-Fisken- Skrevet 8. august 2011 #1 Skrevet 8. august 2011 Jeg tenker å ta 4-5 dager ferie i Eurpoa alene. Helst til et sted hvor det er lett å bli kjent med andre reisende. Noen tips til hvor jeg bør dra? Tenker mer opplevelse enn strand.
Reiseguri Skrevet 9. august 2011 #2 Skrevet 9. august 2011 Enhver storby i europa! To av mine favoritter er Barcelona og Lisboa. Beste måten å bli kjent med folk på er å booke rom på hostel. Hostlene arrangerer bar crawls, konsertturer, matkvelder etc I tillegg så er det som oftes fellesområder hvor man alltid kommer i snakk med folk. Sjekk: http://www.hostels.com/ http://www.hostelworld.com/
-Fisken- Skrevet 10. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2011 Takk for svar! Det ble Amsterdam. Har reist mye tidligere, dette blir første gang alene. Hostel ble booket gjennom hostelworld.com
Parasollpiken Skrevet 10. august 2011 #4 Skrevet 10. august 2011 (endret) Hva med Granada i Sør-Spania? Samtidig som du leser boken Hjemkomsten av Victoria Hislop! Den boken er en blanding av nåtidens Granada og historie omkring Spanias borgerkrig. Boken gjorde ihvertfall meg lysten på Granda, Cadiz og omegn. Jeg oppdaget først nå at du allerede hadde bestemt deg for Amsterdam. Da kan dette være et reisetips til neste tur. God tur! Endret 10. august 2011 av Parasollpiken
-Fisken- Skrevet 10. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2011 Hva med Granada i Sør-Spania? Samtidig som du leser boken Hjemkomsten av Victoria Hislop! Den boken er en blanding av nåtidens Granada og historie omkring Spanias borgerkrig. Boken gjorde ihvertfall meg lysten på Granda, Cadiz og omegn. Jeg oppdaget først nå at du allerede hadde bestemt deg for Amsterdam. Da kan dette være et reisetips til neste tur. God tur! Takk for tips Hjemkomsten er en fantastisk bok. Da blir det kanskje Granada neste gang
Gjest shirelle Skrevet 11. august 2011 #6 Skrevet 11. august 2011 (endret) Er det ikke skummelt å reise alene? Jeg vurderte å reise til amsterdam alene, men tror ikke jeg tør. Skulle selvsagt bodd på hostel og prøvd å komme i kontakt med folk da, men .. Endret 11. august 2011 av shirelle
-Fisken- Skrevet 11. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 11. august 2011 Er det ikke skummelt å reise alene? Jeg vurderte å reise til amsterdam alene, men tror ikke jeg tør. Skulle selvsagt bodd på hostel og prøvd å komme i kontakt med folk da, men .. Jeg har reist mye før, men da sammen med andre. Har bodd på vandrehjem i Europa, Asia og Afrika tidligere. Jeg synes ikke det er skummelt å reise alene, men det er klart at man må passe på seg selv. Kle seg ordentlig, passe på verdisaker, og for all del, ikke drikke seg full.
Aviale Skrevet 11. august 2011 #8 Skrevet 11. august 2011 Gled deg - Amsterdam er en fantastisk by! Var der ifjor, og kommer definitivt tilbake Sykkeltur i bydelen Jordaan skal visst være fantastisk, selv om jeg ofret det for en dag shopping I tillegg er jo kanalbåttur et must, det er faktisk veldig bra. God tur!
-Fisken- Skrevet 11. august 2011 Forfatter #9 Skrevet 11. august 2011 Gled deg - Amsterdam er en fantastisk by! Var der ifjor, og kommer definitivt tilbake Sykkeltur i bydelen Jordaan skal visst være fantastisk, selv om jeg ofret det for en dag shopping I tillegg er jo kanalbåttur et must, det er faktisk veldig bra. God tur! Takk for tips
rigelgutten Skrevet 16. august 2011 #10 Skrevet 16. august 2011 Jeg har nettopp kommet hjem fra en 10 dagers tur til Italia med tog med star tour ,jeg reiste alene. FANTASTISK !!!Beste turen jeg har vært på. Reiste til Garda,et nydelig paradis. Følte meg helt trygg,traff masse folk,var til Venezia.Fantastisk !
Wonders Skrevet 13. september 2011 #11 Skrevet 13. september 2011 http://www.aftenposten.no/reise/article4220995.ece#chNum=1 Berlin har masse å by på har jeg merket i ettertid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå