AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #1 Skrevet 12. august 2011 Sambo med to barn og jeg har vært i middag hos mine foreldre. Vi skulle grille og de skulle få cheeseburgere. Før middagen hiver dem innpå med salstenger uten å tenke på at det er andre som kanskje vil ha. Sønnen murer seg inne på internett og sitter der til maten er klar. Når maten er klar hiver sønnen seg over burgerene før de omtrent har kommet på bordet. Sønnen jafser i seg maten og er ferdig på 2 minutter. Da hiver han seg over et kjøttstykke. Men da klager han over at det var seigt. Når burgeren var ferdig var det feil at osten ikke var på. Så da ordner dem det. Og når den er klar, klager han på brødet ble litt brent i kanten. Så da viløe han bytte med et annet som lå på bordet. Selv om osten var smeltet prøcde han og ta av lokket på burgeren. Da sa jeg ifra om at det var rett og slett ikke nødvendig. Da begynner han å skjære borte halve burgeren. Vi snakker om litt mørk i kantene. Hiver innpå 3 burgere og tar ikke hensyn til at det kanskje er noen andre som ønsker en burger. Til slutt nevner han atdet var på tide at maten kom når den kom Datteren sitter ved siden av sambo og avbryter alle i samtalene. Sønnen har nå gått inn igjen for å surfe. Jeg synes dette er utrolig frekt og vil gjerne si ifra tiø sambo senere i kveld. Men han er fryktelig sår over barna sine. Noen som har noen tips? Jeg vil faktisk ikke ta de med på middag flere ganger. Jeg blir flau rett og slett.
Rainbow Skrevet 12. august 2011 #2 Skrevet 12. august 2011 Det var veldig frekt, ja! Er det tenåringsbarn? Det enorme matbehovet og internettgreia hørtes tenåring ut. Jeg har ingen tips, men vil bare uttrykke min støtte til at det var utrolig uhøflig gjort. Stakkars foreldra dine som hadde ordna med masse mat! 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #3 Skrevet 12. august 2011 Makan til frekke barn! Hørtes ut som tenåringsbarn ja.
Gjest Lille-pus Skrevet 12. august 2011 #4 Skrevet 12. august 2011 Rimelig uoppdragent ja. Forstår jeg deg rett når det er første gang de er med til dine foreldre, og at du er ganske "fersk" i denne familiekonstellasjonen ? Enig med Rainbow81 i at gutten høres ut som en typisk tenåring mht. å stenge seg ute fra selskapet med internett og å kaste i seg maten som en sulten ulv. Men, jeg lurer på en ting; var det ikke en eneste voksen (les: barnas far) som snakket dem til rette under måltidet, eller anmodet gutten om å komme ut fra cyberspace og være tilstede ? Hvor gamle er disse barna ? - og er det lenge siden foreldrene gikk fra hverandre ? Jeg tenker at dette kan være litt preget av demonstrasjon mot faren, farens valg (deg) og din familie.....
Gjest milll Skrevet 12. august 2011 #5 Skrevet 12. august 2011 Hadde jeg vært din mann hadde jeg vært ganske så flau. Dette var dårlig!
MaxUflax Skrevet 12. august 2011 #6 Skrevet 12. august 2011 Jeg hadde bedt dem lage sin egen mat om de er så flinke til å lage selv og ikke liker hva dem får.. Så enkelt er det. 5
Gjest Linda sofie Skrevet 12. august 2011 #7 Skrevet 12. august 2011 (endret) Hadde dette vært mine unger som jeg hadde tatt med meg på middagsbesøk, så hadde jeg blitt kjempe flau! Virker ikke som de har så mye oppdragelse nei. Sjokkerende at tenåringsbarn kan oppføre seg slik. Uansett om de er skilsmissebarn eller ikke, så er det ingen unnskyldning for å være så uhøflig. Endret 12. august 2011 av Linda sofie 2
kaprifolen Skrevet 12. august 2011 #8 Skrevet 12. august 2011 Å herregud, jeg hadde blitt så flau! Og jeg hadde IKKE klart å holde kjeft...... 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #9 Skrevet 12. august 2011 Det er 2 gangen dem er der, men har møttes før. Sønnen er 14 år. Faren sa ifra ang desserten, men etter at han hadde tatt til seg. Utenom det var det jeg som snakket til han. Lyst tl å ta det opp med sambo, men vet ikke hvordan.
kaprifolen Skrevet 12. august 2011 #10 Skrevet 12. august 2011 (endret) Det er 2 gangen dem er der, men har møttes før. Sønnen er 14 år. Faren sa ifra ang desserten, men etter at han hadde tatt til seg. Utenom det var det jeg som snakket til han. Lyst tl å ta det opp med sambo, men vet ikke hvordan. Du skrev ikke hva som skjedde med desserten? Eller er jeg blind...? Synes forøvrig ikke det i utgangspunktet burde være verre enn å si at "du, det er noe jeg trenger å snakke med deg om. Bordvanene til barna dine er et problem som bør gjøres noe med." Og så fortelle hvordan du opplevde det. Det er vel stort sett den eneste introen du kan starte med, og så må du ta det derifra etter hans reaksjon på saken. Endret 12. august 2011 av kaprifolen
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #11 Skrevet 12. august 2011 På desserten gjorde han det samme. Hev seg over isen og helte på med sj.saus. Veldig pågående. Jeg må nok bare si det rett ut. Mor og far reagerte ikke på dette, men unnskyldte han med at slik er det med barn. Men slik er det faktisk ikke! Jeg synes det er frekt, uforskammet og flaut! 6
Skylight Skrevet 13. august 2011 #12 Skrevet 13. august 2011 Jeg har selv ingen begrensninger om å irettesette andre barn som spiser på samme bord som jeg eller oppholder seg i nærheten av meg, ihvertfall ikke om det er mine foreldre som kokkulerer, men så er jeg godt dreven mor og tante og gud vet hva jeg ikke er. Det er ofte lettere for deg, siden det er dine foreldre, å forklare barn at her gjør vi det slik og slik, en far på fremmed farevann, vet ofte ikke helt hvordan han skal gripe det ann, om barna kanskje har det litt slik da, hjemme hos han. Men om barna ikke orker å ta en slags voksen tilstedeværelse i et selskap og heller spiller og kommer og går raskt fra måltidet, synes jeg er helt ok. Men så lenge de er en del av måltidet, hadde jeg nok hjulpet til med å "regulert" de litt :-) Synes forresten at man ikke skal tenke på barn om frekke, det er jo egentlig ikke dem sin feil at de er slik.... Det er heller foreldrene som er litt passive og har forklart litt for dårlig hvordan man unngår at andre betrakter dem som frekke....
