Gjest Swipper Skrevet 13. august 2011 #1 Skrevet 13. august 2011 Tenkte at det var på tide at mine og samboers foreldre skal treffes etter 4 år sammen. Har tenkt på å gå ut på restaurant å spise så det kanskje er litt lettere stemning enn å sitte hjemme i leiligheten. Tenkter på evt kleine øyeblikk eller pauser, om dere skjønner? Er ikke så kjente i Oslo noen av oss, derfor trenger jeg litt hjelp. Noen som har tips? Vi spiser alle mulige typer mat, så det er samme om det er sjømat, burger, biff osv. Forslag taes i mot med STOR takk!
meca Skrevet 13. august 2011 #2 Skrevet 13. august 2011 Hvis å "løse opp stemningen" var formålet, tenkte jeg umiddelbart på Habibi i Storgata, der det serveres palestinsk mat. Kjøper man mezah-rettene har man masse småretter, og det å kunne smake litt på en mengde forskjellige retter gjør jo at man har noe å prate om (og maten er helt vanvittig god). I tillegg er atmosfæren intim og sjarmerende. Anbefales på det sterkeste
2shy Skrevet 13. august 2011 #3 Skrevet 13. august 2011 Denne tapas restauranten rett ovenfor Aker Brygge har utrolig uformellt preg, med fantastisk god mat og stemning.
Dragonfly84 Skrevet 13. august 2011 #4 Skrevet 13. august 2011 Jewel of India har kjempegod mat! Og ha garlic nan til
Ethereal Skrevet 16. august 2011 #5 Skrevet 16. august 2011 På Tre Brødre i storgata har de masse tex-mex-inspirert mat, men det er ikke så veldig fint der, da. Maten er derimot god! På Cafe Laundromat på Bislett har de gode pizzaer og et stort utvalg øl. Det er litt student-aktig og hipster-aktig der. Morsomt interiør, og det er absolutt verdt å ta en tur dit for å spise lunsj. Ellers er Eat Sushi & More i Ullevållsveien veldig populær, og de har mye annet enn bare sushi der. Sushien syns jeg vel egentlig ikke er så veldig god, men prisene er fine, og det er som sagt populært. Koselig og fin stemning. Hvis dere vil ha vegetarisk anbefaller jeg Vega, som også ligger i Ullevållsveien, like ved Deichmanske bibliotek. Der man kan spise vegetarisk mat. 99 kroner for en buffet. De har masse god og spennende mat der! På TGI Fridays ved Aker Brygge har de også god mat, hovedsakelig hamburgere. Jack Daniels-burgeren kan jeg virkelig anbefalle. Det er ikke så veldig koselig og intimt her, da. Stedet er populært, så det bærer preg av høy prat, musikk og en barnefamilie her og der.
Gjest Swipper Skrevet 16. august 2011 #6 Skrevet 16. august 2011 Tusen takk for tips alle sammen. Vanskelig når det er så mye å velge mellom! Men med alle disse forslagene skal vi nok klare å finne et sted
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå