Gå til innhold

Levering peppes pizza


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte en pizza fra peppes pizza for ca en time siden. De skal levere på døra, og begynte med utkjøring kl. 13. Mannen jeg snakka med på telefon sa at de skulle kjøre den ut snarest mulig etter dette, men at det kunne ta litt tid siden det av og til gjorde dette ved første vakt. På nettsidene står det at man skal få maten gratis om det går mer enn en time.. Jeg sa dette (tenkte da selvfølgelig på timen fra 13 til 14, ikke fra jeg bestilte) og mannen sa at han ikke kunne garantere levering før 14, men at de skulle gjøre så godt de kan.

Men har ikke jeg rett på gratis mat da, hvis de kommer etter kl. 14? Da har det jo gått mer enn en time! Eller er det ok siden han har sagt fra på forhånd om at den blir sen?

Jeg vil ha maten min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Hvis de frasier seg garantien (dette har jeg opplevd flere ganger) så gjelder den ikke. Det kan være at de vet at det er stor trafikk eller mange bestillinger. Garantien gjelder kun hvis de har lovet å levere innen 1 time. Det har han ikke lovet, siden han har sagt han ikke kan garantere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har jobbet i peppes vet jeg at dersom du får beskjed om at maten kan komme senere, så får du ingen rabatt. Dette godtar du når du bestiller, hvis du ikke godtar at maten kan komme senere så lar du vær å bestille.

Hvis du får beskjed om at levering skjer så fort som mulig og innen en time får du rabatt dersom den kommer senere enn en time.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva er vitsen med å reklamere så veldig for det på sidene deres, da? Da kunne det heller ha stått:

"Hvis vi lover å være der innen en time, får du 50% rabatt om vi ikke holder det vi lover."

Det står jo til og med at en får halv pris om de ikke er der om en time, forbeholdt vær og føreforhold. Hva er vits i å skrive det da? For det første er det ikke kun forbeholdt disse forholdene, men andre ting (som nevnt i annet innlegg). For det andre så kunne de jo da opplyst om at de kommer for sent pga glatte f.eks når en gjør bestillingen.

Hvordan er det om man gjør bestillingen på nett? Ringer da opp for å si at de er underbemannet e.l. og at pizzaen kommer for sent? For der betaler man vel også på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Så hva er vitsen med å reklamere så veldig for det på sidene deres, da? Da kunne det heller ha stått:

"Hvis vi lover å være der innen en time, får du 50% rabatt om vi ikke holder det vi lover."

Det står jo til og med at en får halv pris om de ikke er der om en time, forbeholdt vær og føreforhold. Hva er vits i å skrive det da? For det første er det ikke kun forbeholdt disse forholdene, men andre ting (som nevnt i annet innlegg). For det andre så kunne de jo da opplyst om at de kommer for sent pga glatte f.eks når en gjør bestillingen.

Hvordan er det om man gjør bestillingen på nett? Ringer da opp for å si at de er underbemannet e.l. og at pizzaen kommer for sent? For der betaler man vel også på nett?

For at en garanti skal være gyldig må den være gitt. Dette får du oppgitt når du bestiller - enten klarer de det eller så klarer de det ikke. Sier de at de skal være der innen en time gjelder garantien.

De trenger ikke endre formuleringen, for det er akkurat det de sier. Det går ikke å tolke det på noen annen måte. De klarer SOM REGEL å levere innen en time, men noen ganger går det ikke, og da sier de fra.

Gjør man bestillingen på nett får du opp om garantien gjelder eller ikke når bestilligen bekreftes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det står på nettsiden deres har de gitt en garanti, jfr. Avtaleloven som sier at når tilbudet har nådd kunden kan det ikke trekkes tilbake.

Da er min oppfattning at garantien gjelder så framt vær og føreforhold er i orden.

Har ikke lest på siden deres selv, tar standpunkt fra det som framkommer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forstå annet enn av leveringsgarantien gjelder.

