Gå til innhold

Redigere tegningene mine


Anjah

Anbefalte innlegg

Jeg blir så utrolig fascinert av tegninger og bilder som er en tanke manipulert gjennom et redigeringsprogram! Det er så mange flotte bakrunner, detaljer, swirls etc, etc. Hvordan fungerer dette egentlig? Jeg tegner litt på hobbybasis, og har lyst til å prøve meg på redigering. Hvordan går jeg frem? Jeg er heeelt fersk. Kan noen anbefale et greit program? Har jeg nødt til å skaffe meg et tegnebrett? Eller kanskje jeg må ha en bedre scanner? Eller noe helt annet? (Når jeg bruker scanneren på printeren her hjemme, synes jeg oppløsningen kan bli litt dårlig.)

Ta en titt på denne linken og bla deg nedover til joker-tegningen og den Alice i Eventyrland-inspirerte jenta. Flotte greier! Jeg vil lære å lage slike!

De andre tegningene er jo også helt supre. Hvordan har hun klart å få bildene så skarpe? De kan vel ikke være scannet? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg gjør er at jeg

- tegner

- scanner

- laster det opp i photoshop

- legger til en ny layer

- tegner over

- fargelegger

Det tar tid (:

Jeg er flinkere for hånd enn på tegnebrett, og "har ikke tid" til å øve meg på tegnebrettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miki!

Ja, det kunne jeg jo! Jeg bare håpet på at jeg kanskje fikk et bredere/flere svar om jeg la det ut som en ny post. Finurlige meg, hehe :fnise: Men for sikkerhets skyld, legger jeg posten ut på tråden vår også :)

Jeg har prøvd et par tegnebrett, og jeg synes det er komplisert. For min del kunne jeg likesågodt tegnet med musepekeren, liksom. Jeg vet at det finnes tegnebrett der man kan tegne rett på brettet, men det er jo grisedyrt! I allefall for meg som bare hobbytegner.

Jeg tror kanskje at Photoshop er litt for avansert for meg? Jeg har null peiling. Jeg vet bare så vidt hva layers er! Men når du scanner, er du fornøyd med scanneresultatet? Blir dine like gode som hun jeg linket til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg endrer tonene i bildet med vanlig iphoto. Som du ser i tegnetråden er ikke mine bilder så klare, men det er fordi jeg har tatt bilde av tegninga mi, og ikke scannet. Jeg skjønner at du vil vise frem et klart bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er ok i engelsk, kan du sjekke ut deviantart.com :) der er det sinnsykt mange ting du kan lære på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...