Gå til innhold

Hva slags festlokaler har dere "booket"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er interessert i å høre hva slags festlokaler dere har leid, og hva dere legger vekt på i valget av sted.

Jeg for min del skal ha festen ute i havgapet i et flott lokale med panoramautsikt. Lokalet er 8-kantet og har vinduer rundt hele. Det har også et rom på toppen, som det er helt nydelig å være. Flott utsikt!!!!

Det er også en kjempefin uteplass der!

Synes dette passer kjempefint, for jeg synes havet er fint både i godt og dårlig vær. Fint blir det liksom å se på uansett!!

Klem fra julibrud2003

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lokalet vi har leid tilhører tidligere Bakkebø,en institusjon for psykisk utviklingshemmede.

Lokalet ble bygget som spisesal i 1948.Nå blir det brukt som kurs-og konferansesenter,og leies ut til bryllup,konfirmasjoner o.l.

Hovedgrunnen til at vi har valgt å leie nettopp det lokalet,er nok at det er mamma´n min som har ansvaret for det.Så har jeg selv jobba der,det er i hjembyen min,det er god plass der,det ligger fint til og har god utsikt,og så får vi leie det for en slikk og ingenting.

Skrevet

Vi skal ha festen på en folkehøgskole. Grunnen til det er at min far er rektor der og da får vi det gratis. Middagen blir i en tingstue fra slutten på 1800 tallet og går i rosemalingstil. Dansen skal vi ha i gymsalen. Vi skal pynte opp den slik at det ikke ser ut som en gymsal i den forstand. Det har blitt arrangert veldig mange bryllup der og man skulle ikke tro at gymsalen er en gymsal. Samtidig så slipper gjestene og tenke på taxi hjem etc da det er mulighet til overnatting på skolen. Veldig praktisk med alt på et sted.

Skrevet

Vi skal ha et lokale midt i sentrum av Tromsø. Noe av det vi la vekt på var at det var et skikkelig kjøkken der, for vi skal ha egen kokk. Det er også fullt dekketøy, og dette er pent i motsetning til i mange av de andre utleielokalene. Også må vi selvfølgelig ha plass til alle gjestene da icon_smile.gif En annen viktig ting var at lokalet ikke er nedslitt og stygt, men ganske nylig pusset opp i fine farger.12

Skrevet

vi skal ha festen og alt i et helt vanlig ungdomshus.hvorfor? det er et naturlig valg da det er praktisk innredet, bra kjøkken og utstyr og at det er nære min sambos barndomshjem.enkelt og greit.

Skrevet

Vi skal være i Stavangers minste hotell, Charlottenlund. Dette ligger like ved et lite vann (Breiavatnet) midt i Stavanger sentrum og har også utsikt til Domkirken. Da vi ikke skal ha mange gjester (kun 35), er størrelsen helt ideell. I tillegg var det den flotteste plassen jeg har vært og sett på. Da mange av gjestene er fra utenbys (Tønsberg/Oslo), er det også koselig å vise dem byen.

Skrevet

Vi skal ha festen på et grendehus. Det høres kanskje kjedelig ut, men stedet er kjempeflott og ligger slik til at det er en stor plen utenfor og masse flotte trær. På den måten har man store muligheter for å være mye utendørs om det er fint vær. Det er nyoppusset innvendig og er et koselig og passe stort lokale. Dette er noen av grunne til at vi valgte akkurat dette stedet, med hovedvekt på utemulighetene. Også gjorde det jo ingenting at det var billig da! icon_smile.gif

hjerter_rundt.gif - Bryllupet er 10.august 20021212[ Dette Innlegg er endret av: Augustbrud02 den 2002-05-15 10:00 ]

Gjest lilletroll
Skrevet

Vi skal ha festen på ..tja....forsamlingslokale kaller vi det på bygda:) Grunnen til det er at vi ville ha et sted der vi kunne ordne mat og drikke på egen hånd (spesielt drikke) for da blir det MYE rimeligere enn våre andre alternativ. Det er uteplass som er kjempeflott, og det er plass for campingvogner hvis noen vil ha gratis overnatting. Hele lokalet er innredet nylig og det har et stort kjøkken. Det ligger også perfekt til med tanke på kirken og der jeg kommer fra.12

Skrevet

Vi skal ha selskapet på Torderød Gård på jeløy. Det er en nydelig gammel gård fra 1760, med et flott hageanlegg og allé.12

Skrevet

Vi skal ha festen på Odd Fellows selskapslokaler midt i trondheim sentrum. Her får vi ordne alt selv, og der er spisesal, to salonger og bar, og pent dekketøy og glass. Helt supert, 50m fra hotellet. Eneste som er dumt er at det ikke er noen terasse der, skal man ut må man ned på gata... men, men.. vi får åpne vinduene om det blir fint... Godt fornøyd jeg. Der skal vi ha 80 gjester til middag.

Gjest Sunflower
Skrevet

Vi skal feire bryllupet vårt i en restaurant i Sverige, i et rom som kalles Speilsalen, et utrolig flott sted med lysekroner og store vinduer. Denne restauranten ligger midt i en av nordens vakreste blomster- og skulpturparker, Rottneros Park. For de nysgjerrige, sjekk ut http://www.rottnerospark.se. Vi hadde først tenkt å feire i det lokale grendehuset i bygda vi kommer fra, men siden vi er fra en grensekommune til Sverige, ble det faktisk mulig å feire det hele i en restaurant i nabolandet TIL OMTRENT SAMME PRIS, som om vil skulle leid grendehuset, alle kostnader ved begge oplegg tatt i betraktning. Believe it or not! Gjett om vi gleder oss!!!

Sunflower

Gjest Anonymous
Skrevet

...desverre får jeg ikke opp noen bilder på den linken, bare tomme sider med feilmeldinger på....

Skrevet

Vi gifter oss i befalforeningens selskapslokaler midt i Trondheim sentrum. Gamle, flotte og ærverdige lokaler vi får låne fordi svigerfar er formann der : )

Skrevet

Vi skal leie Odd Fellows lokaler her i Tromsø. Fordelen med det, var at det var plass til 100 stk, nytt og fullt utsyrt kjøkken, balkong og bonusen er at lokalet er i to etasjer. Dvs at vi spiser middagen i en etasje, så går vi opp en atasje til kaffen. På den måten slipper vi å jage gjester ut mellom middag og kaffen. (Har selv opplevd å stå ute i høljeregn mens de har dekket om.. Og vi er jo ikke akkurat bortskjemt med godt vær her oppe...)

12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...