Gå til innhold

Hvor skal vi reise?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er to voksne (meg og svigermor :)) som planlegger å ta med 10-åringen på en tur i forbindelse med bursdagen hennes. Reisemålet må være såpass nærme at det holder med en helg på tur (jeg får ikke fri fra jobb). Det bør ikke koste mer enn 5000 totalt for oss tre for reise og opphold. Det må være noe som er kjempestas for en 10-åring på reisemålet, og samtidig skal vi som voksne "holde ut" også. Jeg tenker hovedsaklig utlandet

(dyreparken, hunderfossen og liseberg er ikke aktuelt i denne omgang), men er åpen for alle forslag. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor i landet dere bor, men har dere mulighet til å reise fra Rygge, så har Ryanair flybilletter t/r Paris til kr. 110,-/person! Og hotell/leilighet for dere tre burde være overkommelig til budsjettet dere har til rådighet. Så Disney burde vel være en kjempegave til 10-åringen (og det er absolutt flott der for voksne også)?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere tenker å reise nå snart, utgår vel London, men ellers er det en by som er spekket med flotte tilbud/aktiviteter for barn. Og ikke er å forakte for oss voksne, heller. ;-)

10-åringen synes kanskje det er stas med shopping i Oxford street el på Hamley's lekebutikk, så har man London Eye/London Aquarium, Tate modern gallery har ofte barnetilpassede utstillinger. London Zoo er en velkjent dyrepark. Kan være moro å se på folk i Hyde Park. Da jeg var i den alderen, og vi hadde begynt med engelsk på skolen, var det i allefall stor stas å se ting fra engelskboka i "levende live". :)

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor i landet dere bor, men har dere mulighet til å reise fra Rygge, så har Ryanair flybilletter t/r Paris til kr. 110,-/person! Og hotell/leilighet for dere tre burde være overkommelig til budsjettet dere har til rådighet. Så Disney burde vel være en kjempegave til 10-åringen (og det er absolutt flott der for voksne også)?

Hvis dere tenker å reise nå snart, utgår vel London, men ellers er det en by som er spekket med flotte tilbud/aktiviteter for barn. Og ikke er å forakte for oss voksne, heller. ;-)

10-åringen synes kanskje det er stas med shopping i Oxford street el på Hamley's lekebutikk, så har man London Eye/London Aquarium, Tate modern gallery har ofte barnetilpassede utstillinger. London Zoo er en velkjent dyrepark. Kan være moro å se på folk i Hyde Park. Da jeg var i den alderen, og vi hadde begynt med engelsk på skolen, var det i allefall stor stas å se ting fra engelskboka i "levende live". :)

Takk for gode tips, som begge kunne vært høyaktuelle!

London har vi slått fra oss pga urolighetene som er der borte nå. Vi tør rett og slett ikke ta sjansen.. :forvirret: Ellers står det absolutt på listen til en senere anledning :jepp:

Eurodisney har vi vært tre ganger tidligere, så vi tenkte oss noe annet nå, men som du skjønner siden vi har vært der så mange ganger allerede var det et midt i blinken-tips :)

Skrevet

For øvrig har vi muligheten til å fly både fra Gardermoen, Rygge og Torp :)

Gjest Spinell
Skrevet (endret)

...Og jeg som tenkte å liste meg inn for å foreslå en tur med båten til Køben for å gå i Tivoli...

Men når tiåringen allerede har vært tre ganger i Eurodisney blir vel det kanskje litt stusselig. Uansett: det kan kanskje være verdt å vurdere?

Endret av Spinell
Skrevet

...Og jeg som tenkte å liste meg inn for å foreslå en tur med båten til Køben for å gå i Tivoli...

Men når tiåringen allerede har vært tre ganger i Eurodisney blir vel det kanskje litt stusselig. Uansett: det kan kanskje være verdt å vurdere?

Det var litt pga den tanken som du fikk der at jeg ikke nevnte det med tidligere reiser i første innlegg, for jeg ville ikke at noen skulle tro jeg hadde så voldsomme krav :forvirret: For det blir IKKE stusselig for henne med tur til Køben! Hun er like storfornøyd samme hvor vi reiser, og i Tivoli har hun aldri vært!

Køben/Tivoli er absolutt et godt alternativ. Takk :) Jeg vurderer også Color Lines muligheter løpende. Båt med noe spennende både på båten og i andre enden er høyaktuelt :jepp:

Gjest Spinell
Skrevet

Hvis dere tenker båt til Danmark med København som mål, bør du nok vurdere å følge med på DFDS. Så vidt jeg vet er dette eneste selskap som trafikkerer Oslo-København. Colorline har vel kun Hirtshals som destinasjon, og derfra blir det langt til København.

Ellers er jo fly et enkelt alternativ med gode muligheter for rimelige billetter.

Skrevet

Med Color Line er det Kiel som er det ene målet, og noe "barnesteder" i Danmark som er det andre målet :jepp:

Gjest Spinell
Skrevet

Med Color Line er det Kiel som er det ene målet, og noe "barnesteder" i Danmark som er det andre målet :jepp:

Aahh, da misforsto jeg. Tur-retur Kiel, med badeland, div barneaktiviteter, show og/eller kino er nok en slager :) I Kiel er det vel stort sett shopping som er aktuelt med den tiden en har til rådighet, men det er jo båtreisen som er attraksjonen uansett. God tur og lykke til uansett hva dere finner på! Flott gave :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...