Gå til innhold

Kjeve som detter ut av ledd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere. Jeg har hatt problemer med kjeven det siste året. Det begynte etter jeg hadde regulerering. Det som skjer er at kjeven min plutselig glir ut av ledd. Det gjør ikke det minste vodnt, men det blir skeivt og stivt, på en måte. Jeg pleier som oftes å få den inn igjen, men nå i det siste har det blitt verre og i hele dag har det vert ute av ledd. Jeg har vert hos spesialistlege, og han sier at jeg burde operere, fordi det kommer til å bli slitasjeskader...

jeg vil bare høre deres meninger, og tips. Jeg er kjempe redd, for det er min første operasjon. :tannverk:

klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snoopy_93

Jeg synes du skulle gå for en operasjon. :)

Jeg sliter med sånn "klikke" lyd når jeg beveger kjeven. (Når jeg skal spise klikker det for hver bit jeg tar og når jeg skal tygge.) Det gjør til tider vondt og det er sånn at folk nesten snur seg og ser på meg når jeg spiser. Jeg vurderer operasjon :P

Hvis du er redd for operasjon så har jeg egentlig ikke stort annet å si enn at du må bare stole på legene osv. :) Du kan evt si ifra på forhånd at du er engstelig og trenger å bli "roet ned" litt i forkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil bare høre deres meninger, og tips. Jeg er kjempe redd, for det er min første operasjon. :tannverk:

klemz

Hvis legen anbefaler operasjon så er det sannsynligvis en god idé. Har ikke blitt operert i kjeven noen gang, men har blitt skåret i andre steder et par ganger. Var vettskremt før første operasjon. Var sikker på at narkosen ikke kom til å virke og at jeg kom til å kjenne alt og dessuten døde jeg helt sikkert underveis....

Det som virkelig skjedde var at jeg sovnet søtt i det de begynte å bedøve meg, jeg var litegrann kvalm i det jeg våknet, men fikk kvalmestillende. En time eller to etter at jeg var ute av overvåkningen så hadde jeg kledd på meg og spaserte rundt (til pleierens forskrekkelse :ler:) Andre gangen jeg ble operert var det litt mer omfattende operasjon. Da tok det noe lenger tid før jeg kviknet til, men jeg var nå ute av senga samme dag som jeg ble operert og dagen etterpå tuslet jeg rundt i korridorene uten store problemer. (Men jeg sovnet fort av narkosen og hadde veldig lite vondt etterpå da også. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Prøv en kiropraktor først som er spesialist på kjever. Det gjorde jeg etter ett stygt fall av hesten som gjorde at kjeven min gikk ut av ledd. Fikk også beskjed av lege om at dette måtte opereres. Fikk heldigvis tips om en kiropraktor i Oslo som var spesialist på kjever og valgte å prøve det først. Allerede etter første behandling som tok ca 10 min var jeg helt fin igjen :) dette er nå snart 7 år siden og har ikke hatt problemer med kjeven etter det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv en kiropraktor først som er spesialist på kjever. Det gjorde jeg etter ett stygt fall av hesten som gjorde at kjeven min gikk ut av ledd. Fikk også beskjed av lege om at dette måtte opereres. Fikk heldigvis tips om en kiropraktor i Oslo som var spesialist på kjever og valgte å prøve det først. Allerede etter første behandling som tok ca 10 min var jeg helt fin igjen :) dette er nå snart 7 år siden og har ikke hatt problemer med kjeven etter det:)

Ok:)

Tusen takk for tipset. Veldig fint å høre at det kanskje finnes andre løsninger.

:sjenert: TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...