Gå til innhold

Hund som skjærer/hakker tenner...


Linenor

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri i hele mitt liv sett eller hørt om hunder som skjærer tenner, men oppdaget plutselig for noen uker siden av min hund har begynt å skjære tenner. Dette skjer alltid når ho gjesper o.l. eller når ho skal legge seg ned og slappe av før ho sovner. Ho skjærer/hakker tenner som høres ganske godt... Hva skjer egentlig? Hvorfor har det plutselig oppstått nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

min gjør det samme når vi klør ørene.Skjærer tenner og stønner.Himla ekkelt hahah

Hva som er grunnen til at din gjør det,har jeg ikke peiling på,men om det har akkurat startet kanskje sjekke at hunden ikke har en tann eller noe som gjør vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor gammel er hunden? om det er en valp/unghund, kan det jo være at tennene klør pga vekst? eller smerter av noe slag. har du sjekket for tannsten? eller gir du den noe som kan hjelpe på tenner?

noen hunder hakker/skjærer tenner når de blir veldig oppspilte, under lek, når de vet de skal på tur, mat osv. men det skjer aldri da?

om du er bekymret, ville jeg bare tatt en telefon til veterinæren for å høre med de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho er 8 år gammel, og har aldri gjort dette tidligere. Jeg har sjekket tennene hennes, men finner ikke noe problemer. Ho gjør dette her uten å være oppspilt - ho gjør det helt naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min skjærer tenner når hun er trøtt og koser seg :gjeiper:

Det er vel ikke så ille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, trenger ikke være noe galt, er bare greit å sjekke at det ikke er noe nerve/tann/kjeveproblemer, eller andre ting siden det plutselig kom. :)

men om du har fått hunden sjekket godt, er det sikkert ikke noe farlig. er du fremdeles bekymret, er det jo bare å få en dobbeltsjekk hos en annen veterinær. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...