Gå til innhold

Pus har kramper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en katt som er ca. 17 år gammel, og hun bærer preg av at hun begynner å bli gammel. Hun er slappere, går treigere i trappene osv. Ikke noe som gjør noe, bare tegn på at hun begynner å bli en gammel pusedame. Det som bekymrer meg er at hun de siste årene har hatt en del kramper. Jeg tror hvertfall det er kramper. Hun rykker til, hopper ned fra hva enn hun sitter på og så strammer deg seg i bakbena og utover i halen. Hun slikker deg mens dette pågår og det er tydelig at det gjør vondt. Vi fortalte det sist vi var hos veterinæren, hun fikk til og med et av disse anfallene mens hun var der slik at legen fikk sett, mens hun ante ikke hva det var, sa hun aldri hadde sett noe lignende. Jeg har prøvd å google litt, men finner få tilsvarende situasjoner, så jeg lurte rett og slett på om det var noen av dere som har noen idé om hva dette kan være, og om det eventuelt kan være mulig å gjøre noe med det. Det er ikke noe gøy å se at pus har vondt :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, der ble jeg anonym, men det var altså jeg som skrev dette. Og jeg mente selvfølgelig å si at hun slikker SEG mens dette pågår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Prøvd en annen veterinær?

Jeg er kanskje kald og kynisk, men har man et eldre dyr som har det vondt, så betyr det i mitt hode at det bør få slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde trodd hun hadde det så vondt at det ikke var livet verd, ville jeg selvfølgelig gjort det riktige valget for henne. Disse krampene er ikke så hyppige at det rettferdiggjør å avslutte livet hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krampene er ikke så hyppige sier du, men hvor lenge varer krampene når de kommer, og blir katten urolig før/ etter krampene?

Du sier at krampene ikke er så hyppige, men er dere rundt katten 24/7? Katten kan jo ha kramper når dere ikke er hjemme også.

Vi hadde en hund som etterhvert fikk Epilepsi, å etter ca 10 mnd medisibruk så vi at medisinering ikke hadde noen effekt, å vi valgte da avlivning - som var til hundens beste. Den var veldig urolig spesiellt etter anfall.

Vi så også tydelig tegn på at den hadde hatt anfall noen ganger mens vi var på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er omtrent som når et menneske får krampe i leggen. Det varer bare noen sekunder før det er over, tror aldri jeg har sett noen vare mer enn maks ti sekunder, sannsynligvis ikke så lenge en gang, jeg vil anslå dem til rundt 5 sekunder vanligvis (veldig ca.).

Som sagt: Hvis vi trodde det var det beste for henne, ville vi selvfølgelig vurdert det dere antyder. Jeg synes derimot at det er et veldig drastisk steg å ta, når vi som bor med henne ser at det ikke påvirker henne utover de sekundene det varer. Jeg skrev her for å høre om noen hadde opplevd lignende eller ante hva det kunne være. Det at jeg spør her betyr selvfølgelig ikke at vi ikke vil ta henne med til en annen dyrlege, jeg var som sagt bare ute etter andres erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...