Gå til innhold

Bil med plass til 3 barneseter, Toyota avensis?


Gjest Mamma mia

Anbefalte innlegg

Gjest Mamma mia

Noen her som har tre små barn som alle sitter i barnesete og klarer seg med plassen i en vanlig stasjonsvogn?

Vi har avensis og venter nr tre i februar. Størstegutten på 4 år sitter framovervendt i en beltestol av typen maxi cosi tror jeg, og nr 2 sitter i en besafe combi bakovervendt stol som er stor og stødig.

Er usikker på om vi får plass til en babysete i tillegg også med tanke på bagasjeplass, holder det med stasjonsvogn for en trebarnsfamilie eller må vi opp i 7seter eller caravelle? :P

Skal ha takboks ihvertfall, da får mann litt mer bagasjeplass. Er spent på om det er mulig med to bakovervendte og en framovervendt stol...

Tar gjere imot innspill og tips fra dere andre trebarnsforeldre!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spinell

Jeg har ikke barn, men jeg har google. Der fant jeg denne artikkelen, som kanskje kan være av interesse.

På noen av barneforumene sier de riktignok at man såvidt får plass til tre barneseter i en Avensis, men at det kommer an på setetypen, og enkelte vurderer å sette det ene bakoverlente setet foran istedenfor bak (skru av airbagen!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en opel zafira, og er overaskende god plass til 3 seter i denne. Er også bedre plass i bagasjen, da man kan stable høyere i høyden. Man kan også sette barnevogna rett inn i bilen, uten å legge den sammen. Var det jeg fallt for ved denne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Avensis og har to barn som sitter i beltestoler og det er ikke plass til et tredje sete. Vi fikk stappet et tredje setet inn når vi skulle kjøre en venn hjem, men det var egentlig ikke plass til det. Måtte dra vindusplass-setene langt til siden så de sto ustøtt.

Men det er mulig det kommer ann på setene. Du må nesten prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hoppet over hele stasjonsvogn-stadiet og gikk rett på Touran når nr. 3 kom :). Godt fornøyd, god plass. Nå sitter foreløpig minsten i babysete, så vi har ikke testet ut to forovervendte og en bakovervendt, men bare på øyemål ser jeg at det ikke blir noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamma mia

Takk for svar damer! Ja, frykter vi må kjøpe ny bil, men er så veldi glad i avensisen min også, ikke et år siden jeg kjøpte den enda. Har liksom troa på Toyota, hører litt forskjellig om touran og andre bilmerker, har alltid hatt toyota selv :)

Googla litt selv og fant denne artikkelen om en test også, at det faktisk skal være plass til tre seter i avensis, så jeg må vel bare prøve ut litt med de setene vi har..

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=519051

Det med å koble av airbagen i passasjersetet er jeg usikker på om er mulig i bilen min, den er en 2005modell, så jeg trodde det skulle gå men vet ikke hvordan jeg evt gjør det. Må vel spørre en på et bilverksted som har litt peiling. Blir spennende se om vi får plass eller ikke, håper det. Litt stess å måtte lete etter ny bil og selge den vi har når vi er så fornøyde med den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med å koble av airbagen i passasjersetet er jeg usikker på om er mulig i bilen min, den er en 2005modell, så jeg trodde det skulle gå men vet ikke hvordan jeg evt gjør det. Må vel spørre en på et bilverksted som har litt peiling. Blir spennende se om vi får plass eller ikke, håper det. Litt stess å måtte lete etter ny bil og selge den vi har når vi er så fornøyde med den..

Det er mulig å koble ut airbagen på alle biler, men det kan hende du må få verkstedet til å gjøre det. Da må den også på verksted for å koble den opp igjen, så det er ikke en like fleksibel løsning som på nyere biler hvor man som regel bare kan vri om en nøkkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Det med å koble av airbagen i passasjersetet er jeg usikker på om er mulig i bilen min, den er en 2005modell, så jeg trodde det skulle gå men vet ikke hvordan jeg evt gjør det. Må vel spørre en på et bilverksted som har litt peiling. Blir spennende se om vi får plass eller ikke, håper det. Litt stess å måtte lete etter ny bil og selge den vi har når vi er så fornøyde med den..

Det er mulig å koble ut airbagen på alle biler, men det kan hende du må få verkstedet til å gjøre det. Da må den også på verksted for å koble den opp igjen, så det er ikke en like fleksibel løsning som på nyere biler hvor man som regel bare kan vri om en nøkkel.

Ja, det er mulig på de fleste, men for noen betyr det da å koble ut alt som heter airbag i bilen. Og det kan også bli veldig kostbart! Minimum 10 000,- skulle de ha for å koble ut av vår - og da måtte de ta alle for det gikk ikke an å ta bare passasjersetet framme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi solgte Avensisen da barn nr. 3 kom.Vi har imidlertid et stort barn( min manns tenåringsdatter, så vi har bare to barneseter)

Men baksetet i Avensisen ble for trangt med to brnester og henne i midten, hun måtte sitte på ei skinke- ikke spesiellt behagelig.

Nå har vi en BMW 525, men den også er bare så akkurat når det kommer til barneseter. To barnester og en passasjer uten sete går akkurat, men tre barneseter går ikke uten at de to setene ved vinduene står på skeiva.

Jeg ville gått for en 7 seter hadde jeg vært deg. Svigerinna og svogeren har tre unger i sete og har kjøpt en rimelig 7 seter uten at jeg husker merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, det er mulig på de fleste, men for noen betyr det da å koble ut alt som heter airbag i bilen. Og det kan også bli veldig kostbart! Minimum 10 000,- skulle de ha for å koble ut av vår - og da måtte de ta alle for det gikk ikke an å ta bare passasjersetet framme...

Oi, dette var jeg ikke klar over, at det ikke nødvendigvis bare kunne koble ut en av airbagene. Jeg visste at det kunne bli dyrt dog, men for de fleste vil det likevel lønne seg å gjøre det fremfor å kjøpe ny bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...