Leveringsgarantien står jo klart og tydelig publisert på hjemmesiden deres, og de må da forpliktet til å etterfølge den.

https://www.peppes.no/forside/l380x160.jpg

Ëdit: IMG-tags fjernet. Iah, mod

Endret av Iah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Leveringsgarantien gjelder UNNTATT når de sier at de ikke kan oppfylle den. Hvor vanskelig kan dette være å forstå? I alle de tilfeller de ikke kan oppfylle den sier de fra. De spør om du likevel vil bestille. Det er faktisk så enkelt.

Hvis man ikke aksepterer dette - la være å bestille hos Peppes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Jeg er enig i dette, jeg er synes det er hel teit av peppes å gjøre det på en slik måte!

Jeg har bodd i forskjellige land til nå, Usa,kom ikke maten innen 1 time, så fikk du den gratis, husker det var en gang hvor maten var 2 timer forsein, å sjåføren unnskyldte seg, å fortalte at det ikke skulle skje igjen osv, jeg fikk maten gratis, samme skjedde i England, da var det dårlig vær, men vi fikk maten gratis for det om.

Tyskland, samme greia, rushtrafikk, mat gratis...

Hva F*** er galt med norge egentli?

*nei her fraskriver vi oss fra garantien om noe uventet skulle skje, vi liker ikke å gi mat gratis,ingen skal få gratis*

Back to norway, også siste gangen jeg bestilte fra peppes, maten var VELDIG sen, hun som kjørte, ringte meg opp, og hun spurte hvor jeg bodde, jeg ga henne adressa, og hun bare " du...den adressa vet jeg hvor er, kan du forklare veien" etter mye om og men, fikk jeg endelig pizzaen, og hun blånektet at jeg skulle få noe som helst av den garantien..

(komisk: jeg bodde 15minutter fra peppes, gå avstand, jeg kunne gått og hentet pizzaen selv, men siden jeg var på krykker den tiden, så var jo ikke akkurat det aktuelt)

neiii nå bestiller jeg bare ifra pizzabakeren, billigere pizza + den smaker 10 ganger bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dei gir beskjed om at dei ikkje byrjar utkøyring før kl 13, vil naturlegvis ikkje leveringsgarantien gjelde, då heller ikkje Peppes har fått seg partikkeltransportørar enda.

Ellers har eg aldri opplevd problem med Peppes. Har dei vore forseina anten grunna vêr eller for stor pågang, har eg fått 50% avslag utan å måtte be om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Back to norway, også siste gangen jeg bestilte fra peppes, maten var VELDIG sen, hun som kjørte, ringte meg opp, og hun spurte hvor jeg bodde, jeg ga henne adressa, og hun bare " du...den adressa vet jeg hvor er, kan du forklare veien" etter mye om og men, fikk jeg endelig pizzaen, og hun blånektet at jeg skulle få noe som helst av den garantien..

Hallo? Da ville jeg ringt og klaget! Ikke ditt problem at de ansatte ikke klarer å finne frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peppes suger!!!!!

Aldri riktig topping på pizzaen, har vi bestilt med film så har de glemt den.

Oii skulle dere ha rømmedressing, ja da er jeg tilbake med den om 40min!! GENIALT!!

De som leverer er høflige og blide, men de som jobber på stedet er helt tragiske.. HVOR er rutinene??

Hilsen ei som fikk champignon på pizzaen i går, enda jeg bestilte uten!!

