Gå til innhold

Cerazette

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet dette? Jeg hadde sex torsdag og fredag og nå ser jeg at jeg har glemt å ta cerazette på fredag og tok i tillegg lørdagens pille ca 10 timer for sent. Vet at jeg nå må bruke annen prevansjon i tillegg en uke fremover, men kan jeg ha blitt gravid av sexen jeg hadde på fredag (hadde sex tidlig på dagen, mens pillene tar jeg på kvelden før leggetid)? Mulig dette er et dumt spørsmål, men jeg må bare spør :P Har forresten mensen nå hvis det har noe å si mtp eggløsning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg hoppet over 2 piller midt i et brett en gang og ble gravid... så fullt mulig.

Ellers så vet du jo rutinen, med annen beskyttelse nå fremt til pillene beskytter igjen.

Endret av *Mocca*
Skrevet

Sjansen er liten, men på cerazette er glemt pille mer risikabelt enn på andre merker. Jeg ble selv gravid etter glemt pille, men jeg hadde nok sex ubeskyttet i dagene etterpå, så det var jo ikke så sjokk.

Fredagssexen kan nok muligens føre til graviditet, så du burde ta en test om noen uker (minst to, helst tre-fire, etter egen erfaring med at test ikke viste positivt i uke 2).

Skrevet

Jeg hopper over 1 pille midt i et brett en gang og ble gravid... så fullt mulig.

Ellers så vet du jo rutinen, med annen beskyttelse nå fremt til pillene beskytter igjen.

Ja, men hadde du da ubeskyttet sex før eller etter den glemte pillen?

Skrevet

AB fra forrige innlegg igjen...

Forresten så rekker du å ta en angrepille på mandag morgen hvis du ønsker det (nå vet jeg ikke hvor tidlig på dagen det er snakk om da, riktignok).

• 2 måneder senere...
Skrevet

Er det fortsatt noen inne på denne tråden her?

Det står så mye forskjellig overalt når det gjelder glemt cerazette. Noen skriver at en pille glemt ikke gjør noenting, fordi det skal så mye til å bli gravid, det er så mye som "skal klaffe", mens andre skriver at det er lettere å bli gravid på glemt cerazette enn på glemt p-pille!

Jeg glemte pille torsdag (tok akkurat på 36-timersgrensa fredag) og lørdag (tok ca 38 timer senere).. Hva tenker dere om mine utsikter? Er sjansen stor, liten, ikke tilstede?

Blir forvirra! :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...