Gå til innhold

Samboeren har veldig lavt selvbilde og er paranoid

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere!

Jeg håper det er noen som har vært eller er i en liknende situasjon, og som vil dele sine erfaringer...

Jeg er altså samboer med en mann som har et veldig lavt selvbilde. Han tror ikke noe om seg selv, og er overbevist om at ingen andre tror noe om ham heller. (vi er begge i 30-åra) Humøret går for så vidt litt opp og ned, men i de verste periodene, kan han mistenke meg for å delta i en slags allianse mot ham, der målet liksom er å knekke ham. Han har vanskelig for å stole på noen rundt seg, og tror alltid at alle andre er i mot ham.

Jeg har prøvd å ymte om at han kanskje bør få hjelp til å takle disse vanskelige tankene, men da tror han at jeg står i "ledtog" med legen, slik at han kommer til å være i mot ham også.

Hva i alle dager kan jeg gjøre for å hjelpe?! Jeg prøver så godt jeg kan å støtte ham, jeg skryter av ham, roser ham, og viser på andre måter at jeg vil ha ham akkurat sånn han er. Men det er så vondt å se at han har slike vonde tanker, uten å kunne hjelpe.

Jeg hadde satt stor pris på å høre hva andre har erfart i liknende situasjoner.

På forhånd takk!

ps. kan jeg sende en "bekymringsmelding" til legen hans, eller vil ikke legen legge noe vekt på slikt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oi.. Her har det jo allerede gått litt langt, og han bør få hjelp! Jeg tror dessverre ikke at du alene vil klare det. Ring legen hans og hør hva du bør gjøre videre om du ikke når fram og får ham til å gå dit selv. Det bør skje noe så fort som mulig, for jo lenger han går med slike tanker, jo verre blir det gjerne.

Håper det ordner seg for dere!

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg prøvde å ringe legen uten å få svar, men du har overbevist meg om at det er rette plassen å begynne. Takk :)

Oi.. Her har det jo allerede gått litt langt, og han bør få hjelp! Jeg tror dessverre ikke at du alene vil klare det. Ring legen hans og hør hva du bør gjøre videre om du ikke når fram og får ham til å gå dit selv. Det bør skje noe så fort som mulig, for jo lenger han går med slike tanker, jo verre blir det gjerne.

Håper det ordner seg for dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...