Gå til innhold

Gravid?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har også postet dette på et tidligere emne, men poster igjen i håp om svar.

Jeg er 17 år og har en kjæreste på samme alder. Jeg går på P-piller, og har (så vidt jeg vet) ikke glemt noen. Vi har ingen planer om å bli foreldre enda, så da jeg kjente de første symptomene for et par mnd siden tok jeg en test med en gang. Den var negativ. Symptomene ble sterkere, og ting jeg ikke engang visste hadde noe med graviditet å gjøre engang dukket opp. Så det har ikke bare vært hjernen min. (Har bla. begynt å reagere på burot selv om jeg aldri har vært allergisk mot noe før.) Da symptomene ikke ga seg, tok vi en test til, også negativ. Jeg har gått jevnt oppover i vekt, og veier nå fire kilo mer enn ved første test. Magenn min buler også ut, og det blir til at jeg går i veldig varme og posete klær. Jeg trener mye og har vært aktiv skiløper i mange år. I tillegg er kosthold utrolig viktig for meg. Som dere sikkert skjønner har jeg (og har alltid hatt) sterke komplekser med kroppen min, og har jobbet veldig for den. Men nå som magen begynner å bule blir jeg skikkelig bekymra. Når jeg sitter fremoverlent går magen ut i stedet for å krølle seg som den alltid har gjort. Venninner himler med øynene og sier jeg må slutte å bekymre meg, men jeg klarer det ikke. Har selvfølgelig vært inne på tanken om at dette er psykisk, men merker at bukser blir strammere rundt magen.

Menstrasjonen har foresten også vært veldig rar da den ikke har latt seg styre av P-pillene som vanlig.

Bør jeg stole på testene?

Eller skal jeg følge innstinktene mine?

Jeg trenger hjelp!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter to mnd så burde virkelig en test ha slått ut. Så med 99% sikkerhet så er du ikke gravid.

Og magen buler ikke så tidlig ved en graviditet.

Er du redd for at du likevel er gravid så gå til legen og be om en blodprøve. Den er 100% sikker.

Skrevet

Testene kan ta feil. Ta deg en tur til legen, så vet du d ihvertfall sikkert..,!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...