Gå til innhold

Hund slikker, tegn på hva ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen min har en hund, lydig og ikke noen problemhund. Men hver gang typen min river meg ned i senga og begynner å kile meg eller vi begynner å herje litt, så kommer hunden ganske raskt bort og begynner å slikke sokkene mine, buksa mi osv...

Han gjør det ikke ellers, annet enn at han alltid sniffer på klærne mine når jeg kommer inn i huset... men dette gjør jo fleste hunder.

jeg begynner å lure veldig på hvorfor han gjør dette ?

noen her inne som har en forklaring ??

:takke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Typen min har en hund, lydig og ikke noen problemhund. Men hver gang typen min river meg ned i senga og begynner å kile meg eller vi begynner å herje litt, så kommer hunden ganske raskt bort og begynner å slikke sokkene mine, buksa mi osv...

Han gjør det ikke ellers, annet enn at han alltid sniffer på klærne mine når jeg kommer inn i huset... men dette gjør jo fleste hunder.

jeg begynner å lure veldig på hvorfor han gjør dette ?

noen her inne som har en forklaring ??

:takke:

Min har noe av den samme reaksjonen... Han er ekstremt knyttet til meg, til mannen min å.. men ikke på samme måte!!

Han skal alltid være med, står vi og kysser så danser hunden rundt oss på 2 ben!

Om vi lekesloss osv, så går hunden i mellom og slikker/napper mannen min :D

Det eneste jeg merker er at han vil alltid suge på armen min(han har gjort dette siden han var ca 12 uker) som for og roe ned seg selv!!

Mulig slikkingen til hunden din er en måte "og roe ned situasjonen på" ??

Skrevet

Min har noe av den samme reaksjonen... Han er ekstremt knyttet til meg, til mannen min å.. men ikke på samme måte!!

Han skal alltid være med, står vi og kysser så danser hunden rundt oss på 2 ben!

Om vi lekesloss osv, så går hunden i mellom og slikker/napper mannen min :D

Det eneste jeg merker er at han vil alltid suge på armen min(han har gjort dette siden han var ca 12 uker) som for og roe ned seg selv!!

Mulig slikkingen til hunden din er en måte "og roe ned situasjonen på" ??

hmmmmm... ja..mulig dette.. nå bor ikke jeg og typen sammen enda.. skal flytte sammen snart, så ville vite om dette var noe dominansgreier og om jeg måtte ta tak i det.. Men muli det er som du sier at han prøver å roe ned ting kanskje jah... hmmm...

Takk :)

Skrevet

Det kan høres ut som demping.Hunden prøver å rydde opp ,"roe ned flokken" eller at den vil være med i det som skjer

Men om den biter hardt eller annet kan det være ressursforsvar,men høres ikke helt slik ut slik du beskriver ting.

Skrevet

Neida... hunden biter aldri... om han skal leke ellers også så napper han bare i klærne... så han slikker bare på klærne...

så det er nok godt mulig han bare prøver å roe oss ned :)

jeg har nemlig spurt typen, men han har ikke noe svar på hvorfor han gjør dette.. for han gjør det ikke med andre :P hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...