Brukernavn Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 Jeg har ikke peiling på IPAD, men har en mann og et barn som ønsker seg veldig det... Hva er fosrkjellen på de forskjellige versjonene. Hva er viktig å fokusere på når jeg velger utgave? Jeg har null peiling!
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 Det er i grunn to versjoner. En med 3G, altså med støtte for oppkobling gjennom mobilnettet, i tillegg til trådløst nettverk hjemme. Og en med kun trådløst nettverk. Hvilken versjon du ønsker avhenger av om den først og fremst skal brukes hjemme eller mye på farten. Når det er avklart gjenstår det å velge størrelse på lagring. 16, 32 eller 64GB. Jeg har selv valgt 32GB, og er storfornøyd med det. God plass til musikk, noen filmer, epost, m.m.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #3 Skrevet 15. august 2011 Jeg har ikke peiling på IPAD, men har en mann og et barn som ønsker seg veldig det... Hva er fosrkjellen på de forskjellige versjonene. Hva er viktig å fokusere på når jeg velger utgave? Jeg har null peiling! Hva i huleste skal ett barn med en ipad? 2
Susan Sto Helit Skrevet 15. august 2011 #4 Skrevet 15. august 2011 Hva i huleste skal ett barn med en ipad? Omtrent det samme som de skal med wii, Playstation eller xbox? Alternativt mye av det samme som de normalt bruker en datamaskin til. Det er et leketøy... Først og fremst. Kan også erstatte DVD spiller i bil. Om det skulle være aktuelt. 2
Brukernavn Skrevet 15. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 15. august 2011 Det er i grunn to versjoner. En med 3G, altså med støtte for oppkobling gjennom mobilnettet, i tillegg til trådløst nettverk hjemme. Og en med kun trådløst nettverk. Hvilken versjon du ønsker avhenger av om den først og fremst skal brukes hjemme eller mye på farten. Når det er avklart gjenstår det å velge størrelse på lagring. 16, 32 eller 64GB. Jeg har selv valgt 32GB, og er storfornøyd med det. God plass til musikk, noen filmer, epost, m.m. Tusen takk for et veldig tydelig og informativt svar!! Når det gjelder størrelse på lagring har jeg ingen som helst idè om hvor mye noe er Er 16GB veldig lite, sånn at jeg bør satse på 32GB? Omtrent det samme som de skal med wii, Playstation eller xbox? Alternativt mye av det samme som de normalt bruker en datamaskin til. Det er et leketøy... Først og fremst. Kan også erstatte DVD spiller i bil. Om det skulle være aktuelt.
sofie777 Skrevet 15. august 2011 #6 Skrevet 15. august 2011 Ellers kan det være lurt å ikke se seg blind på i-produkter. Det finnes mange forskjellige nettbrett der ute. Jeg har nettopp kjøpt Asus Eee Pad Transformer, det er et brett der man kan sette på og ta av et tastatur (jeg har ikke det enda) og få maskinen til å oppføre seg som en minibærbar. Og det finnes Samsung Galaxy Tab som også er en god Tablet.
Susan Sto Helit Skrevet 15. august 2011 #7 Skrevet 15. august 2011 Ellers kan det være lurt å ikke se seg blind på i-produkter. Det finnes mange forskjellige nettbrett der ute. Jeg har nettopp kjøpt Asus Eee Pad Transformer, det er et brett der man kan sette på og ta av et tastatur (jeg har ikke det enda) og få maskinen til å oppføre seg som en minibærbar. Og det finnes Samsung Galaxy Tab som også er en god Tablet. Nå er det vel fortsatt sånn at det er flest apps og mest tilbehør å få kjøpt til et i-produkt i denne kategorien? Men greit å se på om et alternativ kan dekke samme behov.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #8 Skrevet 15. august 2011 Tusen takk for et veldig tydelig og informativt svar!! Når det gjelder størrelse på lagring har jeg ingen som helst idè om hvor mye noe er Er 16GB veldig lite, sånn at jeg bør satse på 32GB? 16GB er faktisk en hel del. For å sammenligne med noe så er en CD plate (1 time musikk) 0,65GB og en DVD film er 4GB. Så slik sett burde 16GB holde fint, selv med en håndfull filmer av god kvalitet og dagesvis med musikk (MP3). Så får man heller skifte litt på innholdet etterhvert Vil si at 16GB er det kjøpet som gir mest for pengene. 3G eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #9 Skrevet 15. august 2011 Ellers kan det være lurt å ikke se seg blind på i-produkter. Det finnes mange forskjellige nettbrett der ute. Jeg har nettopp kjøpt Asus Eee Pad Transformer, det er et brett der man kan sette på og ta av et tastatur (jeg har ikke det enda) og få maskinen til å oppføre seg som en minibærbar. Og det finnes Samsung Galaxy Tab som også er en god Tablet. Støtter denne. Mest sannsynlig vil ungen din bare ha det, forde alle andre har det. 1
Brukernavn Skrevet 15. august 2011 Forfatter #10 Skrevet 15. august 2011 Ellers kan det være lurt å ikke se seg blind på i-produkter. Det finnes mange forskjellige nettbrett der ute. Jeg har nettopp kjøpt Asus Eee Pad Transformer, det er et brett der man kan sette på og ta av et tastatur (jeg har ikke det enda) og få maskinen til å oppføre seg som en minibærbar. Og det finnes Samsung Galaxy Tab som også er en god Tablet. Veldig godt innspill. Hvilken er det man får mest for pengene på mon tro? Støtter denne. Mest sannsynlig vil ungen din bare ha det, forde alle andre har det. Min unge vil garantert ikke ha det fordi alle andre har det, og for henne er det nok revnende likegyldig hvilken produsent plata har
sofie777 Skrevet 15. august 2011 #11 Skrevet 15. august 2011 Gå inn på Kelkoo og søk på Tablet. Gjør også oppmerksom på at enkelte tableter krever telefonabonnenment siden man kan ringe med dem. Det gjelder i mange tilfeller Samsungen jeg nevnte i mitt forrige innlegg, ihvertfall om man skal få det til levelig pris. Mens Eee Pad'en trenger ikke dette (det var derfor og på grunn av reklamevideoene på YouTube jeg valgte denne).
Brukernavn Skrevet 15. august 2011 Forfatter #12 Skrevet 15. august 2011 Har disse andre platene 3G også? For jeg hadde tenkt å velge en med det. Når jeg søkte på Tablet kom det opp noe som minner mer om en telefon når det gjelder størrelse - er det korrekt? For med bakgrunn i at den skal benyttes til surfing bør den jo ha større skjerm enn en telefon..
DBM Skrevet 15. august 2011 #13 Skrevet 15. august 2011 Og det finnes Samsung Galaxy Tab som også er en god Tablet. Man må bare huske på å ikke kjøpe 7", med mindre man er klar over hva man kjøper. 10.1" og 8,9" er helt klart å anbefale. Alt i alt er kanskje Asus'n din det beste valget, ettersom den er greiest å koble sammen med et tastatur.
DBM Skrevet 15. august 2011 #14 Skrevet 15. august 2011 (endret) Har disse andre platene 3G også? For jeg hadde tenkt å velge en med det. Når jeg søkte på Tablet kom det opp noe som minner mer om en telefon når det gjelder størrelse - er det korrekt? For med bakgrunn i at den skal benyttes til surfing bør den jo ha større skjerm enn en telefon.. Du kan google dem i kombinasjon med Amobil, så får du opp tester og alt av spesifikasjoner, også om de har 3G. Du finner ikke nettbrett på under 7", i hvert fall ikke hvis du skal ha noe av kvalitet. Telefonene ligger på maks 4,3" tror jeg. Endret 15. august 2011 av DBM
Henkie Skrevet 15. august 2011 #15 Skrevet 15. august 2011 (endret) Har disse andre platene 3G også? For jeg hadde tenkt å velge en med det. Når jeg søkte på Tablet kom det opp noe som minner mer om en telefon når det gjelder størrelse - er det korrekt? For med bakgrunn i at den skal benyttes til surfing bør den jo ha større skjerm enn en telefon.. Dersom dere har iPhone trengere dere ikke 3G.Da kan dere bare bruke telefonen som modem (superenkelt) iPad har masse "ekstrautstyr" å velge i (tastatur osv) og Apples App Store (som du bare får på iPad - ikke de andre brettene) vil garantert både barna og far sette stor, stor pris på. Dessuten er iPad 9,7" og det er kjekt med litt størrelse ihht å se film, spille osv iPad2 uten 3G og med 16gig lagring holder lenge for de fleste. Når det gjelder øvrige brett er det sikkert mange andre som er helt ok, men nå blir jo snart ikke Samsungs brett (galaxy tab) å få kjøpt lengre i europa, siden det er en kopi av iPad og derfor har retten nektet samsung å lage/selge disse kopiene. Endret 15. august 2011 av Henkie
Gjest Vampen Skrevet 15. august 2011 #16 Skrevet 15. august 2011 Tenkte bare jeg skulle nevne at det er 800 kr i forskjell mellom de forskjellige GB alternativene. 32 GB koster 800 kr mer enn 16 GB, og 64 GB 800 kr mer enn 32 GB. Så jeg er ikke helt enig i at 16 GB er det beste kjøpet, for du får dobbelt så mange GB for under tusenlappen.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #17 Skrevet 15. august 2011 Jeg har ikke peiling på IPAD, men har en mann og et barn som ønsker seg veldig det... Hva er fosrkjellen på de forskjellige versjonene. Hva er viktig å fokusere på når jeg velger utgave? Jeg har null peiling! Dersom det er iPad de ønsker seg, synes jeg du skal kjøpe iPad og ikke en "lookalike" 16 gig holer for de fleste. 3G eller ikke må du nesten avgjøre sjøl 1
DBM Skrevet 15. august 2011 #18 Skrevet 15. august 2011 og Apples App Store (som du bare får på iPad - ikke de andre brettene) vil garantert både barna og far sette stor, stor pris på. Trenger ikke App Store når du har Android Market. Android er ledende på mobiltelefon og vil etter hvert bli det på nettbrett også. Antall brukere vil gjøre Android mer attraktivt for utviklere.
Henkie Skrevet 15. august 2011 #19 Skrevet 15. august 2011 Tenkte bare jeg skulle nevne at det er 800 kr i forskjell mellom de forskjellige GB alternativene. 32 GB koster 800 kr mer enn 16 GB, og 64 GB 800 kr mer enn 32 GB. Så jeg er ikke helt enig i at 16 GB er det beste kjøpet, for du får dobbelt så mange GB for under tusenlappen. Forsåvidt enig, men trenger du ikke mer enn 16gig er det likevel unødvendig å betale de 800 ekstra det koster med mer lagringsplass. Jeg tror de fleste klarer seg lenge med 16gigs 1
Henkie Skrevet 15. august 2011 #20 Skrevet 15. august 2011 (endret) Android er ledende på mobiltelefon og vil etter hvert bli det på nettbrett også. Vi lever nå - ikke i fremtiden. Nå er det AppStore som er ledende. Hvorfor kjøpe en kopi, dersom mannen og barna ønsker seg originalen? Endret 15. august 2011 av Henkie 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå