DBM Skrevet 14. august 2011 #1 Skrevet 14. august 2011 Et skjermbilde jeg tok for noen min siden. Jevnt over er det kanskje 5 % av AB-postene som kan være sensitive. Hva er det dere er redde for? Se bare på data-dingse-forumet. Hvor mye av det som blir skrevet der må være anonymt? Nesten så jeg oppfordrer til å ikke svare på AB-poster, med mindre det KAN tenkes at det var behov for anonymitet. Hadde det ikke vært greiest å bare ha AB-funksjon på samliv, seksualitet, familie osv? 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #2 Skrevet 14. august 2011 Hadde det ikke vært greiest å bare ha AB-funksjon på samliv, seksualitet, familie osv? Hvorfor det? Mange anonyme brukere skriver gode, informative innlegg og disse ville trolig forsvunnet om muligheten til å være anonym forsvant. Jeg ville i hvert fall gjort det. Så lenge de ikke skriver noe negativt skjønner jeg ikke hva problemet er. Blir tips og råd om hvilken datamus som er best mindre hjelpsomt hvis brukeren er anonym? 6
sequin Skrevet 14. august 2011 #3 Skrevet 14. august 2011 Jeg ser på en måte ikke helt hva forskjellen blir, mange her inne er jo anonyme selv om de har nick. Så for min del spiller det ingen rolle om hva som postes av hvem.
MalloryK Skrevet 14. august 2011 #4 Skrevet 14. august 2011 Et skjermbilde jeg tok for noen min siden. Jevnt over er det kanskje 5 % av AB-postene som kan være sensitive. Hva er det dere er redde for? Se bare på data-dingse-forumet. Hvor mye av det som blir skrevet der må være anonymt? Nesten så jeg oppfordrer til å ikke svare på AB-poster, med mindre det KAN tenkes at det var behov for anonymitet. Hadde det ikke vært greiest å bare ha AB-funksjon på samliv, seksualitet, familie osv? Takk! Jeg har sagt det samme lenge. 1
CoffeeCup Skrevet 14. august 2011 #5 Skrevet 14. august 2011 Hvorfor er det viktig for deg at folk bruker brukernavnet sitt? Eneste problemet mitt med AB funksjonen er at det kan være vanskelig å forstå hvem som skriver hva. Ofte er det flere anonyme brukere og det kan være forvirrende. Neon ganger vet jeg ikke hvem som er TS engang. Lurer på om AB-problemet delvis kunne løses om man kunne bytte brukernavn på en enklere måte? Og at ikke de forrige innleggene kobles med det nye brukernavnet.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #6 Skrevet 14. august 2011 Hvorfor det? Mange anonyme brukere skriver gode, informative innlegg og disse ville trolig forsvunnet om muligheten til å være anonym forsvant. Jeg ville i hvert fall gjort det. Så lenge de ikke skriver noe negativt skjønner jeg ikke hva problemet er. Blir tips og råd om hvilken datamus som er best mindre hjelpsomt hvis brukeren er anonym? Enig i dette. 1
MalloryK Skrevet 14. august 2011 #7 Skrevet 14. august 2011 Når jeg ser en AB, tenker jeg at det kanskje et et pinlig spørsmål eller emne vedkommende svarer på. Er det så gale at folk får vite at dere har en feil på pc'en, eller hvordan man skal kverke en snegle? Jeg har faktisk gått så lanbgt som å ignorere AB, fordi det bare ble for dumt å se 30 AB nedover på samme side, som bare kom med dritt. Og hvorfor skal man være AB på en humortråd og? 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #8 Skrevet 14. august 2011 Eksen vet nicket mitt og på noen arenaer kan jeg bli gjenkjent ellers også. Forstår ikke hvorfor et svar fra en AB er like mye verd som andre? 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #9 Skrevet 14. august 2011 Eksen vet nicket mitt og på noen arenaer kan jeg bli gjenkjent ellers også. Forstår ikke hvorfor et svar fra en AB er like mye verd som andre? Nettopp. Denne tråden er også ganske beskrivende for forumet, siden dette er blitt tatt opp ørten ganger før, og besvart like mange ganger. 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #10 Skrevet 14. august 2011 Når jeg ser en AB, tenker jeg at det kanskje et et pinlig spørsmål eller emne vedkommende svarer på. Er det så gale at folk får vite at dere har en feil på pc'en, eller hvordan man skal kverke en snegle? Jeg har faktisk gått så lanbgt som å ignorere AB, fordi det bare ble for dumt å se 30 AB nedover på samme side, som bare kom med dritt. Og hvorfor skal man være AB på en humortråd og? Fordi man har lyst - og kan? For meg er ikke AB-funksjonen noe annet enn en ekstra trygghet. På internett foretrekker jeg å være så anonym som mulig. Selv om jeg er registrert her med et nick jeg ikke bruker noen andre steder, skriver jeg på en måte og om ting som vil gjøre at folk kan kjenne meg igjen. Det ønsker jeg ikke. Ikke fordi jeg snakker dritt - det gjør jeg aldri, verken på internett eller i virkeligheten. Men rett og slett fordi jeg ikke ønsker at absolutt alle og enhver skal kunne vite alt om meg, alt om mine meninger og alt jeg har skrevet rundt omkring. Jeg vil selv bestemme hvem som skal vite hvem jeg er. 2
Supraspinatus Skrevet 14. august 2011 #11 Skrevet 14. august 2011 Det provoserer meg voldsomt med folk som kommer med kritikk, eller kritiske svar med anonym bruker-funksjonen. Jeg forstår at man bruker den ved sensitive spørsmål og i samliv-forumene. 1
DBM Skrevet 14. august 2011 Forfatter #12 Skrevet 14. august 2011 Det provoserer meg voldsomt med folk som kommer med kritikk, eller kritiske svar med anonym bruker-funksjonen. Jeg forstår at man bruker den ved sensitive spørsmål og i samliv-forumene. Helt enig, og AB-poster er gjerne de mest negative og kritiske av alle. Ganske pinglete å ikke skrive det med eget nick.
Katana Skrevet 14. august 2011 #13 Skrevet 14. august 2011 Det finnes vel en drøss av tråder som denne fra før. Kan ikke si at jeg henger meg noe videre opp i hvilke valg folk tar, med mindre de bruker funksjonen til hets og drittslenging. Synes selvsagt det beste er at alle bruker nicket sitt, siden en da får bedre "kontakt" med den en debatterer med (og lettere kan skille alle fra hverandre), men så lenge den enkelte er saklig, bryr det meg ikke nevneverdig.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #14 Skrevet 14. august 2011 Jeg liker å være anonym bruker fordi jeg da kan svare enda ærligere/åpnere på mange spørsmål. Jeg har ikke lyst til at noen som kjenner meg skal legge to og to sammen (selv om noen enkeltinnlegg sikkert er gjenkjennbare slipper jeg å få koblet meg til hundrevis). Jeg svarer alltid så ordentlig jeg kan, det hender jeg er kritisk, men da til sak og ikke enkeltbrukere. Men jeg er forsåvidt for å fjerne AB-funksjonen fra enkelte underforum, f eks Aktuelle saker, hvor jeg tror man kanskje kunne unngått noe drittslenging ved å måtte svare med nick.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå