "når skal du finne deg en partner da".............. "nå begynner den berømte klokka å tikke fort for deg". Vet du hva slike kommentarer forårsaker av tunge stunder for meg? Vet du hvor mye jeg ønsker meg en å dele livet mitt med? Hvor mye jeg ønsker egne barn?

Vet du hvor mange tårer eg har grått over min eigen livs-situasjon? :cry:

Eg ønskjer at DU/DERE som er så tankeløse å stille slike spørsmål - tenker dere LITT om før dere stiller spørsmålet neste gang! :(

Ønskjer at vi alle har litt mer respekt for hverandre - og hverandres valg her i livet! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er trist å høre at du har det sånn. Folk er alt for opptatt av at andre burde være som de selv. Det skal liksom være så viktig at alle gjør det som "sømmer seg"......"man er ikke lykkelig om man ikke har: en kjekk mann, pene barn, søt hund, dyr bil, en fin jobb, et fint hus, en lykkelig familie..............osv osv"

Jeg blir så sint når jeg hører sånt. Hva raker det dem om du vil ha barn eller ikke. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som er i din situasjon, *Emilie*, mange. Synd at folk ikke har bedre vett enn å mase om slike ting. Kanskje de mener det godt, men det sårer likevel. Hva vet de om årsaken til at du har det slik? Tror de det bare er å skaffe seg en partner på samme måten som man skaffer seg en bil?

Hva tenker dere om meg da?

Hva er det første dere tenker på når dere hører min sivile status?

Jeg tenker ikke noe spesielt om det, jeg kjenner deg jo ikke. Det finnes jo mange naturlige grunner til at noen er alene, og jeg er sikker på at du er en flott person uansett.

En dag er du ikke alene lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt ganske bombastisk på uttalelser om barneoppdragelse etter jeg selv fikk barn.

Kun folk i samme situasjon får uttale seg.

Andre vet faktisk ikke hva de snakker om. Teori er bare teori.

Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie
Jeg har blitt ganske bombastisk på uttalelser om barneoppdragelse etter jeg selv fikk barn.

Kun folk i samme situasjon får uttale seg.

Andre vet faktisk ikke hva de snakker om. Teori er bare teori.

Sorry.

Etter at jeg bodde i Danmark bør ingen uttale seg om landet.

De vet ikke hva de snakker om. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt ganske bombastisk på uttalelser om barneoppdragelse etter jeg selv fikk barn.

Kun folk i samme situasjon får uttale seg.

Andre vet faktisk ikke hva de snakker om. Teori er bare teori.

Sorry.

Hallo? er du seriøs? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt ganske bombastisk på uttalelser om barneoppdragelse etter jeg selv fikk barn.

Kun folk i samme situasjon får uttale seg.

Andre vet faktisk ikke hva de snakker om. Teori er bare teori.

Sorry.

Unnskyld meg altså - men kan jeg få spørre deg om noe?

Hva mener du jobben Kongen gjør? Nei forresten - det har du ikke lov å uttale deg om - du har jo aldri vært Konge sjøl!

Akkurat slik tolker jeg ditt svar!

Sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller tenk på alle de unge som jobber i barnehage, men som ikke har egne barn...

Forøvrig, til saken; så er det ikke noe unormalt ved å være barnløs og single, jeg kjenner flere som er i samme situasjon, - noen har tatt et bevisst valg, andre har brudd bak seg årevis tilbake i tid, andre igjen har jeg ikke drøftet det med - men det er gjengs at å være single egentlig er ok. Man får i alle fall ha sine egne særegenheter helt i fred. Ingen som blander seg.

Tror mange som kommer med sånne kommentarer du får, egentlig sliter med sin egen fastlåste samboende/ekteskapelige hverdag og misunner deg litt den friheten du har. Eller det er rett og slett sagt i ubetenksomhet, er utrolig mye som blir sagt rundt om - som overhodet ikke er gjennomtenkt, mange har lett for å bare buse ut, - selv om det ikke var hensikten å være frekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hmmm, jeg kjenner da single damer (og menn) i alderen 30 +++ uten at jeg har stusset så mye over det! Har ofte diskutert oppdragelsen av mine barn med ei god venninne av meg som er barnløs. Hun er 35, og har alltid visst at hun ikke ønsket barn. Dette gjør da ikke henne uegnet til å diskutere barn??

