Gå til innhold

Innekatter i leilighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en utekatt fra før, og fikk nylig en kattunge. Han kjeder seg veldig inne og skal være innekatt i minst noen år, til han er ferdig i avl og jeg bor et sted med bedre utemuligheter. Har kommet til avgjørelsen at han trenger en kattekompis (utekatten min er veldig lite interessert i andre katter og er stort sett ute). Jeg bor i en veldig liten leilighet, og det er her jeg føler problemene ligger. Kattene trenger jo "sitt" terretorie. Utekatten har det nok ute, men det er altså dette med å ha tre katter i en liten leilighet (50 kvm). De vil få tur hver dag i bånd, og jeg har tre takhøye klatrestativer inne, i tillegg til masse leker og mindre klorestativer. Ellers er alt fint ordnet med doen langt unna maten og vannet osv.

Hva mener dere jeg burde gjøre for at tre katter skal kunne trives sammen her? Lillegutt trenger virkelig en venn, etter jeg har vært på jobb for eksempel er han helt ute av seg etter oppmerksomhet etter å ha vært ensom.. Prøver å utnytte arealet slik at de får terretorie i høyden på klatrestativene også. Har kanskje tenkt på å få inn enda et stativ, alternativt lage hyller på veggene de kan hoppe opp på.

Noen erfaringer med å være gal kattedame i leilighet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det kan gå fint. Det virker som om du har nok klorestativer i allefall! :) Det er bra.

Når de er to stk, underholder de hverandre litt også, så det er lurt å skaffe en til.

Hyller er veldig lurt. Åssen katterase er det du har skaffet deg forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre katter på 50 kvm? Høres fryktelig trangt ut...

Husk at TS skriver at en av kattene er utekatt og at den er ute mesteparten av tiden, så det blir egentlig bare 2 katter innendørs. Jeg vet om folk som har hatt flere katter på mindre kvm og det har gått fint, de har funnet artige løsninger og har fått aktivisert kattene til tross for en liten leilighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...