Gå til innhold

Menstruasjon for tidlig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har prøvd å følge med på syklusen min, men begynte bare for et par mnd siden, så har ikke funnet ut hva som er aller mest vanlig for meg.

Men jeg tror at det pleier å gå 5 uker fra jeg får mensen til jeg får mensen neste gang.

Sist gang gikk det 5 uker. Men det er mulig at jeg har uregelmessig menstruasjon?

For nå har det gått 4 uker, og i går fikk jeg en liten blødning. Forventet ikke menstruasjon før om over 1 uke, så ble overrasket. Det var friskt blod, men bitte, bitte lite.

Så lite at det var på en måte klar væske med litt blod i.

Det ga seg utover kvelden, og var ikke mer enn "et par tørk", så blødde jeg ikke mer.

Blødde litt igjen idag nå, og skal følge med på blødningen. Men synes mensen kom så tidlig? Og det pleier ikke å være en sånn blødning. Jeg pleier å ha kraftige blødninger.

Forrige menstruasjon var forresten litt rar den og, den var ikke særlig kraftig, og den var helt "klumpefri", for å si det på en ekkel måte.

Er det noe farlig tror dere? Jeg skal snart til legen, burde jeg ta det opp?

Hva burde jeg se etter? Har ikke menstruasjonssmerter forresten. Hadde litt dagen før jeg fikk blødning, men ingenting nå. I natt hadde jeg sterke, stikkende smerter på venstre side av magen (nederst), og våknet av det. Vet ikke om det har noe med blødningen å gjøre?

Har et par graviditetstester her hjemme, så hvis jeg føler jeg får behov for å teste, kommer jeg til å gjøre det. Hadde ubeskyttet sex de to første dagene etter menstruasjon, men i utgangspunktet skulle jeg ikke hatt eggløsning da. Men sæd kan vel leve inne i skjeden i opptil 14 dager, er det ikke sånn?

Så lenge det ikke er noe skummelt, skal jeg prøve å roe meg ned, men jeg begynner jo å lure, for menstruasjonen pleier heller å være i overkant treg, ALDRI for tidlig :S

Håper på noen svar og at noen kanskje vet hva det er :)

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...