Selv om man ikke er i situasjonen selv kan man ha erfaringer gjennom hva man har sett andre gjøre. Og ofte får jeg en aha opplevelse når vi snakker om slikt fordi hun klarer å se mer nyansert og fornuftig på dette enn meg som er midt oppi det.

Livskvaliteten hennes som singel og barnløs er vel ikke dårligere enn mitt som gift og mor, alt kommer jo ann på en selv. Det er en selv og ingen andre som vet om man er lykkelig eller ei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg tenker om noen som er 30, singel og barnløs?

Ikke noe spesielt egentlig, jeg tenker som så at du har det som du har det og er du fornøyd så er jeg fornøyd.

Er så lei av at alle skal leve opp til idealer hele tiden, altså det samfunnet bestemmer er "normalt". Syns folk skal få være den de er, uavhenig av hva andre syns.

Kommentarer som "når skal du ha barn.....når skal du gifte deg....osv" syns jeg faktisk er direkte smakløst!

Når det gjelder å ha meninger om det å ha barn, selvfølgelig skal du ha det, men jeg må innrømme at det irriterer meg når min søster som ikke har barn skal lære meg barneoppdragelse av 3 villstyringer.... det holder ikke helt mål bestandig....men hun er velkommen til å ha en mening om det, men jeg vil ikke at hun skal "belære" meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en ting som provoserer meg så er det faktisk når folk spør single ( gjerne rundt tredve) om det ikke er på tide med kjæreste eller at nå begynner de å få litt dårlig tid til å få barn - er helt enig i at selv om det ikke er ment slemt, så er det for mange ganske kjipt å svare på slike spørsmål og ikke minst sårende.

Ellers tenker jeg vel egentlig ikke noe spesielt når du skriver at du er singel og rundt 30 - er jo mange som er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Jeg har blitt ganske bombastisk på uttalelser om barneoppdragelse etter jeg selv fikk barn.

Kun folk i samme situasjon får uttale seg.

Andre vet faktisk ikke hva de snakker om. Teori er bare teori.

Sorry.

:hoppe: støtter deg ( delvis ) i dine uttalelser. Folk som ikke har egne barn aner ikke hvordan det er! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Mulig det, men har vi ikke alle vært barn selv en gang? Eller har vi glemt det alle sammen?

Det må være lov å bruke sunn fornuft i barneoppdragelsen, og DET er ikke noe som kommer med hormonene. Mange mødre jeg har vært borti har mindre peiling enn meg - og jeg har ikke peiling i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hovedinnlegger var vel ikke rundt 30, hun var vel nærmere 40?

Når jeg hører om din sivilstatus må jeg innrømme at jeg tenker at jeg er glad det ikke blir meg-Høres ensomt ut.

Tør også innrømme at når jeg hører om folk som nærmer seg 40 og enda er alene, så kanskje lurer jeg litt på hva de kan ha brukt livet sitt på (for det kan jo være utrolig mye kreativt&spennende, i mange tilfeller.)

Synes man kan uttale seg om barn uten å ha barn, men å uttale seg om hvordan det er å være foreldre, uten å ha prøvd det;det blir helt dødfødt. Er en grunn til at foreldrerollen er kjent for å riste opp ned enhvers tilværelse.Dette må en ha prøvd for å kunne forestille seg, mener jeg.

Hjelper ikke om samboern har aldri så mange barn;det forteller en ikke hva morskjærlighet er for noe.

Angående spørsmål av typen "er det ikke snart på tide å...?" så tror jeg ofte disse egentlig er godt ment. Folk prøver jo bare å spørre deg om du ikke savner noen i livet? Der er vel et tegn på at de bryr seg om deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...