Lyra Skrevet 16. august 2011 #1 Skrevet 16. august 2011 Ser det finnes en tråd om dette alt, men det var så få svar der. Så det jeg lurer på er: hva kjøper dere når dere tar turen over grensa på "harryhandel"? Hva er virkelig billigere i Sverige enn i Norge? Og da tenker jeg ikke bare på matvarer, alkohol og tobakk, men hva som helst egentlig. Hva lønner det seg å kjøpe i Sverige?
Suzy Skrevet 16. august 2011 #2 Skrevet 16. august 2011 Helsekost, vitaminer og endel reseptfri medisiner. Gulost. Bacon. Alkohol og tobakk selvsagt.
kaprifolen Skrevet 16. august 2011 #3 Skrevet 16. august 2011 (endret) Elektronikk, briller, bilservice, gullsmed-artikler... For å nevne noe utenom mat, tobakk etc. Handler du på grensen, er stort sett alt billigere. Noen ting er MYE billigere, annet har lik pris, men du får kursen, og noen ting er noen kroner dyrere. Også er det noen ting som er mye dyrere, eller har dårligere kvalitet. Som tidligere grenseboer er det noen ting jeg omtrent aldri handler i Sverige; hermetikk, lyspærer på matbutikk, brød og smør. Dyrt, dyrt, dårlig, dårlig. Helsekost, visse medisiner og dyreutstyr er også billig. Allergimat er det ofte mye å spare på. Endret 16. august 2011 av kaprifolen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå