Gå til innhold

Når noen skriver "Overreagerer jeg?"

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Andre enn med som legger merke til at i poster der overskriften er av typen: "overreagerte jeg?", "tar jeg heelt feil her?" og lignende, da kan man som regel svare et rungende "JA! Du overreagerer, og skjønner det nok selv, siden du skriver det her.."

Edit: Leif

Endret av Kjemi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at noen spør om de overreagerer eller tar feil er nok snarere at motparten i diskusjonen hjemme har antydet det. Da kan det være greit å lufte problemstillingen her, for å høre hva utenforstående mener. Så nei, jeg synes slett ikke alltid at en person har overreagert ut fra hvordan denne har beskrevet situasjonen.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes slett ikke dette er så fasit som du vil ha det til.

Skrevet

Synes heller det finnes mer av "Dette skjedde meg", der folk straks hiver seg over TS med anti-utsagn og beskyldninger som tilsier at: 1) De var der, og vet derfor bedre enn TS hvordan det egentlig skjedde, og 2) De vet nøyaktig hva som foregår i TS sitt hode. (Dessuten er det jo alltid hva de ville tenkt som er fasiten for alle andre.)

Prikken over i'en kommer når noen begynner å lire av seg irrelevante argumenter, á la "Du kunne jo bare latt være å bli med på besøk til svigers, så hadde du sluppet å få høre at du egentlig burde avstå fra desserten :filer: ."

• Liker 1
Gjest Uglefot
Skrevet

Sier meg enig med Blondie65 her..Tror det er en god fordeling mellom ja og nei.

• Liker 1
Gjest Leonidene
Skrevet

Faktisk ikkje.

Det er ofte eg har sett det i overskrifta eller innlegget der de ikkje overreagerer i det heile tatt. Føler at det noen ganger blir veldig tåpelig, når det er så innlysende for alle og einhver at de ikkje overreagerer - det burde de lett klare å se sjøl uten å måtte spørre på eit forum. :sjenert:

Men så er det naturligvis de som spør om det samme og som overreagerer ganske kraftig - noen ganger over filleting og det er innlysende at, ja, du overreagerer, skjerp deg litt, ta deg sammen!

Så det er nok ein god blanding :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Faktisk ikkje.

Det er ofte eg har sett det i overskrifta eller innlegget der de ikkje overreagerer i det heile tatt. Føler at det noen ganger blir veldig tåpelig, når det er så innlysende for alle og einhver at de ikkje overreagerer - det burde de lett klare å se sjøl uten å måtte spørre på eit forum. :sjenert:

Problemet i en krangel i hjemmet er at det ikke er noen nøytrale parter. Dvs. at de blir stilt overfor totalt urimelig og hensynsløs oppførsel - ofte igjen - og trenger noen til å hjelpe dem med å se rett vei. Når helt nøytrale personer på et forum synes partneren er urimelig (begge veier - det var en vordende brudgom som hadde blitt slått i en plate om at "alle bruder MÅTTE ha to brudekjoler") så hjelper det slik at en kan stå opp for seg selv. Det er jammen ikke lett i et forhold med urimelig og hensynsløs oppførsel å se hva som er skitt og kanel. Snakker av erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...