Gjest huldra Skrevet 13. august 2011 #13 Skrevet 13. august 2011 Sambo med to barn og jeg har vært i middag hos mine foreldre. Vi skulle grille og de skulle få cheeseburgere. Før middagen hiver dem innpå med salstenger uten å tenke på at det er andre som kanskje vil ha. Sønnen murer seg inne på internett og sitter der til maten er klar. Når maten er klar hiver sønnen seg over burgerene før de omtrent har kommet på bordet. Sønnen jafser i seg maten og er ferdig på 2 minutter. Da hiver han seg over et kjøttstykke. Men da klager han over at det var seigt. Når burgeren var ferdig var det feil at osten ikke var på. Så da ordner dem det. Og når den er klar, klager han på brødet ble litt brent i kanten. Så da viløe han bytte med et annet som lå på bordet. Selv om osten var smeltet prøcde han og ta av lokket på burgeren. Da sa jeg ifra om at det var rett og slett ikke nødvendig. Da begynner han å skjære borte halve burgeren. Vi snakker om litt mørk i kantene. Hiver innpå 3 burgere og tar ikke hensyn til at det kanskje er noen andre som ønsker en burger. Til slutt nevner han atdet var på tide at maten kom når den kom Datteren sitter ved siden av sambo og avbryter alle i samtalene. Sønnen har nå gått inn igjen for å surfe. Jeg synes dette er utrolig frekt og vil gjerne si ifra tiø sambo senere i kveld. Men han er fryktelig sår over barna sine. Noen som har noen tips? Jeg vil faktisk ikke ta de med på middag flere ganger. Jeg blir flau rett og slett. Ja, skal være enig i at det hørtes ut som en lite trivelig middag. MEN syns også hele opplegget høres merkelig ut. Hvorfor skulle ikke barna få kjøtt? Du skriver at han kastet seg over et kjøttstykke? Var det sånn at barna ikke skulle få smake på kjøttet om de ønsket det? Når jeg blir invitert på cheeseburger hadde det jo vært hyggelig med ost på Uten ost er det ikke rare cheeseburgeren! At han ønsker et brød som ikke er svidd finner jeg helt rimelig. Svidd brød smaker pyton! Ifølge deg er det feil både at han ønsker nytt brød og at han prøver ta vekk det svidde. Videre er det faktisk både feil at de spiser litt kjøtt OG at de spiser seg mette på burger da flere kunne ønsket seg burger!! Du leter etter feil på barna. At de oppfører seg dårlig er jammen ikke rart om du er like hakkende hele tiden. Det er feil at ene barnet sitter der og snakker og det er jammen feil at andre barn trekker seg unna dere. 4
Pimp Skrevet 13. august 2011 #14 Skrevet 13. august 2011 Du leter etter feil på barna. At de oppfører seg dårlig er jammen ikke rart om du er like hakkende hele tiden. Det er feil at ene barnet sitter der og snakker og det er jammen feil at andre barn trekker seg unna dere.
Gjest huldra Skrevet 13. august 2011 #15 Skrevet 13. august 2011 Det jeg finner mest fasinerende er faktisk at sønnen til samboeren klarer å klage så mye, prøve fikse burgeren, spise 3 burgere, smake kjøtt og klage på det også iløpet av 2(!!!) miuntter. Syns nesten han fortjener en medalje. 1
Gjest fireflies Skrevet 14. august 2011 #16 Skrevet 14. august 2011 Er barna bestandig slik ved matbordet eller var dette et engangstilfelle? Hvis de bestandig er slik, så er det jo litt rart om du ikke har prøvd å prate med kjæresten din om barnas matvaner for lenge siden.
Alvina Skrevet 14. august 2011 #17 Skrevet 14. august 2011 Barn er barn, jeg ville tatt det som et kompliment hvis stebarna var som gribber. De er barn og da ville jeg følt at de føler seg velkommen. Synd at de sikkert har oppdaget at du bare har forakt for unoter. 2
camze Skrevet 14. august 2011 #18 Skrevet 14. august 2011 Glad jeg ikke skal ha barn før om noen år, og jeg skal lære de folkeskikk! 1
Gjest Ludovie Skrevet 14. august 2011 #19 Skrevet 14. august 2011 Jeg synes at du har helt feil fokus og innstilling. For JA - dette er fullstendig uakseptabel oppførsel fra barnas side. Allikevel, det er de voksnes ansvar å ta tak i situasjonen her, og sette klare grenser. Det er virkelig ikke sånn at barna her er "slemme", mens de voksne er "uskyldige ofre". 1
Gjest fireflies Skrevet 14. august 2011 #20 Skrevet 14. august 2011 Jeg synes at du har helt feil fokus og innstilling. For JA - dette er fullstendig uakseptabel oppførsel fra barnas side. Allikevel, det er de voksnes ansvar å ta tak i situasjonen her, og sette klare grenser. Det er virkelig ikke sånn at barna her er "slemme", mens de voksne er "uskyldige ofre". Men det er jo ikke hennes barn og da heller ikke hennes jobb å oppdra de. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå