Gå til innhold

Buljong fra Jacobs

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Har kjøpt buljong fra Jacobs eget merke for en stund siden. I sånn 3 dl kartong.

Jeg brukte den til risotto, men jeg synes det var så tykk. Og risottoen ble litt rar. Det stod ingenting om tilbredning på pakken, så jeg brukte den bare som den var. Noen som vet om den egentlig skal tynnes ut??

Kjøpte fond i går, og den står det "gir 4 liter" på flasken, så den skal jeg altså vanne ut. Men jeg aner ikke hvilke forhold. Lagde kyllingsuppe med fonden i dag, og blandet litt på "feelingen", og det ble bra det, men jeg aner ikke om det var sånn det skulle være.

Noen tips til en som pleier å bruke terninger?!

(trenger ikke tips om å lage kraft selv, for det har jeg ikke tid eller lyst til)

Endret av Mynona-83
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er bilde av den typen jeg mener, og ser nå at det var kraft, ikke buljong, men samme spm - skal det vannes ut?

jacobs%20utvalgte%20saus1.jpg

Skrevet (endret)

Siden den er redusert så kan du vanne den ut, men det er ikke nødvendig. Den stivner litt når den er kald så sikkert derfor du synes den er tykk.

Jeg har kun prøvd kyllingkraften og den brukte jeg som den er i saus.

Når det kommer til fonden så kan jo du bare regne deg frem til blandingsforholdene siden du vet at en flaske gir 4 liter :)

Edit: Forøvrig er det kjempefint å lese at du har gått fra (ekle) buljongterninger til ordentlig kraft :)

Endret av venus_
Skrevet

Takk for tips.

Jeg har hatt tenkt til å bruke fond lenge, men de har det ikke på nærmeste butikkene mine. Men på Meny var det jo massevis.. Er ikke så ofte der, men nå har jeg hamstra masse digg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...