Gå til innhold

Arr på kroppen...


LilleMika

Anbefalte innlegg

Har slitt litt med selvskading og har derfor endel arr på kroppen. Spesiellt på den ene armen. Her er det snakk om så mye at det ikke kan bortforklares, folk forstår at de er selvpåførte.

Problemet mitt er at det er vanskelig å skjule arrene om sommeren. Jeg vil ikke at alle skal se at jeg driver med sånt. Nå går jeg med en bandasje over arrene. Det funker halvveis... skulle gjerne hatt en bedre løsning. Det er jo kjipt å måtte bruke genser hele sommeren også.

Lurer på om noen av dere andre her inne har liknende problem. Og hvordan dere løser det.

Klæm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tristessa

Kommer litt an på hvor brede og fremtredende disse arrene er det, LilleMika!

Har selv en masse lange, men tynne arr ned over armen, men mine synes nesten ikke nå som jeg har fått litt sol. Bare de som vet at jeg har arr (meg og kjæresten), kan se dem...

Mitt råd er altså; prøv å få litt sol på hvis de ikke er så fremtredende... Hvis de er av den gjenstridige sorten vet jeg ikke helt hva du kan gjøre, men overflatiske kutt leger fort og arrene forsvinner mer og mer etter hvert.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!!! Kanskje jeg skal prøve selvbruningskrem... hmm... "løserme" har jeg, men det er for kort. Bør skaffe et nytt, da, muligens.

Lily: Mange av dem har vært ganske dype sår, så arrene er store (3-5 mm brede, 1-2 cm lange)og hvite eller lilla. Og det er sikkert sytti stykker av dem--- hvis jeg får mye sol på dem, blir de solbrente. Men takk iallefall.

Stor klem til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

hei! hvorfor ikke ta plastisk operasjon? da vil jo mesteparten bli borte, kan jeg tenke meg, og husk at du må aldri drive med selvpåskading! du blir ikke bedre av det!

det er til syvende og sist kroppen din som tar skade av det! og sjelen! ingenting godt kommer ut av det! ta vare på kroppen din, stell pent med den, og tenk at du har en fantastisk kropp som fortjener all den pleie den kan få! vær glad i kroppen din, og husk livet er en gave....

klem fra meg og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en slik penngebok til å ha på armen. De er i nylon, eller noe, og festes rundt armen som et bredt svettebånd eller en støttebandasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Har akkurat samme problem. Man skal IKKE sole seg med disse arrene, for da blir de bare enda verre! Det er svært tynn hud der man har arr, om de er under 1. år gamle, og da kan man risikere at de blir rødere og styggere.

Har samme problem, og det ser ikke så fint ut. Har funnet ut at jeg bare må ta det som det er, og gå med langermet genser resten av mitt liv... Reaksjoner fra folk er jeg ikke interessert i. Enten er man ute etter oppmerksomhet, man er gal, eller folk tror at selvskading er det samme som selvmord! (Noe det ikke er)

Har faktisk vært innom flere nettsteder og lagt igjen bilder for arrfjerning med laser osv. Men de sa arrene var for store, dype osv. Du kan jo forsøke det samme LilleMika, kanskje de sier noe annet til deg? Arr er tross alt forskjellige...

Prøv selvbruningskrem LilleMika. Kanskje det fungerer. Ikke vet jeg. Eller disse toppene med en bar arm, og en lang. Vet hva problemet er, og det er ikke særlig hyggelig å bli stemplet for livet fordi man hadde ukontrollerbare problemer som ung. icon_frown.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til dere som har arr.

Jeg har bare ett, men det plager meg nok bare det. Det er hel normal hud (er bare resultat av skraping på huden), men det er ikke noe pigment i det.

Er det noen som har prøvt å gå til sånne som "sminker" huden varig slik at de lager den litt brun, som erstatning for pigmenteringen? Jeg var i kontakt med en salong, men de sa det var lett at det ble for mørkt/lyst.

Svar mottas med takk

Lille-lisemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vet at hudleger etter å ha fjernet f.eks føflekker kan gi pasienten behandling slik at arrene blir mindre. Husker ikke akkuratt nå hva de bruker, men det går ann å ringe og høre. Men husk at skal du til en hudlege må du har henvisning fra din lege. Men jeg tror jeg hadde ringt hudlegen først for å finne ut om det er noe å prøve eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...