Gå til innhold

Forbudte hunderaser, nabohund

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når en hund er rundt året er den naturlig skeptisk til alt. Det er i hvertfall min erfaring, men med god trening og sosialisering så blir de aller fleste hunder flotte dyr som ikke gjør en flue fortredt (metaforisk ment. Mine to jakter på fluer ved hver eneste mulighet)

Problemet med å sosialisere en stor hund som ser "skummel" ut er jo at andre hundeeiere får fnatt og rygge unna.

Jeg har selv to rotweilere. Ei tispe på 2 år og en hann på 1 år. Tispa har blitt beskrevet som "den snilleste mest omgjengelige hunden jeg har sett" av de som faktisk tør å hilse på. Hannen er litt mer brautende og kan finne på å småknurre/booffe litt hvis han ser skikkelser i mørket, men er blid som en sol når folk/hunder kommer litt nærmere.

MEN: Å sosialisere dem er ikke alltid like lett. Folk går gjerne over til den andre siden av veien når de kommer med egne hunder og ser ut som de tror at hundene mine skal drepe deres og at JEG skal drepe DEM. (kombinasjonen av en mann på 24 med mohawk, camobukser, tattoveringer og to rottiser skaper gjerne litt fordommer).

Men de som lar hundene hilse (stort sett de unge og de gamle. De som er ca 35-50 er verst såvidt jeg har erfart) går derifra med en blid og fornøyd hund og en god erfaring med både rotweilere og suspekt utseende 24-åringer :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...