Gå til innhold

Mistet startmenyen


VesleBråka

Anbefalte innlegg

Hei, fikk spm fra noen jeg kjenner (som ikke er her så jeg ser..) om at de hadde "mista" startmenyen sin, dvs hele bunnlinjen vil jeg tro. Jeg prøvde å overbevise dem om at de har lagt den ned, for langt ned til at de ser den, og de må bare legge musa over til den blir dra-pil, klikke ned og så dra den opp igjen. De sier dette ikke går, at de heller ikke har den tynne grå kanten nederst som vanligvis avslører dette.

Noen andre som har mistet startmenyen sin?? Hvordan klarte dere dette, og hva var løsningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje de har valgt å skjule den automatisk. Men da vil den jo dukke opp når man holder musepekeren nederest på skjermen. Om den samtidig har blitt lagt på siden av skjermen, kan det hjelper å prøve der også. Eller på toppen av skjermen.

Om de har dratt den for langt ned, så kan de være vanskelig å få tak i den. Tror kanskje at det er dette som har skjedd. DEn kan jo ha havnet på en av sidene eller på toppen av skjemen også. Be henne om å prøve alle 4 sidene av skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykk på Windows knappen på tastaturet (den som har Windows logoen - ligger som regel mellom Ctr og Alt). Da bør startmenyen komme opp og man kan se hvor den har gjemt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje personen har flyttet den og minmert den? F.eks. på en av sidene eller på toppen av skjermbildet.. Ekke så greit å se den alltid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det med windows-knappen (jeg kaller den "flagg") var lurt. De ville bruke en nettleser, så jeg foreslo å bruke flagg+E for å få opp windows explorer, da har man jo portal til alt. Men det virket ikke heller.. Jeg får foreslå bare Flagg da. Vanskelig å hjelpe folk over telefon assa :lol:

Takk for bidrag uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...