Dette gjelder Peppes i Nittedal btw...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ms_kwang

Hallo? Da ville jeg ringt og klaget! Ikke ditt problem at de ansatte ikke klarer å finne frem.

den peppes'n, lå i samme i gate som jeg bodde i, så jeg ser ikke helt greia hvorfor hun ikke klarte å finne frem :< Å i tillegg var hun i heeeeelt feil gate da hun ringte meg opp....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet som pizzabud hos Peppes. Vi skulle levere innen en halvtime etter at vi åpnet siden vi hadde en annen Peppes som leverte for oss fram til vi åpnet. Men du skulle ha den innen 14 ellers skal du ha halv pris(vi var nøye på å si at folk fikk halv pris før de rakk å be om det). Vi måtte slå av garantien manuelt, altså måtte vi ringe til sentralen og be de ta den vekk hvis det var skikkelig dårlig vær. Dette skjedde et par ganger da det kom så mye snø at alle satte seg fast(Oslo). Regner med at det fortsatt er sånn. Men du får aldri maten gratis, du skal få 50% rabatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt problemer med at Peppes ikke har gitt garantiavslaget når de har kommet for sent. Budet har alltid tilbudt det selv, før jeg har sagt noe som helst.

Men - det er jo helt rimeig at ved spesielle tilfeller vil de kunne si at i dag gjelder ikke garantien. Hvis de vet at de ikke kan klare levering innen en viss tid og gir beskjed om det - er det ingen grunn til at kunden skal kunne kreve avslaget.

Stort sett er det jo ikke noe problem, men ved feks fulltendig snekaos (som nevnt ovenfor) - når man vet at det ikke er mulig å garantere tid og gir beskjed om det - da er jo evt. alternativet at de stopper levering totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

*nei her fraskriver vi oss fra garantien om noe uventet skulle skje, vi liker ikke å gi mat gratis,ingen skal få gratis*

Det gjør man slett ikke. Man fraskriver seg garantien dersom man vet på forhånd at man ikke kan oppfylle den fordi NETTOPP noe som er ventet kan hindre leveranse. Vær- og føreforhold er nevnt i garantien. Stor trafikk eller trafikkuhell som Peppes (eller Dolly, som har fri levering dersom ikke maten ikke kommer til avtalt tid) vet om når bestillingen blir tatt gjør at de frasier seg garantien.

Garantien er ment å dekke uventede ting - ikke ventede.

Back to norway, også siste gangen jeg bestilte fra peppes, maten var VELDIG sen, hun som kjørte, ringte meg opp, og hun spurte hvor jeg bodde, jeg ga henne adressa, og hun bare " du...den adressa vet jeg hvor er, kan du forklare veien" etter mye om og men, fikk jeg endelig pizzaen, og hun blånektet at jeg skulle få noe som helst av den garantien..

Dette er noe ganske annet - hos Dolly Dimples ville du fått pizzaen i dette tilfellet (har fått selv da de ikke fant frem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Men Dolly pizza smaker dritt da, så om de finner lettere frem eller ikke spiller jo liten rolle :fnise:

Har aldri hatt noe problemer med Peppes. De gangene de har vært for sene - uansett grunn - så har vi fått avslag i prisen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, så sist eg bestilte frå Peppes var eg åleine heime og bestilte difor ein medium pizza. Dei hadde gått tom for medium bunnar, så då fekk eg stor pizza til prisen av ein medium.

Eg har ingenting å seie på servicen til Peppes, men det er sikkert butikkavhengig. Den vi soknar til for bestilling er ihvertfall veldig flinke og hyggelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun opplevd positivt med Peppes, heldigvis (Bergen). Fikk litt lite kylling en gang vi hadde bestilt ekstra. Og da fikk vi kompensasjon for det. Og en gang det var skikkelig uvær ute, så fikk vi beskjed fra restauranten at de ikke kunne garantere levering innen en time, og om vi da ville ha den likevel. Og det er jo greitt. Man godtar ikke det, og klager på leveringsgarantien etterpå.

Peppes har bedre garanti enn Dollys. Hvis Peppes ikke leverer, får du rabatt på den pizzaen du får levert der og da, mens Dolly får du rabatt på *neste* pizza. Dvs. mersalg for dem! Vi har opplevd så mye brent pizza hos Dollys, og sist gang når de leverte for sent (eller var det at den var brent vi klagde på?), så fikk vi rabatt på *neste* pizza. Men vi hadde ikke lyst på flere pizzaer derfra. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...