Gå til innhold

Ok å spise opptint kyllingfilet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som har ligget i kjøleskapet siden torsdag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytte.. :sjenert:

Jeg er sulten og vurderer Peppes istedet.... :spise:

Skrevet

Hvis den ikke lukter vondt eller ser ekkel ut, så hadde jeg gjennomstekt den og spist med god samvittighet :)

Skrevet

Nei det er ikke å anbefale! Max to dager på opptint kjøtt, særlig kylling og svin..

Jeg ville ikke tatt sjansen på det om jeg var deg.. Mye bakterier i kyllingkjøtt..

Skrevet

Nei det er ikke å anbefale! Max to dager på opptint kjøtt, særlig kylling og svin..

Jeg ville ikke tatt sjansen på det om jeg var deg.. Mye bakterier i kyllingkjøtt..

Her var det mye rart. For det første er det ikke mer bakterier i kyllingkjøtt enn annet kjøtt. Grunnen til at man på generelt grunnlag anbefales å være ekstra nøye med hygienen på kylling er salmonella - en bakterie som er relativt vanlig i deler av Europa, men så og si ikke-eksisterende i Norge. Videre vil det ha noe å si hvor gammel kyllingen var da den ble fryst. I ts' tilfelle ville jeg nok ha brukt kyllingen, men såret den opp i strimler og passet på at den fikk skikkelig varmebehandling: stek strimlene først, og bruke dem i en suppe eller gryte som skal koke en stund :)

Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Så lenge den ikke lukter vondt så er det helt greit. Bare ikke spis den rå.

Skrevet

TS her.

Takker for svar :)

Men jeg vil ikke ha den i suppe eller gryte, så da blir det hentemat idag :)

Skrevet

Jeg sier som de andre, spis kyllingen med god samvittighet så lenge det ikke lukter noe av den..

Gjest Consensio
Skrevet

Sier som mange andre. Bruk nesa di :)

Jeg kan ta opp kylling en dag, men så endrer planene seg og det kan fort gå noen dager før den blir spist. Så lenge kyllingen har vært pakket godt inn og ikke lukter rart, så ser jeg ingen problemer med å spise den.

Uansett om du steker den vanlig eller har den i gryter o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...