Tralla la Skrevet 16. august 2011 #1 Skrevet 16. august 2011 (endret) Jeg har en rotfylt fortann som er blitt gulere med årene. Såvidt jeg har skjønt kan tannlegen bleke den ved å fylle den på nytt. Er det noen som har gjort dette som kan fortelle litt om hvordan det var? Tar behandlingen lang tid, hvor mye betalte du? Edit: Glemte å spørre om dette er noe min vanlige tannlege kan gjøre, eller om jeg må til en kosmetisk spesialklinikk? Endret 16. august 2011 av Tralla la
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #2 Skrevet 16. august 2011 Jeg har ikke erfaring med det selv, men dattera mi på 8 slo løs ei fortann og måtte rotfylle den. Hun var til en tannlege som er spesialist i rotfyllinger, og tannlegen sa at hvis tanna ble misfarget med årene, så kunne hun gå inn i tannen og legge inn bleking. Denne blekinga skal ligge i ei stund, for så å fjernes igjen.
Gjest rotfylling Skrevet 24. august 2011 #3 Skrevet 24. august 2011 Jeg har en rotfylt fortann som er blitt gulere med årene. Såvidt jeg har skjønt kan tannlegen bleke den ved å fylle den på nytt. Er det noen som har gjort dette som kan fortelle litt om hvordan det var? Tar behandlingen lang tid, hvor mye betalte du? Edit: Glemte å spørre om dette er noe min vanlige tannlege kan gjøre, eller om jeg må til en kosmetisk spesialklinikk? For å gjøre tannen lysere kan man foretå en såkalt internbleking av den rotfylte tannen. Det vil at man borrer ut fyllingen i tannen og legger i et blekemiddel. Du går med dette blekemiddelet i ca.1 uke (eller til du er fornøyd med lyshetsgraden, dvs det kan ta kortere tid), og så fjerner man blekemiddelet og tetter igjen. Det kan være aktuelt å gå flere runder med blekemiddel for å få tannen lysere. Din vanlige tannlege bør kunne gjøre denne behandlingen. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå