Gå til innhold

Templates i Dreamweaver


Nala

Anbefalte innlegg

Jeg trodde jeg hadde sett lyset nå som jeg har oppdaga templates-funksjonen i Dreamweaver. Men det er den del ting der jeg ikke skjønner :oops:

Blant annet får jeg ikke til å gjøre title-taggen editable. Dermed blir title det samme på alle sidene jeg lager basert på en template. Noen som vet hvordan jeg kan få til dette? Er jo (såvidt jeg har oppfatta i alle fall...) bare i codeview at jeg får fram title-feltet. Og i codeview blir det bare kødd når jeg prøver å lage editable region.

Hjeeeeelp!! Anybody??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ein ting som fungerer er å redigere koden i malen manuelt - slik at tittel og metadata er innanfor ein 'editable region' - altså, dei der <!-- Set Editable:blabla...--> (Du ser jo korleis det er.)

Har gjort det der ein del gongar sjølv :)

(Du bør forresten kikka litt på library-funksjonen òg - kan spara litt arbeid for deg den òg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YES!

Hurra. Det funka. Tusen takk, Crazee. Du er en knuppedupp - som alltid :kysse:

Skal kikke litt på den library-tingen, straks template-tingen sitter litt bedre :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda bedre: Ta en titt på applikasjon-funksjonene i DW. Krever at du har tilgang på en server som støtter en av disse applikasjonsteknologiene. (php/mysql, coldfusion, asp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...