Arwen Skrevet 24. november 2003 #1 Skrevet 24. november 2003 jeg skal kun krølle håret mitt til bryllupet + enkel oppsats. Det ser ikke jeg på som "vanlig" brudepynting. Det jeg lurer på er, jeg er nødt for å fortelle frisøren jeg skal til at jeg skal feste slør, vil de da automatisk ta brudepriser for håret? (Har tenkt å feste sløret selv, men det må jo passe med den minimale oppsatsen jeg skal ha) Synes det er drøyt å betale masse ekstra bare fordi jeg er brud.
Pusekatt Skrevet 25. november 2003 #2 Skrevet 25. november 2003 Jeg løste dette nå på lørdag (til bryllupsfesten vår) ved å si at jeg skulle på galla, og ville ha håret mitt oppsatt slik jeg hadde det på bryllupsdagen min (og så viste jeg bilde fra bryllupsdagen). Hadde med tiaraen min også, og ingen spurte om jeg virkelig skulle på galla. Betalte 670 kr for krølling av alt håret (jeg har laaaangt hår ) og oppsett, pluss festing av tiara. Så det var jeg veldig fornøyd med! Nevner du brudefrisering, betaler du fort det dobbelte, har jeg inntrykk av. Minst.
Arwen Skrevet 25. november 2003 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2003 :klø: ja, ville gjerne unngå det. Kan jo si at jeg skal være gjest i et bryllup og vil ha krøller og litt hår festet bak med en spenne. Sløret skal jeg jo uansett ta ut før festen, så jeg må jo enkelt kunne sette det ut og i.
jea Skrevet 25. november 2003 #4 Skrevet 25. november 2003 Jupp jeg er frisør :D Du skal feste sløret selv, kun ta oppsetning?? Da sier du att du skal i bryllup eller du bestiller time kun til oppsetning!...Da tar de nok bare oppsetnings pris.. Det er noe jeg hadde gjort hvertfall..
Arwen Skrevet 25. november 2003 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2003 Du skal feste sløret selv, kun ta oppsetning?? Jeps, ser ut som om jeg bare er gjest i bryllupet mitt ja hvor lenge før bestiller man time da?
jea Skrevet 25. november 2003 #6 Skrevet 25. november 2003 Noen steder er det 3mnd før andre steder 4uker før..Varierer fra sted til sted... Men du må huske att hvis du skal feste sløret selv og du skal feste det med kam ,så må du feste sløret høyt oppe..Fester du det nede faller det ut med en gang..Så du burde si att du skal ha en liten oppsetning over den kulen bak på hodet vårt litt under krona!!!Hvis du skjønner ...
Arwen Skrevet 25. november 2003 Forfatter #7 Skrevet 25. november 2003 Det er planen. feste litt hår bak med en liten spenne og så sette sløret over der i kirka. vanskelig å forklare håroppsett. :oops:
Arwen Skrevet 25. november 2003 Forfatter #9 Skrevet 25. november 2003 Får vel prøve å finne et bilde av slik jeg har tenkt. Problemet er bare at jeg har veldig tynt hår og jeg synes det virker som om alle hårmodeller har tykt hår. :evil: Vanskelig å finne noe.
Engel Skrevet 25. november 2003 #11 Skrevet 25. november 2003 Jeg tenkte også å bestille bare håroppsett, og så si at jeg skal være forlover. Jeg gidder ikke betale dobbel pris for en enkel oppsetting selv om jeg selvsagt vil være finest mulig på bryllupsdagen.
Gjest Torunn E Skrevet 25. november 2003 #12 Skrevet 25. november 2003 Synes det virker som det er så mye SNUSK i prissettingen til frisører jeg. Dobbelt så dyrt fordi man er dame, og nå dobbelt så dyrt fordi man er brud? Skal man sette opp håret skal man vel sette opp håret, det blir vel ikke mere arbeid av det fordi man skal stå ved alteret istedet for å sitte og se på det fra lengre bak i kirka? Blir provosert av sånt jeg!! Har de satt en pris på forhånd kan de vel ikke bare gjøre om på det hvis du sier at du er brud, vel? Hvordan kan de i så fall forsvare det?
jea Skrevet 25. november 2003 #13 Skrevet 25. november 2003 TORUNN:::: Jeg er frisør..og fatter ikke hvordan du kan si det du sier!!Selvfølgelig er det dyrere og klippe,farge div på damer enn herrer... Og det er faktisk mer jobb med en brud enn en vanlig oppsetning...Vi tar godt vare på brudene..bruker mer tid..HUsk En brud krever mer tid... Det er selvfølgelig mange forskjellige priser ute og går.. Men vi gjør jo ett håndarbeid...
Gjest Torunn E Skrevet 25. november 2003 #14 Skrevet 25. november 2003 Fatter du ikke det, Jea? Tar det så mye lenger tid å klippe mitt hår rett over i forhold til å klippe en frisyre på en mann, at det forsvarer at jeg skal betale 200 kroner mer? Og hvis en brud vil ha et standard men pent oppsatt hår, hvordan kan det forsvare dobbel pris at hun er brud? Ser jo flere over her som har fått det helt toppers med "gallafrisyre"? Hvis noen kommer til deg og vil ha satt opp håret sitt, og sier til deg når du er ferdig at hun er brud, tar du mer betalt da? Tror ikke jeg er den eneste som reagerer på prisene og prissettingen hos frisørene...
jea Skrevet 25. november 2003 #15 Skrevet 25. november 2003 Dette er en utrolig dum diskusjon som jeg ikke gidder å svare på mer ..Det er jo dyrt å gå til tannlegen og,... Vet du hadde en dame kommet til meg og fortalt att hun skulle hatt en vanlig oppstening..og sagt hun var brud etterpå hadde hun jo ikke betalt noe mer..Men hun hadde jo ikke fått akkurat den samme servicen..Brudene krever mer..Men ikke fortell meg att en brud klarer å holde seg att hun ikke skal gifte seg da hun steller håret..Og da syns jeg bruden driter seg ut litt da...Og hun får da ikke satt på noe brudeslør heller,greit hvis hun skal ta det av men skal det sitte hele kvelden må det settes orntlig på... :D
Pusekatt Skrevet 25. november 2003 #16 Skrevet 25. november 2003 For all del, jeg har respekt for det håndverket frisører gjør, men jeg var nå ikke avhengig av så mye "ekstra" pleie - kun frisyren. Men enkelte frisører må jo hjelpe til med å ta på kjole og en del andre ting, så jeg kan jo skjønne at det blir noe dyrere. Men hva hvis man hadde kunnet utarbeide en slags prismodell hvor man betalte for de ekstra godene man ønsket? Det ville kanskje ha blitt oppfattet som mer rettferdig hos kundene, jeg vet ikke...?
brum Skrevet 25. november 2003 #17 Skrevet 25. november 2003 Jeg melder meg på i denne diskusjonen,-jeg er også utdannet frisør. Et tips til de som skal sette på sløret selv: hvor langt er det? Når man setter på et brudeslør må man huske på at dette er tungt i håret så man bruker alltid å lage et feste punkt i oppsatsen. Dette vil de jo ikke gjøre når de ikke vet at du skal ha slør.-Det er jo litt kjedelig hvis sløret skulle dette av og dra med seg noe av frisyren......
Arwen Skrevet 25. november 2003 Forfatter #18 Skrevet 25. november 2003 Jeg skal bare ha fingertupplengde på sløret, og ikke i brudetyll. Tror ikke det er noe særlig tyngre enn at vi klarer å feste det selv
Gjest MariM Skrevet 25. november 2003 #19 Skrevet 25. november 2003 Er det nå jeg skal juble over at min kjære søster er frisør? JIPPI!...jeg får så mange prøvetimer jeg vil + oppsetting og sminking på bryllupsdagen helt GRATIS :D (selvfølgelig) Jeg har tykt laaaaaangt hår som skal settes opp. Frisyren jeg skal ha er avansert, og søsteren min øver nå på tiden. Første gang brukte hun 3-4 timer (opprulling av håret, sitte under hårtørreren, mye prøving og feiling for at det skal bli perfekt) Nå er hun nede i 2,5 timer;) Uansett; som Jea sier her så tar det TID...og det er ikke "bare-bare" å sette opp en frisyre - selv om den er enkel. Man vil jo gjerne gjøre seg litt flid med de som skal være brud også da, og dette med at både frisyre og slør skal holde hele dagen og kvelden er jo viktig! Så jeg skjønner godt at prisene er litt høyere...men jeg er enig i at man burde betalt for det man ØNSKER å få...ønsker man ikke denne dullingen og ekstraservicen så kunne man vel sluppet og betalt for det også. Har hørt om flere som sier de skal på galla o.l for å unnga å bli flådd som brud.....og det går jo som regel bra det, så til deg som startet innlegget: klart du kan si at du "bare" skal sette opp håret! Lykke til!
Gjest Torunn E Skrevet 26. november 2003 #20 Skrevet 26. november 2003 Dette er en utrolig dum diskusjon som jeg ikke gidder å svare på mer ..Det er jo dyrt å gå til tannlegen og,... Javisst, men tannlegen tar ihvertfall ikke mer betalt av damer selv om vi damer er mer opptatt av hvordan tennene ser ut... Dum diskusjon? Jaja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå