AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 Hei! Vil bare begynne med å si at jeg er klar over at dere hater meg, og det er helt greit- jeg fortjener det, det jeg har gjort/gjør er forkastelig. Jeg har hatt et forhold til en gift mann i ca 4 år nå, og vil nå for n'te gang gjøre det slutt. Problemet er at det er så vanskelig! Han nekter å godta at det er slutt og selvom jeg insisterer ved å la være å åpne døren for han eller ta tlf når han ringer ender det alltid opp med at jeg gir etter til slutt. Det jeg håper på ved å spørre her er om det finnes noen som har vært i lignende situasjon som kan gi meg noen råd? Hva kan jeg gjøre for å ikke ende opp tilbake med han igjen? Jeg har nå forberedt han en uke i forveien og snakket med han hver dag om hvorfor vi må gjøre det slutt og hvordan vi skal gjøre det. For noen dager siden avsluttet vi det, men det har ikke gått opp for han at jeg mente alvor før i dag og da ble han temmelig desperat. Nå har vi snakket en del om det i dag, og jeg er redd jeg ikke helt ser hvorfor det er så viktig at vi gjør det slutt akkurat nå lenger. Kona hans har funnet ut vi har et forhold mange ganger, hun og jeg har pratet om det en del ganger og jeg antar at hun fortsatt har mistanke eller vet at han er utro med meg. (Vi er inngiftet familie) Men jeg tror ikke hun har lyst til å gå fra han uansett, verken nå eller i fremtiden, uansett hva han "utsetter" henne for. Grunnene jeg ikke er helt sikker på om det fortsatt er så viktig å gjøre det slutt er: -Jeg kan ikke se for meg et liv uten han og kan ikke forestille meg at jeg noengang kommer til å møte en annen "like bra". - Kona hans virker ikke som hun bryr seg noe særlig siden hun fortsatt er sammen med han.. (Jeg vet jo at de har kranglet en del, og de har barn sammen men alikevel?) -Om han ikke er utro med meg er han det med en annen - Jeg har ofret så mye for han, at det virker dumt å kaste bort alt nå. (Dette er også en grunn til å gjøre det slutt men..) - Jeg slipper å ha et seriøst forhold med de problemene og komplikasjonene det innebærer. F.eks at jeg ville blitt knust hvis han var utro om jeg ikke visste fra begynnelsen at han kom til å være det og at han var ærlig om det. Da kunne jeg valgt å la være å ha et forhold til han i det hele tatt. - Jeg er virkelig forelsket i han, pulsen øker og solen skinner hver gang jeg ser han:) Vær så snill, kom gjerne med noen gode råd og argumenter jeg kan bruke neste gang jeg ser han.. Det med kona biter ikke på han.. Og til slutt- situasjonen er sånn at vi må sees ihvertfall en gang i uka, så spørsmålet er hvordan gjøre det slutt med noen man fortsatt kommer til å omgås?
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 Du må pule en annen mann du har et godt øye til, som du kan se at du kan bli forelsket i en gang i fremtiden. 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #3 Skrevet 15. august 2011 Hva med å si at du ønsker deg en mann som er der for deg hele tiden? Som ikke feirer jul, nyttår og 17. mai med kone og barn... Som du etterhvert kan bo sammen med, og eventuelt få barn med... Jeg fatter ikke at noen vil seg selv så vondt. Sitte alene på alle høytidsdager, ikke kunne ta kontakt til enhver tid fordi mannen er sammen med kona si. Og du vet, du ser bare "godsiden" hans. Klart at man viser seg fra sin beste side overfor en elskerinne. Det er kona hans som får "gleden" av ham når han er humørsjuk. Eller "gleden" av å plukke opp de sure sokkene hans...Om han dumper kona si for din skyld så får du alle de dårlige sidene på kjøpet. I tillegg til kanskje en hevngjerrig eks, en eks man ikke slipper unna om det er unger med i bildet. Man får stebarn som hater en fordi en "stjal" pappa fra mamma... Man får en mann som må betale bidrag, og som kanskje ikke ønsker seg flere barn enn de han allerede har. Og om du ikke har barn fra før av selv, synes du det holder med hans barn, ønsker du deg ikke egne? Til slutt, hvordan kan man stole på en mann som man vet gjerne har et forhold på si over flere år? Og at kona han ikke har kastet ham ut er jo bare helt tragisk. Men, hun vet vel at oddsen er på hennes side, de fleste gifte menn blir hos kona. Så om økonomien hennes er bedre som gift, og hun ikke vil flytte fra det hjemmet de har, så kan det kanskje være nok til at hun "godtar" utroskapen hans... Hun regner vel med at forholdet deres en dag tar slutt, og at da blir alt "normalt" igjen... Jeg har selv alltid holdt meg unna opptatte menn. Ikke bare fordi jeg synes det er moralsk forkastelig å legge seg etter andres menn, men først og fremst fordi jeg ikke går inn i et forhold, der jeg har så stor sjanse til å bli såret, med åpen øyne... Det er mange som sier at man ikke kan styre følelser. Det er mulig det, men man KAN styre handlinger... 1
andy capp Skrevet 15. august 2011 #4 Skrevet 15. august 2011 Hei! Vil bare begynne med å si at jeg er klar over at dere hater meg, og det er helt greit- jeg fortjener det, det jeg har gjort/gjør er forkastelig. Jeg har hatt et forhold til en gift mann i ca 4 år nå, og vil nå for n'te gang gjøre det slutt. Problemet er at det er så vanskelig! Han nekter å godta at det er slutt og selvom jeg insisterer ved å la være å åpne døren for han eller ta tlf når han ringer ender det alltid opp med at jeg gir etter til slutt. Det jeg håper på ved å spørre her er om det finnes noen som har vært i lignende situasjon som kan gi meg noen råd? Hva kan jeg gjøre for å ikke ende opp tilbake med han igjen? Jeg har nå forberedt han en uke i forveien og snakket med han hver dag om hvorfor vi må gjøre det slutt og hvordan vi skal gjøre det. For noen dager siden avsluttet vi det, men det har ikke gått opp for han at jeg mente alvor før i dag og da ble han temmelig desperat. Nå har vi snakket en del om det i dag, og jeg er redd jeg ikke helt ser hvorfor det er så viktig at vi gjør det slutt akkurat nå lenger. Kona hans har funnet ut vi har et forhold mange ganger, hun og jeg har pratet om det en del ganger og jeg antar at hun fortsatt har mistanke eller vet at han er utro med meg. (Vi er inngiftet familie) Men jeg tror ikke hun har lyst til å gå fra han uansett, verken nå eller i fremtiden, uansett hva han "utsetter" henne for. Grunnene jeg ikke er helt sikker på om det fortsatt er så viktig å gjøre det slutt er: -Jeg kan ikke se for meg et liv uten han og kan ikke forestille meg at jeg noengang kommer til å møte en annen "like bra". - Kona hans virker ikke som hun bryr seg noe særlig siden hun fortsatt er sammen med han.. (Jeg vet jo at de har kranglet en del, og de har barn sammen men alikevel?) -Om han ikke er utro med meg er han det med en annen - Jeg har ofret så mye for han, at det virker dumt å kaste bort alt nå. (Dette er også en grunn til å gjøre det slutt men..) - Jeg slipper å ha et seriøst forhold med de problemene og komplikasjonene det innebærer. F.eks at jeg ville blitt knust hvis han var utro om jeg ikke visste fra begynnelsen at han kom til å være det og at han var ærlig om det. Da kunne jeg valgt å la være å ha et forhold til han i det hele tatt. - Jeg er virkelig forelsket i han, pulsen øker og solen skinner hver gang jeg ser han:) Vær så snill, kom gjerne med noen gode råd og argumenter jeg kan bruke neste gang jeg ser han.. Det med kona biter ikke på han.. Og til slutt- situasjonen er sånn at vi må sees ihvertfall en gang i uka, så spørsmålet er hvordan gjøre det slutt med noen man fortsatt kommer til å omgås? Hvordan vet du at det er bare deg han har på si nå?
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #5 Skrevet 15. august 2011 Er du så usikker på deg selv, at du må stjele andres menn? Skulle likt å se reaksjonen din, den dagen mannen din puler på andre mennesker.
Gjest *Røyskatt* Skrevet 15. august 2011 #6 Skrevet 15. august 2011 Det jeg regelrett ikke skjønner er hvorfor du fortsetter å skrive her inne? Du har skrevet x antall tråder om din situasjon, og du har fått omtrent de samme svarene hver eneste gang. Tror du virkelig at dersom du skriver nok tråder så vil du ende opp med å få svar om at dette er helt ok?
Gjest uAnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #7 Skrevet 15. august 2011 Hvorfor skriver du ikke bare i en av de andre ørtogførti trådene du har gående om samme tema? 1
Gjest akhtsji Skrevet 23. juni 2012 #8 Skrevet 23. juni 2012 Hei! Vil bare begynne med å si at jeg er klar over at dere hater meg, og det er helt greit- jeg fortjener det, det jeg har gjort/gjør er forkastelig. Jeg har hatt et forhold til en gift mann i ca 4 år nå, og vil nå for n'te gang gjøre det slutt. Problemet er at det er så vanskelig! Han nekter å godta at det er slutt og selvom jeg insisterer ved å la være å åpne døren for han eller ta tlf når han ringer ender det alltid opp med at jeg gir etter til slutt. Det jeg håper på ved å spørre her er om det finnes noen som har vært i lignende situasjon som kan gi meg noen råd? Hva kan jeg gjøre for å ikke ende opp tilbake med han igjen? Jeg har nå forberedt han en uke i forveien og snakket med han hver dag om hvorfor vi må gjøre det slutt og hvordan vi skal gjøre det. For noen dager siden avsluttet vi det, men det har ikke gått opp for han at jeg mente alvor før i dag og da ble han temmelig desperat. Nå har vi snakket en del om det i dag, og jeg er redd jeg ikke helt ser hvorfor det er så viktig at vi gjør det slutt akkurat nå lenger. Kona hans har funnet ut vi har et forhold mange ganger, hun og jeg har pratet om det en del ganger og jeg antar at hun fortsatt har mistanke eller vet at han er utro med meg. (Vi er inngiftet familie) Men jeg tror ikke hun har lyst til å gå fra han uansett, verken nå eller i fremtiden, uansett hva han "utsetter" henne for. Grunnene jeg ikke er helt sikker på om det fortsatt er så viktig å gjøre det slutt er: -Jeg kan ikke se for meg et liv uten han og kan ikke forestille meg at jeg noengang kommer til å møte en annen "like bra". - Kona hans virker ikke som hun bryr seg noe særlig siden hun fortsatt er sammen med han.. (Jeg vet jo at de har kranglet en del, og de har barn sammen men alikevel?) -Om han ikke er utro med meg er han det med en annen - Jeg har ofret så mye for han, at det virker dumt å kaste bort alt nå. (Dette er også en grunn til å gjøre det slutt men..) - Jeg slipper å ha et seriøst forhold med de problemene og komplikasjonene det innebærer. F.eks at jeg ville blitt knust hvis han var utro om jeg ikke visste fra begynnelsen at han kom til å være det og at han var ærlig om det. Da kunne jeg valgt å la være å ha et forhold til han i det hele tatt. - Jeg er virkelig forelsket i han, pulsen øker og solen skinner hver gang jeg ser han:) Vær så snill, kom gjerne med noen gode råd og argumenter jeg kan bruke neste gang jeg ser han.. Det med kona biter ikke på han.. Og til slutt- situasjonen er sånn at vi må sees ihvertfall en gang i uka, så spørsmålet er hvordan gjøre det slutt med noen man fortsatt kommer til å omgås?
Gjest Purelove Skrevet 23. juni 2012 #9 Skrevet 23. juni 2012 Hvorfor er han fortsatt med kona hvis han "elsker deg" så mye? Du er sikkert bare noe til overs, han har en familie og en kone som han tydeligvis aldri kommer til å forlate. Hvorfor være den andre i livet hans, hvorfor kan ikke du være den første, den han sover med hver natt, den han bringer mye tid sammen, den han har barn sammen med, osv. Det er vanskelig å gjøre det slutt, det vet jeg, men jo lengre tid , jo verre blir det. Mitt råd til deg er å gå fra denne mannen så fort som mulig, og da er jeg sikker på at livet ditt kommer til å bli mye bedre, og at du HELT SIKKERT kommer til å finne en som er myeeeeeeee bedre!
Papirbit Skrevet 23. juni 2012 #10 Skrevet 23. juni 2012 Du er forelsket i en mann som er utro med deg,og du vet at hvis han ikke er utro med deg,så kommer han til å være utro med noen andre og en av grunnene til at du ikke vil forlate han er fordi du er redd for å ikke finne en som er "like bra"? Så sier du at du vil ha han og ikke et komplisert forhold. Hvor komplisert er det ikke å forholde seg til en gift mann? Han har en kone,som han ikke vil forlate for deg, og han har barn med henne. Denne konen kommer til å hate deg,du påfører ikke bare henne,men også disse barna mye lidelse. Når de blir eldre og skjønner hva du har gjort mot deres familie. De kommer aldri til å ha et normalt familie liv pga faren sin,som du sier er en bra mann. Jeg tror at du er naiv,litt egoistisk og forelsket,dermed blind for denne mannen. Dette kan du oppnå med andre også. eneste måten å avvise sånne menn på er å si at du ikke får noe ut av forhold med han lengre. Så lenge han vet at du fortsatt vil ha han,vil han prøve seg
Gjest akhtsji Skrevet 23. juni 2012 #11 Skrevet 23. juni 2012 Hei, jeg er i samme båt. har hatt forhold til en gift mann i 12 år. å gjøre slutt er vanskelig. Saken er at å ha elskerinne passer ham. Jeg hadde mer smerte enn glede i det siste, begynte å miste selvrespekt, er deprimert, er både redd å miste ham(kjærligheten) og å bli en dag forlatt av ham... Han har aldri lovet meg å skilles, men var veldig forelsked i mange år, (kanskje innbiller jeg også det, laget en drømmeverden for meg selv for å forsvare forholdet? I de siste et par årene merker jeg at jeg blir oppfattet som noe selvfølgelig, han har sluttet å anstrenge seg for å være "romantisk"... perspektivene skremmer meg. Jeg har ikke gjort slutt, tror ikke på det "å brenne broer", jeg bar er våken nå og ser min kjærlighet dø... triste ting, som å drepe egen drøm. Men å tåle lengre denne situasjonen, min stilling - vil ikke mer. Er redd å miste selvrespekt. det er kanskje viktigere enn å ha dette forholdet. men det er ikke forhold, det er illjusjon, han er ikke din. Menn kan det og ofte liker det - å ha flere kvinner rund seg - som en av dem sa - forskjellige blomster i hagen. De forstår ikke oss, elskeriner som mistrives med det.... Beklager å ikke kunne si noe bedre.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2012 #12 Skrevet 23. juni 2012 Flytt til ett annet sted, med minst en-to timers avstand. Fortsetter du å bo der vil to ting skje: Dere fortsetter, eller du oppdager noe annet og får det enda verre og bryter og må takle det å bli minnet på alle problemene hele tiden. Flytter du, gir du ett kraftig signal. Vil han fortsatt ha deg, så må han bryte med kona ( noe jeg ikke tror vil skje) Flytt du, for du kommer til å møte en ganske så herlig fyr Anonym poster: 01e4832f4240faeb1d3b6d9c3efedb61
Gjest Anonym Skrevet 23. juni 2012 #13 Skrevet 23. juni 2012 Du kommer aldri til å angre etter du har gått fra ham! Forbered deg på å få vondt, men å holde ut. Vit at du vil føle deg friere og som et bedre menneske. Det er lov til å ta oppgjør med seg selv og det livet man har hatt når man vet at dette ikke er godt for en. Du ser det selv hvis du tenker deg om. Ta sats, stikk av og bli der. Når du har fått det godt vil du aldri ønske deg tilbake.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå