Gå til innhold

kløe i ledd!


blomsterpiken96

Anbefalte innlegg

surfet litt på nettet og fant dette. jeg er 15 år og har det helt likt selv! noen som vethva det kan være?

Hei! jeg har ei datter på 9 år som lenge (ca3 år)har kløe i ledd, hun har da behov for å strekke ut leddene, eller bevege dem, det kan mange gang se ut som hun har tiks i ansiktet og i armer fingrer og tær, hun sier det klør og må derfor bevege leddene, hun har også hatt det i magen og måtte da ta inn og ut i magen, men dette er nå borte.

vi har prøvd homeopat med god effekt, men det kommer stadig tilbake,

Nå lurer jeg veldig på hva det kommer av. jeg burde vel ha vært til lege med henne før homeopat besøkene men gjorde jo ikke det.

Dette er jo veldig irriterende og plagsomt for henne da hun stadig vekk har rare bevegleser i armer og til tider i ansikt, kan det være noen stoffer hun mangler i kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er ganske diffust, og trenger nok en grundigere undersøkelse hos lege.

Jeg vil egentlig ikke spekulere for mye i årsaker. Men umiddelbart tenker jeg på enten RLS (restless legs syndrome - kan også opptre andre steder enn i bena) eller noen form for mangeltilstand, f. eks. hypokalsemi (mangel på kalsium) eller hypomagnesemi (mangel på magnesium). Det kan selvsagt være et utall andre ting, til og med genetiske lidelser, eller helt enkelt voksesmerter.

Det var litt vanskelig ut fra det du skrev, å få noe godt billede av symptomene, om det er denne "kløen" eller rykningene som er det dominerende symptomet. Derfor blir også mine spekulasjoner over her bare til generelle spekulasjoner.

Har du hatt det sånn lenge? Jeg synes du skal ta det opp med legen din, for det er virkelig mye som kan forårsake slike symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For orden skyld: Ikke begynn med noen egenbehandling ut fra hva jeg skrev over. Jeg vet ikke hva dette er, og det må du få fastslått hos legen din før du begynner å gjøre noe. Og ikke gå til homeopat - det er bare svindel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt dette problemet i mange år. Etter å ha prøvd alt mellom himmel og jord, skrev nevrologen min ut parkinsonmedisiner til meg, og nå er problemet helt borte. Glemmer jeg en tablett, kommer det tilbake. Jeg har ikke parkinson, altså, men trolig for lav dopaminproduksjon i hjernen, i følge nevrologen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...