Gå til innhold

Er dette en blåkul?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har for 1 måned siden falt stygt på sykkelen. Datt rett i asfalten med siden av låret.

Etter det skjedde, måtte jeg legge meg ned i en halvtime i stor smerte, før jeg måtte halte meg hjem. Dette selv om jeg var ganske så full, var alene i mørket å burde ikke sitte. Altså jeg kjente smerten virkelig. (Ja, jeg vet at man ikke skal sykle så DEN leksa har jeg lært nå ;) )

Men problemet;

Jeg fikk en kjempestor blåkul, den ble etterhvert lilla og rød, og så nesten borte. Men nå er det bare litt blått igjen. Men om jeg kommer borti, eller har sittet stille lenge verker dette så mye at jeg blir kvalm. Det er stortsett ikke vondt når jeg går ellers.

Kan dette ver en brist/brest av lårbeinet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si, ta deg en tur til legen om det ikke blir bedre etter en stund? Blåmerker gjør som regel også veldig vondt når man kommer borti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si, ta deg en tur til legen om det ikke blir bedre etter en stund? Blåmerker gjør som regel også veldig vondt når man kommer borti.

Jo, jeg vurderer å gjøre det om det ikke blir bedre om noen uker. Jeg har sjeldent blåmerker, men jeg kan aldri huske at det har tatt over en måned :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg vurderer å gjøre det om det ikke blir bedre om noen uker. Jeg har sjeldent blåmerker, men jeg kan aldri huske at det har tatt over en måned :/

Leste litt fort, så ikke at det var 1 måned siden du falt. Pleier vel ikke ta så lang tid, har i hvert fall ikke opplevd det. Håper du finner ut av det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store, dype blåmerker kan sitte lenge, en mnd er ikke uvanlig.

Om du fortsatt har vondt så er det nok lurt å kontake lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvalme kan være et tegn på brudd.

Ta deg en tur til legen du ;)

Ja det vet jeg, så jeg ble litt bekymret! Men jeg kan ikke ha brukket lårbenet akkurat. Det hadde nok merkest mere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store, dype blåmerker kan sitte lenge, en mnd er ikke uvanlig.

Om du fortsatt har vondt så er det nok lurt å kontake lege.

Da får jeg håpe det bare er et blåmerke! Men jeg tenker, hvorfor skal jeg kontakte lege om det varer 1 mnd til f.eks, om det bare er en blåkul likevel? Vet ikke hva annet som kan gå gærnt..annet enn en brest. Men den vil jo kanskje bli fin av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å gå til lege å få klarhet i om det er noe som må fikses på, enn å la et evt brudd gro feil el.

Kan hende du har fått en rift i lårmuskelen også. Har ikke hatt det selv, men har hørt det kan kjennes ut som brudd hvis det er heftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...