AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #1 Skrevet 10. august 2011 HJELP!! Om kort tid skal vi vies av en fra sosialhumanistene. Fikk imidlertid vite at set viglser skal si tar ca 3-4 minutter, pluss at vi skal utveksle ringer, noe som tar max 2 minutter til. Vi hadde i utgangspnktet ikke tenkt til å ha noe mere innslag, men det var da vi trodde at seremonien tok litt lenger tid... (ca 15-20 minutter). Vi ønsker det veldig enkelt, men nå merker jeg at det virker litt stusselig og kort liksom. Er det noen som kan komme med forslag eller har erfaring med slike seremonier? Vi kjenner ingen som synger solosang eller spiller noe instrument, så et slikt innslag er utelukket. Er det helt bak mål å spille musikk over anlegg - en sang som betyr noe for oss? Eller hva med å gå rett over på en slags brudevals/dans?? Ved humanetisk seremoni, er det som visstnok arrangøren som ordner seremonien i samarbeid med paret, men med sosialhumanistene så står paret selv for seremonien sett bort fra selve vielsen.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #2 Skrevet 10. august 2011 Hva med å be en gjest eller to lese et dikt!
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #3 Skrevet 11. august 2011 Har lett endel etter dikt, men syns ikke vi finner noen som passer. Vi er nok ikke noen typisek dikt-folk hvis man kan kalle det det, så syns det er ekstra vanskelig å finne noen... Noen som har forslag til dikt da? Og aller helst andre innslag vi kan ha...
Mistymya Skrevet 11. august 2011 #4 Skrevet 11. august 2011 Hva med allsang - en fin kjent melodi? Trykk opp teksten i et program.
Charleene Skrevet 11. august 2011 #5 Skrevet 11. august 2011 det koster ikke all verden å leie inn en solist om du ønsker det. Og så er det vel mulig å lese egne løfter også, tror jeg. Slenger med ett forslag til diktlesning og: Profeten Kahlil Gibran Elsk hverandre, men gjør ikke kjærligheten til et bånd: La den heller være et bevegelig hav mellom deres sjelers kyster. Fyll hverandres begre, men drikk ikke av ett beger. Gi hverandre av deres brød, men spis ikke av det samme brødet. Syng og dans og vær glade, men la den andre få være alene, Slik strengene i en lutt er adskilte, selv om de skjelver i den samme musikken. Gi deres hjerter, men ikke i den andres varetekt. For bare Livets hånd kan holde om deres hjerter. Og stå sammen, men ikke altfor nær hverandre: For templets pilarer står adskilte, Og eketreet og sypressen vokser ikke i hverandres skygger
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #6 Skrevet 12. august 2011 TS her. Tusen takk for forlag. Hvor kan man lete etter en solist man vil leie??? Jeg trenger fleeer tips! :D
Waterlilli Skrevet 16. august 2011 #7 Skrevet 16. august 2011 Vi skal vies av sosialhumanistene om drøye 4 uker. Jeg tror vielsen vår blir ca 20-30 minutter. Da blir det innmarsj, soloinnslag, første del av vielsesteksten, soloinnslag, ekteskapsinngåelse med ringpåsettelse og utmarsj. Husk at du kan dele opp teksten som vigsler skal lese. Vi har fått en kollega av min mamma som skal synge. Fant noen linker med sangere... Google er din venn! Lykke til! http://www.sangerinne.no/sang-til-bryllup/ http://www.solosang.com/Solist.html
kaprifolen Skrevet 16. august 2011 #8 Skrevet 16. august 2011 Vi giftet oss på tinguset, og repeterte løftene, istedet for å bare si ja. Litt som på film.
Soon Skrevet 16. august 2011 #9 Skrevet 16. august 2011 (endret) feil tråd Endret 16. august 2011 av Soon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå